Midgard Audio 600w monoblokker - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 66 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1314
    Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Enig! Evt Rf-63. Jeg bruker disse sammen med oberon 6.1, og er super fornøyd.
    Det samme har jeg, men jeg "savner" RF83 selv om jeg aldri har hatt dem selv

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Klipsch er kult det, men har de så høy konefaktor da? Ganske velvokste i høyde og dybde.

Hvilke Focal høytalere var det du tenkte på partyboynr1.?
    Jeg har selv vurdert noen Swans høytalere sammen med Oberon 6.1 selvom dem også er store er finishen utrolig bra på dem.
    Håper du får tid og mulighet til å høre litt selv, det er jo alltid det beste.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst på Profile serien, og da kanskje 928 som front.
    Ellers er ikke Chorus 800 serien helt dum heller med hensyn til utseende av Focal..
    Prismessig så kan jeg jo se etter brukte Electra 1027/37 Be også..

Har egentlig hørt utrolig få høytalere sånn sett, så det kan godt være høytalere som er mye bedre til mitt bruk enn Focal, men har lest litt om de og syns de er pene å se på..
    Skal jo tross alt stå sentralt i stuen å da.. ;-)

Effektmessig håper jeg hvertfall å snart være i mål nå da.. :smile:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Klipsch er kult det, men har de så høy konefaktor da? Ganske velvokste i høyde og dybde.
    .
    Det kommer nok helt ann på kona

Begynnet å bli skikkelig lei av å høre alt snakket om Klipsch RF-83 i denne tråden og i Klipsch tråden. Tror jeg må slutte å lese dem. Grunnen er enkel, jeg skal ha de selv, men må dessverre vente noen måneder enda. Og hver gang jeg hører hvor fantastiske de er på film, så kribler det i kredittkortene.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kommer nok helt ann på kona

Begynnet å bli skikkelig lei av å høre alt snakket om Klipsch RF-83 i denne tråden og i Klipsch tråden. Tror jeg må slutte å lese dem. Grunnen er enkel, jeg skal ha de selv, men må dessverre vente noen måneder enda. Og hver gang jeg hører hvor fantastiske de er på film, så kribler det i kredittkortene.
    Skjønner deg så altforgodt

Og ja det kommer nok veldig ann på kona, men noe tradisjonellt høy waf er det ikke på dem.
    Jeg bryr meg lite om waf ennå selv, (student ennå) men jeg må jo selv syns det hele ser stilig ut. (nye høytalere står på handleliste her også såklart!)

Litt avhengi av hvor i landet du holder til partyboynr1 så ville jeg annbefalt deg å forsøke å ha noe på hjemmlån.
    En del av forhandlerene er greie på sånt, og da får du både mer erfaring og sannsynligheten for å velge en høytaler du blir fornøyd med blir jo langt større.
    Hva var budsjettet ditt`?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne karen bor i Molde...
    Og budsjettet har jeg ikke tenkt på enda noe særlig...
    Holder på med tanken på innkjøp av leilighet/hus kanskje neste år.. Når fruen er ferdig med utdanningen til sommeren...
    Så enten blir "pengene" brukt opp på høytalere før det, ellers så smeller vi hele den summen inn på "diverse" kontoen når ny bopel skal kjøpes

Men sånn idag så ser jeg for meg en ca prislapp på la oss si ca 40 000++??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noe mer

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Denne karen bor i Molde...
    Og budsjettet har jeg ikke tenkt på enda noe særlig...
    Holder på med tanken på innkjøp av leilighet/hus kanskje neste år.. Når fruen er ferdig med utdanningen til sommeren...
    Så enten blir "pengene" brukt opp på høytalere før det, ellers så smeller vi hele den summen inn på "diverse" kontoen når ny bopel skal kjøpes

Men sånn idag så ser jeg for meg en ca prislapp på la oss si ca 40 000++??
    goodie, mye bra man kan få for 40k på høytaler fronten gitt
    Er kanskje ikke så lett å få forskjellige ting til hjemmlån i Molde men.

Var de 40k til hele surround systemet eller bare fronter mon tro?
    vet det skal brukes mest til film men hva slags musikk hører du på?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 40 + for hele settet ja, altså 2 front, senter og 2 bak
    Men budsjett er jo også for å brytes da.. hehe
    Men som sagt, brukt er jo også en mulighet, får jo "dyre" høytalere til en god pris da...

Innen musikk må jeg innrømme det spilles nærmest alt.. Men favoritten er jo Metallica da.. Men som sagt hører også på listepop, R&B, Dance og norsk musikk som Hellbillies.. :-D
    Så du kan godt si det er mye forskjellig...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fortsatt et godt utgangspunkt.

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Ca 40 + for hele settet ja, altså 2 front, senter og 2 bak
    Men budsjett er jo også for å brytes da.. hehe
    Men som sagt, brukt er jo også en mulighet, får jo "dyre" høytalere til en god pris da...

Innen musikk må jeg innrømme det spilles nærmest alt.. Men favoritten er jo Metallica da.. Men som sagt hører også på listepop, R&B, Dance og norsk musikk som Hellbillies.. :-D
    Så du kan godt si det er mye forskjellig...
    Selvom det skal fordeles på 5 høytalere så er det jo et godt utgangspunkt.
    Skal du ha med subb der også kan budsjettet sprekke litt, men men som du anntyder: selv budsjetter er til for å brytes

skal se om jeg ikke kommer med noen ideer og alternativer litt senere i dag.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi.. såpass til service ja hehe
    Har sub, kjøpte XTZ 10.16 ifjor ved juletidene.. Så det trengs ikke med en gang hvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontene...

Er det noe nytt om frontene som har falmet ?

Er jo som sagt interessert i piano gloss finish svart fronter som en viss oberon eier har fått lakkert sine...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også tenke meg å bytte fronter.

Har 2 stk. med strøkne ICE og ønsker Titanium.

Send en PM hvis du er interessert i et bytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Jeg kunne også tenke meg å bytte fronter.

Har 2 stk. med strøkne ICE og ønsker Titanium.

Send en PM hvis du er interessert i et bytte.
    Tror det er mange som har problemer med titanium fronter som har falmet... ujevnt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ventet i snart et halvt år på mine nye fronter. Selgeren som solgte meg dem sier at Midgard sier de har sendt dem men de kommer aldri ol. Så det virker som om Midgard har blitt useriøse etter at prisen gikk opp. Kanskje de ikke selger noe særlig etter at prisen gikk opp?!
    Jeg er i hvertfall VELDIG skuffa over hvordan Midgard har håndtert denne saken. Det burde tatt 1 uke å klare å ettersende noen nye fronter.Ikke 25!:evil: ( Det tar sikkert enda lengre tid!)

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at han venter på en forsendelse på nye kabinetter og fronter.men de er forsinket og kommer ikke før etter jul. Håper det ordner seg for dere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har ventet i snart et halvt år på mine nye fronter. Selgeren som solgte meg dem sier at Midgard sier de har sendt dem men de kommer aldri ol. Så det virker som om Midgard har blitt useriøse etter at prisen gikk opp. Kanskje de ikke selger noe særlig etter at prisen gikk opp?!
    Jeg er i hvertfall VELDIG skuffa over hvordan Midgard har håndtert denne saken. Det burde tatt 1 uke å klare å ettersende noen nye fronter.Ikke 25!:evil: ( Det tar sikkert enda lengre tid!)

"Selgeren som solgte meg dem sier" jeg ville selv tatt kontakt med Midgard jeg, kan ikke si det er servicen jeg opplevde når jeg hadde spørsmå, og jeg fikk mine nye fronter som du sier man burde, etter kunn en uke.
    Kan jo skje mennesklige feil sikkert, kanskje selger ikke faktisk har gjort noe med saken eller liknende? hvertfall verd å undersøke før man blir så "VELDIG skuffa" eller hva?

Snickers-is her på forumet kan sikkert hjelpe deg om du sender en PM

Jeg vet ikke hvor mye Midgard selger for om dagen, men ser da stadig noen med noen nye forsterkere fra den kanten syns nå jeg.
    Har en bestilling av et par selv, kanskje tre om økonomien tillater det.
    Dessuten har det jo vert noen høytaler prosjekter på gang der i gården, så satser egentlig hardt på at det skal bli en ennå mer seriøs aktør frammover selv. (likte Midgard Capri prototypen jeg har hørt)

Håper det ordner seg for deg Biffig

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør egentlig disse monoblokkene med selve lyden, uten å forsterke den for høytallerene selvsakt.

Legger de til egenklang eller er de såpass nøytrale at lydbildet til forforsterkeren er det som gjelder?

Jeg tenkte å kjøre Marantz (SR7002 el. 8002) --> Midgard 600W --> Klipsch RF83.

Og er det selve forsterkerene som legger til varmt/kaldt lydbilde, eller er det prossesseringen som skjer i forkant, slik det da vil bli med Marantz hvis jeg bruker Pre-out fra dem?

Og er det noe nytt på gang hos Midgard, utenom dyre høytallere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=AndersT2]Hva gjør egentlig disse monoblokkene med selve lyden, uten å forsterke den for høytallerene selvsakt.
    QUOTE]

Veldig lite! De er ekstremt nøytrale, så det vil nok være reciveren din som legger til det varme i lyden (evt. kilde), da klipsch er ganske skarpe i lyden og MA er nøytral.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hva gjør egentlig disse monoblokkene med selve lyden, uten å forsterke den for høytallerene selvsakt.

Legger de til egenklang eller er de såpass nøytrale at lydbildet til forforsterkeren er det som gjelder?

Jeg tenkte å kjøre Marantz (SR7002 el. 8002) --> Midgard 600W --> Klipsch RF83.

Og er det selve forsterkerene som legger til varmt/kaldt lydbilde, eller er det prossesseringen som skjer i forkant, slik det da vil bli med Marantz hvis jeg bruker Pre-out fra dem?

Og er det noe nytt på gang hos Midgard, utenom dyre høytallere?
    effektforsterkeren legger også til sin lydsignatur,blokkene var meget bra på mine klipsch men muligens litt hard i toppen,prøvde med en parasound hca 2200 og da ble diskanten noe varmere men den ga ikke samme trykket

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er mer interessant er hvor god forsterkeren er til å gjengi bredde og dybde i lydbildet. Dette er et mye viktigere poeng enn selve lydkarakteren (som man jo til dels kan tweake litt med).

Side 61 av 66 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •