Midgard Audio 600w monoblokker - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 66 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1314
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Lurer på om det er noen som kjøper den til 12k når du bare må ut med 2000 til for å få over dobbelt så mye effekt
    Hmz.. Jeg sitter med PowerMaster 250... :wink: Er utrolig fornøyd med den, og gleder meg skikkelig til å få oppgradert til de nye fete kabinettene!

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Lurer på om det er noen som kjøper den til 12k når du bare må ut med 2000 til for å få over dobbelt så mye effekt
    Det er kanskje ikke så uskyldigsom mange tror - det er et utspekulert salgstriks fra Snickers sin sin side.
    Det fungerer slik at de som først har tenkt seg den billigste modellen, tenker at 2000 mer for den nest beste nesten ikke er noe penger, men når de da har bestemt seg for den nest beste tenker de det samme igjen (dvs. at 2000 til for den beste nesten ikke er noe) . P.g.a. dette kjøper alle den største, beste, kraftigste og DYRESTE modellen, og dermed renner pengene ned i lommen på mannen som driver Midgard Audio. Ved å prise forsterkerne likt, oppnår han en høyere fortjeneste

....men sansynligvis er disse monoblokkene lagd uten penger som mål, men av ren entusiasme, for å glede andre audiofile. Jeg har talt

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at når man går fra 250 til 600W så vil det settes større krav til den elektriske kursen forsterkerne skal kobles til...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, tenk om Midgard skulle tenke business...!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, tenk om Midgard skulle tenke business...!
    Skulle gjerne sett en litt mere oppdatert hjemmeside, thats for sure! Men det kommer vel med økonomien sikkert... Må vel selge et par paller med powermaster 600 "forumveien" før det ordner seg, hehe.

DrE

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt planer om midgard monoblokker lenge. Men så fikk jeg høre på Tact TDA2200, utrolig flott forsterker. Ikke bare at den er full digital, men den har en sinnsyk god D/A konverter innebygget, her kommer det bare ann på hvor godt drivverket i din "gamle" cdspiller er. Skulle likt å sett tact kom med en rimelig forforsterker med samme funksjonalitet som TDA 2200 har. En utrolig sak iallefall til en "grei" penge (24000kr).
    Men innen jeg har spart nok, så er det nok noe nytt på trappene .

Les mer om tact'en på http://www.tactaudio.dk/ eller http://www.hifiklubben.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

interessant

Jeg er på jakt etter mer effekt til mine evidence 870se, denon 3805 får ikke riktig tak på de nei. Har blitt litt småforvirra av alle innleggene etc.
    Slik jeg har forstått det, midgard audio er forhandler på disse monoblokkene i norge? jeg så en som hadde lagt inn en link på en dansk side hvor det var salg av noen som ble kalt beast. Er dette en annen monoblokk eller samme med annen innpakning?

Er mest keen på en vincent sp 993, noen som har en til salgs så ta kontakt!!

mvh

Elias

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukeren "Snickers-is" på forumet driver firmaet "midgard audio". Han har bygget tre forsterkere bassert på Bang&Olufsen sine "ICE" elementer. Det er flere firmaer som bruker "ICE" i forsterkerene sine, men det er altså innbyrdes forskjeller på de ferdige produktene selv om.

Norske Embla bruker også ICE moduler, det samme gjør danske "beast".

DrE

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Norske Embla bruker også ICE moduler, det samme gjør danske "beast".

DrE
    Beast er betegnelsen på modellen som danske Bertram Audio bygger (på samme måte som Midgards Oberon).

ICE-power modulene er like levert fra B&O, men kabinetter, koblinger m.m. er det som avgjør forskjellene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til disse kommer i butikkene.. Da skal jeg holde av penger! Tror disse kommer til å selge veldig bra, for det virker som det er stor interesse her på forumet!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått mange spm om den lille prisforskjellen. Den gjenspeiler direkte hva disse koster i innkjøp og den prosentvise fortjenesten vi har på dem er omtrent identisk for de tre modellene.

Det har vært kjørt mange tester rundt i verden på ulike varianter av dette, og noen har vært kjørt på bare modulet montert på en plate. Mange har utpekt sin favoritt av de tre (selv om de oppfører seg veldig likt) men det er ikke noe mønster i hvem som blir utpekt oftest. Altså er det mange som ikke foretrekker den største.

Nå må det nevnes at de tre variantene av ICE-modulet er konstruert så godt som identisk. Det som i hovedsak skiller dem er spenningen i strømforsyningen, antallet transistorer på utgangen, maksimal kontinuerlig strøm fra strømforsyningen og litt med utgangsfilteret. Det er også litt forskjell på switchfrekvensen, men om man ikke skal spille veldig høyt eller har noen gedigne beist av noen høyttalere vil de gjøre jobben omtrent identisk. Det er altså ikke snakk om tre modeller som er helt forskjellig påkostet slik det er vanlig innen HiFi, men rett og slett tre nesten identiske forsterkere hvor den største kan spille ca 6 dB høyere enn den minste.

Og siden det er nevnt: Det er faktisk vanlig å ta langt bedre fortjeneste på toppmodeller. Hvorfor tror dere det omtrent ikke finnes receivere mellom 15 og 30k, mens under 15 og over 30 er det et hav av dem? Det koster selvsagt ikke 15k ekstra å legge inn litt mer effekt og et par ekstra gadgets på en Marantz SR8500.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers, ser på Avnytt at det er noen blokker til 6990,- på 100W. Vil de bli produsert?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De vil bli produsert men på et noe senere tidspunkt. Det blir da høyst sannsynlig stereotrinn, og prisen vil bli lavere enn først antatt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da snakker vi sånn til neste år eller noe?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok det er jeg redd ja. Ting tar utrolig mye tid så jeg vet ikke om jeg tør å si "i år" på denne desverre.

Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden denne tråden har blitt oppdatert...

Stemmer det at dette er en "digital" forsterker (de nede på Stereofil mente det)?
    I så fall, hvordan virker den (er det AD/DA i den)?

Har lest igjennom hele tråden og jeg er litt forundret over at ingen har diskutert HVORDAN den låter. Man sier bare at den låter bedre, og har bedre effekt enn andre forsterkere. Det sier jo ingen ting... Har den en varm klang (røraktig), er den mørk/lys/nøytral, etc.? Det hadde også vært veldig interessant å vite hvilken lydprofil (målet) produsenten har.

Hvis denne forsterkeren er så bra med denne teknologien (som også gjør den billig), hvorfor er det da så få av de store produsentene som har brukt den samme teknologien? Dette høres mystisk ut Det å lage en forsterker med mange watt og som måler bra, er lett, og disse kan kjøpes til en billig penge. Eks: Behringer power amp til ca. 2,100,- (1x500W/8Ohm) http://www.behringer.com/A500/index.cfm?lang=ENG Dette ser bra ut og det kan hende at den er ypperlig til mange typer bruk, men neppe i et High-End anlegg. Ofte kan en forsterker med lav Watt-styrke og dårliga data låte fett, som f.eks. Doxa, Electrocompaniet, McIntosh, rør-forsterkere generelt m.fl.

Hvis noen har en test av den, kan dere dele den med oss?

Ellers så må jeg si at den ser helt OK ut (knallbra logo). Den ser ikke billig ut, men på den annen side ser den heller ikke ut som noe av det dyreste heller. Jeg personlig hadde sett at det var et lys foran som indikerer at den er på. Det feteste hadde vært om logoen hadde lyst (frest ut logoen, satt inn en blå/rød gjennomsiktig plast/glass logo, og hatt bagrunnsbelysning). Tenk hvor rått det hadde vært med den logoen lyse i rødt eller blått??

Jeg ville også likt å sett at høytalerterminalene var plassert litt lenger fra hverandre.

Blir de ferdige til Horten-messen?

Håper det er greit med litt konstruktiv kritikk

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer sikkert svar til deg fra Snickers-is snart regner jeg med

De har blitt testet i D&H, og de var veldig imponert over disse. Jeg har selv 250watterene, og de spiller meget bra i mitt oppsett. Hvis jeg skal beskrive de med ett ord vil jeg si "nøytral"..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøytral? Dvs Krell nøytral? er jo ikke så mye som låter "kjedeligere" enn Krell egentlig i lengden.
    Heller den mot det lyse i toppen eller det mørke? Etc.
    Huff, må nok teste endel effektforsterkere før det blir noe endelig .

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mht til lys i front: Det må da være vidunderlig herlig å slippe noe annet strølys enn det som skal ha fokus, altså lerret?

DrE

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    mht til lys i front: Det må da være vidunderlig herlig å slippe noe annet strølys enn det som skal ha fokus, altså lerret?

DrE
    Enig.

skorob: Skrev nøytral med tødler da dette også sikkert kan defineres forskjellig Blir litt vanskelig å forklare hvordan noe låter. De kan jo låte anderledes på dine høyttalere f.eks.

Man må nesten få testet de, helst hjemme, for å få er rett inntrykk av hvordan de låter.

Jeg synes hvertfall ikke det låter kjedelig, de spiller rent og pent hos meg, uten noen vulgær bass. Men det trykker til når det skal.

Side 9 av 66 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •