Midgard Audio 600w monoblokker - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1314
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av aileby
    Såpass ja. Men hørte at produksjon var lagt ned jeg pga problemer på tilgang av ICE moduler, men stemmer dette?
    Ser jo ikke lyst ut når denne tråden nå har vært dø i ett halvt år :-(
    sitter nemlig å kan kjøpe et par demo 6.1 til 14000. Er det fortsatt noe, eller har verden kommet vidre siden de kom ut i 2005?

Takker for svar.
    De har jo ikke blitt noe dårligere enn de var da de kom. Og verden går ikke fullt like fort frem på effektforsterkersiden som eksempelvis surroundreceiverne.

Har du mulighet til å teste de ut?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får mye snacks for 14.000,- på bruktbørsen, så det er verdt å prøve ut litt forskjellig hvis man har muligheten.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

produksjon

Sitat Opprinnelig postet av aileby
    Såpass ja. Men hørte at produksjon var lagt ned jeg pga problemer på tilgang av ICE moduler, men stemmer dette?
    Ser jo ikke lyst ut når denne tråden nå har vært dø i ett halvt år :-(
    sitter nemlig å kan kjøpe et par demo 6.1 til 14000. Er det fortsatt noe, eller har verden kommet vidre siden de kom ut i 2005?

Takker for svar.
    Det var da fortsatt produksjon i sommer tror jeg, og som ble nevnt var det jo noe tyveri hos Midgard Audio.
    Vet ikke hvordan det var med tilgangen på ice modulene nå, eneste jeg kan huske å ha hørt om det var jo at de gikk opp i pris som igjen var grunnen til at forsterkerene gikk opp i pris.

Sitter med noen selv som jeg er veldig fornøyd med hvertfall, skjer jo ikke så mye på effektforsterker delen som det gjør i mange andre deler av denne hobbyen.

Med de nye høytalerene som kommer skal jeg nok skaffe meg flere av dem selv, blir jo gjerne litt "stille" selv om bra ting etter at de ikke er noen "nyhet" lenger.

Testet dem selv ennå ?
    ville rådet deg til å gjøre det om du ikke har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har jeg fått henta de til lån og fått skrevet med Snickers-is og oppklart at jeg har hørt litt feil. Var ikke mangel på ICE moduler som var årsak til stansen, men som dere sier, tyveri.

Førsteintrykket er jo ekstrem kvalitet da. Skrudde de opp og er solid bygget selvom jeg synes selve ICE modulene var små hehe, men det har jo ikke noe å si.

Har lånt med en eldre Electrocompaniet 4.7 pre så lenge. Spiller på Dali Helicon 400 mk2 og Electrocompaniet EMC1-UP cd-spiller. Har normalt en NAD M3 forsterker.
    Mulig dette er EC 4,7 som gjør det, men fikk voldsomt feit bass, litt tilbaketrekt mellomtone og diskant, men dette er vel lit typisk gammel EC lyd, så skal få teste med en bedre pre. i morgen.
    Ellers er det jo brutalt med krefter og kontroll i Midgard blokkene da. Jaggu lover det bra :-)

kommer tilbake med mer resultat :-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huske på at Electrocompaniet EMC1-UP ikke er spesielt nøytral heller. Har hørt den flere ganger direkte mot Marantz SA-15 og SA-11 og selv om Marantzen ikke er direkte nøytral, blir den veldig linær sammenlignet med ECen. EMC1-UP legger til både her og der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ikke helt nøytral, men duverden så engasjerende. EMC1-UP er vel omtrent den artigste cd-spilleren jeg har hørt. Marantz kan jo fort bli litt kjedelig, men det er smaksak da hehe.

Fikk rør-pre i dag, så da blir det testings :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbaketrukket mellomtone er definitivt ikke et særpreg som kommer fra EC. Det er nettopp fokus på mellomtone de er kjent for.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Mulig det er gamle 4.7n som låter slik da, for denne er sikkert 8 år gammel. men det finner jeg fort ut i morgen når jeg får testet med andre preamper :-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner også 4.7-en slik du beskriver den. Har brukt den som "medisin" flere ganger i oppsett med litt for lite bass og litt for frisk diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant. Prøvde en annen pre i dag, og ingen tvil om at 4,7 er tilbaketregt noe i mellomtone og veldig i diskant. Dog har den voldsom pondus, men mangler for mye detaljer synes jeg da.

Nå sitter jeg egentlig bare å gliser, for dette låter kult, så nå lurer jeg på hvordan Oberon 6.1 låter med enda bedre pre. hmmm

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Det var et innbrudd der nede for ikke lenge siden hvor et helt parti med forsterkere ble stjålet.
    Da er det vel passe lurt å være ops da om man får et godt tilbud på noen av disse forsterkerne. Finnes det noen oversikt på serienr som man IKKE burde kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men snickers-is, hvorfor lager du ikke en for-forsterker til Oberon effekt-forsterkerne dine? En liten snaisen sak (den kan jo likne litt på Marantz SC22 som var partneren til MA24 30w Kl. A monoblokkene deres).

2 x XLR ut, 1 eller 2 x XLR inn, 2-4 RCA innganger hvorav 1 sender signalet tvers igjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

midgard vs ??

Jeg har nå igjen begynt letingen etter nye forsterkere til mine Cerwin Vega AL1002. Har hørt så mye godt om disse 6.1 blokkene og at i sin prisklasse utkonkurerer de alt av forsterkere som klarer å levere nok power til mine høytalere.

Er det kommet noen reelle konkurenter til disse midgard blokkene i det siste? Er det flere en midgard og embla som har disse ICE modulene?

Vil jeg bli positivt overrasket over finere lyd selv ved spilling på lavt nivå når jeg skifter i fra NAD C-370 til Midgard oberon 6.1 (EC 4.7preamp) eller vil det ikke høres på slike høytalere? Er litt usikker til potensialet høytalerene har, men heller vel litt mot at det må være mer å få ut av dem =)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Er det flere en midgard og embla som har disse ICE modulene?
    Det er flere som har begynt å bruke dem. Har ikke helt oversikt, men vet at både Rotel og Pioneer bruker dem.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne listen over klasse D forsterkere er 1 år gammel, så det er sikkert dukket opp mer i det siste. Pioneer er for eks. ikke med. Det står under hvem som er basert på ICE.
    Acoustic Reality Acoustic Reality - Audiophile Digital High-End Amplifiers - Loudspeakers - HANDMADE IN DENMARK
    eAR202, etc (ICEPower)

Aivin Amplifier/AV Receiver the Best OEM/ODM Partner
    DT300 (Tripath)

Analog Research Technology at analogresearch-technology.com

AudioArt (NL) AUDIOPRODUCTEN VOOR CONSUMENT EN PROFESSIONAL. Vormgeving, ontwikkeling en fabricage door Audioart
    Van Medevoort MA240 (Hypex UcD)

Audiodigit AudioDigit.com - Class T Amp audiophile amplifiers
    MC 8x100 (Tripath)

AudioResearch Audio Research. America's premier manufacturer of precision hi-fi equipment, committed to High Definition® in sound, service, and product support.
    150.2, 300.2, 150M (Tripath)

AV123 http://www.**********/
    X-Empower, xAmp (prelaunch)
    (Philips class-D?)

B&O http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1067.asp
    (ICEPower)

BelCanto Bel Canto
    Evo (Tripath) eOne (ICEPower)

Bertram http://www.audiokabel.dk/eng-main.htm
    (ICEPower)

Bryston Bryston Limited - Music For A Generation NEW
    D250Z multichannel power amp

Carver http://www.carverusa.com/
    300.2, 700.2, 1200.2

Cary Audio Cary Audio Design - Tube amp, Hi-fi, Tubes, Tube CD player, SACD Player, Tube Preamp, Pre/Pro, Single Ended Triode, Pure Class A, Mono Block, 845,300B,6CA7
    A 306 power amplifier

Channel Islands Audio Channel Islands Audio
    D100, D200 (Hypex UcD)

Chapter Audio Chapter power amplifier, precis, pre amp, audiophile
    Couplet Power Amp (proprietary WMP class-D)

D-Sonic Magnum Series Amplifiers from D-Sonic
    Magnum (ICEPower)

DIYCable DIYCable.com
    Exodus (Hypex UcD)

Egosys Welcome to Ego Systems Inc.Japan
    Audiotrak DrAMP (Tripath)

Elan ELAN HOME SYSTEMS: Life Just Got Better.
    D1200, D1600 (12 and 16 channel power amps, Tripath)

Electronic Visionary Systems EVS Homepage
    EVS-2 (ICEPower)

Flying Mole electronics s-port #electronics laptop computer at flyingmoleelectronics.com
    (proprietary class-D)

Gilmore Audio Glacier Audio Web Site
    Raven, Raptor, Dragonfly m/ch (looks like ICE)

Halcro Halcro Logic - Home
    Lyrus

H2O Audio ICE H2O Audio
    M250, M500 (ICEpower)

Integra /Onkyo Integra Home Theater
    DTA 9.4 7x120W 8Ω

Jeff Rowland Jeff Rowland Design Group - Home
    (ICEPower)

Jjaz Audio JJAZ Danish High-End Audio
    (ICEPower)

Kharma Kharma International
    MP150

LC Audio L C Audio Technology / Front Page
    Predator SE (ZapPulse)

Marantz Marantz Japan | Home
    Opsodis ES-150 (D2Audio) 2ch virtual surround

Medius [DK] http://www.medius.cc/
    A II, A III

Meridian Meridian NEW
    G95 DVD receiver system (Hypex UcD)

MG Audiolabs Welcome to MGL Audio Laboratories
    Symphony (Hypex UcD)

Midgard Audio Untitled Document
    (ICEPower)

MindCraft (NL) Mindcraft
    Media Amp One (Hypex UcD)

Murano-Audio (TW) Murano Audio Official Web Site
    P500, P1000 (ICEPower)

NHT NHT - Now Hear This ®
    Power2, Power5 (ICEpower)

Nuforce Nuforce, Inc
    Ref 8, Ref 8b, Ref 9 (nPhysics proprietary class-D)

NuVo Technologies NuVo Technologies: The Leaders in Whole Home Audio
    NV-P2100

Onkyo INDEX | ONKYO Global Site
    A-1VL, A-9755, A-9555 (?)

PSAudio Delivering the Experience Since 1974 | PS Audio
    GCA, GCMC (ICEPower)

Red Dragon Audio Home
    (ICEpower)

RedWineAudio Red Wine Audio
    Clari-T, Lotus (Tripath)

Rotel Home Theater System Surround Sound Amplifiers DVD Players - Rotel
    1077 (7x100), 1092 (2x500) (ICEPower)

Sharp Sharp Electronics | Electronics and Entertainment Products | Business Electronics
    SM-SX1, SM-SX100

Sonneteer The Sonneteer Bronte CD Player and the Bronte Digital Amplifier
    Brontë (Tripath)

Sony Sony.com Geo-Filter NO
    TA-DA9000ES, TA-FA1200ES (S-Master)

Spectron Spectron Digital Audio Amplifiers
    Musician, Troubador (int amp w digital inputs)

TactAudio/Lyngford http://www.tactaudio.dk/ http://www.lyngford.com/
    Millennium & others (Equibit)

TEAC Esoteric ESOTERIC/ƒGƒ\ƒeƒŠƒbƒN | ƒeƒBƒAƒbƒN/TEAC
    AZ-1 pre-main (translated), AI-10 integrated

ThetaDigital http://www.thetadigital.com/
    Virtu PowerDAC (Zetex class-Z)

UniwaveTek About UniwaveTek & Château Research, Inc.
    Anaco II

Yamaha Yamaha Global Home
    MX-D1

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adam audio bruker også digitale saker i sine aktive høytalere og subber.
    Tror at Oberon 6.1 med en god pre vil være ypperlig til de CVene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Tror at Oberon 6.1 med en god pre vil være ypperlig til de CVene.
    Tror du traff spikeren på hodet der! Oberon 6.1 med EC 4.7 som pre er montert "hurtig" bare for å prøve dette nå. Det er jo en helt syk kontroll. Men er det normalt at EC4.7 skal stå på "+9dB" for å i det hele tatt få noe særlig med volum på det? Kan spille rimelig høyt, men EC'n har allerede vært opp på maks (jeg var ikke klar over at den ikke gikk lenger). Regner med det er en uting at forforsterkeren skal stå å spille på maks? Har sålangt bare prøvd med en lydkilde så det kan være der problemet ligger. Det skal sies at maks er på nattklubb nivå, men jeg hadde egentlig trodd at det var mer å gå på med så kraftige monoblokker. Vil ikke konkludere noe særlig med hvordan de spiller enda pga. mangel på kabler slik at jeg ikke får spilt av med den lydkilden jeg vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du traff spikeren på hodet der! Oberon 6.1 med EC 4.7 som pre er montert "hurtig" bare for å prøve dette nå. Det er jo en helt syk kontroll. Men er det normalt at EC4.7 skal stå på "+9dB" for å i det hele tatt få noe særlig med volum på det? Kan spille rimelig høyt, men EC'n har allerede vært opp på maks (jeg var ikke klar over at den ikke gikk lenger). Regner med det er en uting at forforsterkeren skal stå å spille på maks? Har sålangt bare prøvd med en lydkilde så det kan være der problemet ligger. Det skal sies at maks er på nattklubb nivå, men jeg hadde egentlig trodd at det var mer å gå på med så kraftige monoblokker. Vil ikke konkludere noe særlig med hvordan de spiller enda pga. mangel på kabler slik at jeg ikke får spilt av med den lydkilden jeg vil.
    Blir det ikke litt feil å si at du trodde hadde mer å gå på når begrensningen er utgansspenningen fra pre'en(/evt signalkilde) hva volum angår?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Blir det ikke litt feil å si at du trodde hadde mer å gå på når begrensningen er utgansspenningen fra pre'en(/evt signalkilde) hva volum angår?
    Jo om det er EC sin "feil" at jeg ikke får spilt høyere er jo det en grei sak, men er det ofte et problem at det er forforsterkeren som ikke har høyt nok utgangssignal? Oplever det helt annerledes på en NAD-preamp og en Denon forsterker på en kompis sine Cerwin Vega DC-15. Er det fast gain på 27dB på Midgard blokkene?

Over til litt noe annet. Hvordan håndterer man av/på på forsterkerene? I følge manualen skal jo pre på først og så midgard-blokkene skrues på, men de har jo on/off bak (helt utilgjengelig hos meg).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo om det er EC sin "feil" at jeg ikke får spilt høyere er jo det en grei sak, men er det ofte et problem at det er forforsterkeren som ikke har høyt nok utgangssignal? Oplever det helt annerledes på en NAD-preamp og en Denon forsterker på en kompis sine Cerwin Vega DC-15. Er det fast gain på 27dB på Midgard blokkene?

Over til litt noe annet. Hvordan håndterer man av/på på forsterkerene? I følge manualen skal jo pre på først og så midgard-blokkene skrues på, men de har jo on/off bak (helt utilgjengelig hos meg).
    De er ment for å stå på kontinuerlig. De aller fleste forsterkere og elektronikk generelt med untak av klasse A osv, har godt av å alltid stå på. Det er når man slår av og på at man "sliter" på kondensatorer osv, så hos meg står alt på :-) Dessuten slipper man å vente til at ting blir varmt når man skal høre musikk :-)

Prøvde 4,7 og Midgard her på Helicon 400mk2 og kunne spille så høyt jeg maktet med 4,7 i +9 modus. Dog likte jeg ikke klangen i den gamle 4,7 da, men det er jo en helt annen sak hehe. Sies at de nyere skal være lysere og kjappere.

Side 63 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •