Midgard Audio 600w monoblokker - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1314
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mhm

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Midgardforsterkerene gjorde et prishopp for en stund siden ja...
    Prisene til emtech er vel ca det som er veiledende nå.
    Merker de 4 tusen ekstra ja (for et par 6.1), skal ha meg et par igjen selv.
    Men mener det var snakk om noen pris økninger på komponentene i Oberon som utløste en prisøkning, om jeg ikke husker ille dårlig da.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vell mest pga at ICE-modulen til B&O økte med X-antall prosent... 80% ??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikket

Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Det var vell mest pga at ICE-modulen til B&O økte med X-antall prosent... 80% ??
    Ja det var vel det som økte mest i pris tenker jeg.

Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fed lyd har jeg opnået med ICEpower ASP moduler.

Med ICEpower siger vi goddag til dynamik.

Hi-Fi bladet High Fidelity, har om nogen har forstand på lyd, de skriver bl.a. i test om en ICEpower forstærker. Denne karakteristik er med forskellige nuancer kendetegnende for ICEpower forstærkere generelt

High Fidelity skrev:

I direkte sammeligning virker vores efterhånden gennemprøvede transistorforstærker nærmest svampede i bassen, tågede i mellemtonen og med en kraftig nedblændet diskant. Som om der blev kigget ud gennem et par solbriller.

Med ICEpower er det som at tage solbrillerne af. Lyset bliver skarpere og farverne mere rigtigt.

Desuden gengives lydbilledet med langt mere overbevisende dybde, og dynamikken er øget voldsom. Det er langt lettere at finde rundt i lydbilledet. Fejl, rumfornemmelse, perspektiv osv, - alt fremlægges lysende klart. Det er ikke forkert at sige at den ingen personlighed har, for den tilføjer næppe ret meget til signalet.

Man finder altså ikke rørforstærkerens klanglige eufori eller transistorforstærkerens cross-over forvrængning, tilførsel af kunstige betoninger eller andet der kan sløre lyden, lyden bare musiklask.

Med ICEpower siger vi goddag til dynamik, klarhed, renhed og gennemsigtighed. Der er kort sagt grænseoverskridende godt!
    __

Se 8 polet DIN tilslutning diregte på ICEpower modulerne

Link: http://avforum.no/forum/kalibrering-...s-100-a-4.html

Mvh Peter Pan

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peter Pan
    ...Med ICEpower er det som at tage solbrillerne af. Lyset bliver skarpere og farverne mere rigtigt.
    Noen ganger er det også greit å la solbrillene forbli på.... ;-)
    Det kan fort bli for meget lys... og vanskelig å orientere seg...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Noen ganger er det også greit å la solbrillene forbli på.... ;-)
    Det kan fort bli for meget lys... og vanskelig å orientere seg...
    Enig i dette...

Synes det virker litt useriøst å påstå at "alle" forsterkere bygget på samme teknologi har samme egenskaper. De fleste har skjønt at to transistor- eller rørforsterkere kan låte meget forskjellig. Dette gjelder også forsterkere konstruert på ICE-teknologi...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til sammenlikning med teknologiplattformer som klasse A/AB transistor og rør så vil det nok være mer naturlig å sette fokus på klasse D generelt enn akkurat ICE-power.

Sitatet til Peter Pan er vel i tillegg rettet mot en så begrenset del av ICE-power sitt sortiment som ASP-serien.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snicker-is:
    Før jeg går til innkjøp av Lynx lydkort, trenger jeg å vite om dette vil fungere sammen med Midgard Oberon uten problemer. Det er snakk om LynxTwo B og/eller Aurora 8:
    Lynx Studio Product Overview
    Impedansen har vel ingenting å si her, siden vil kjøre rett fra lydkort til monoblokkene. Rett meg om jeg tar feil. Men hva med gain mismatch? Lynx har to gainsettinger. Mulig å finne ut av dette før man prøver? Kan det også oppstå smell i høyttalerne hvis man skrur av/på i feil rekkefølge?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bomholt!

Jeg mener det skal være veldig grei skuring, men vet ikke Bx dette? Er det ikke han som har anbefalt deg dette? Dersom han har koplet seg direkte på pinne 1-2-3 på ICE-modulen så er det samme type inngang som på Oberon.

Om LYNX-kortet muter utgangene ved power up/down vet jeg ikke, men det bør det gjøre om det er av en viss kvalitet.

Om du har varierende jordpotensiale kan det hende du må koble bort jord. Da ville jeg først prøvd å gjøre det på strømsiden.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lynx kortene er vel noen av de kortene som har fått mest skryt ved direkte tilkobling til effektforsterker uten pre, så jeg ville bli overrasket om de ikke har en slik funksjon. Jeg vurderte en stund å kjøpe et slikt kort via ebay selv.

Jeg vet det er folk både på avforum og hfs som har hatt/bruker Lynx kort i pc-avspiller. Har også lest en del gode innlegg på avsforum uten at jeg husker helt hvor...

Burde være mulig å få kontakt med forumbrukere en eller annen plass som vet dette.

DrE

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hei Bomholt!

Jeg mener det skal være veldig grei skuring, men vet ikke Bx dette? Er det ikke han som har anbefalt deg dette? Dersom han har koplet seg direkte på pinne 1-2-3 på ICE-modulen så er det samme type inngang som på Oberon.

Om LYNX-kortet muter utgangene ved power up/down vet jeg ikke, men det bør det gjøre om det er av en viss kvalitet.

Om du har varierende jordpotensiale kan det hende du må koble bort jord. Da ville jeg først prøvd å gjøre det på strømsiden.
    Bx har anbefalt Lynx sammen med Audiolense og på generelt grunnlagt, ikke spesifikt med tanke på at det skal kobles til Oberon. Jeg vet ikke om han har testet den kombinasjonen. Men bruker han ICE som du hentyder, så skulle det går greit. Eneste han har skrevet til meg angående dette er følgende:

"I tilfeller med stor gain mismatch mellom PC og effekt-trinn kan det være hensiktsmessig å dempe noen dB på effekt-trinnets inngang. Men Lynx har to gainsettinger, så det skal mye til før dette behøves."

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oberon har omtrent gjennomsnittlig, eller rett under gjennomsnittlig gain.

Et annet alternativ som går for å være svært kompetent er RME.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står sikkert her inne fra før, men orker ikke lete igjennom alle sidene nå..
    Nå har jeg fått tak i ett par Midgard Oberon 6.1..
    Lurer egentlig på hva som gjør att blokkene ikke er mer enn 6.5 kg, når de yter 600 watt?? Burde ikke transformator vært mye tyngre??

Og er det noen som har bilde av blokkene inni???

Gleder meg hvertfall til de kommer :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Lurer egentlig på hva som gjør att blokkene ikke er mer enn 6.5 kg, når de yter 600 watt?? Burde ikke transformator vært mye tyngre??
    De har ikke transformator, men en annen type strømforsyning som er liten og lett...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sant

Står sikkert her inne fra før, men orker ikke lete igjennom alle sidene nå..
    Nå har jeg fått tak i ett par Midgard Oberon 6.1..

Og er det noen som har bilde av blokkene inni???

Gleder meg hvertfall til de kommer :-D
    Det er sant som freddie sier her at de ikke har en annen type strømforskyning, og ja det er grundig forklart tidligere denne og noen andre tråder så er du veldig skeptisk ville jeg råde deg til å gidde å lete litt.
    Man skal ikke la seg lure av den lave vekten, effekter er deffinnitivt tilstede! De er solid laget i aluminium.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet blokkene idag...
    Og var hos en hi fi freak av en kollega å prøvde de der..
    Der vart de satt opp i kombo med Accuphase cd spiller, en PSaudio 300 strømregulator og ett par Dynaudio C2 høytalera..

Og dæven døtte så de spilte...
    Min kollega var litt negativ på de når jeg kjøpte de, men han var som ett stort glis etter noen SACD`er og vanlige cd`er...
    Neste for meg blir hvertfall å få meg noen skikkelige vellspillende høytalere..
    Hørte mange nye instrumenter ikveld ja... :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grattis

Fikk hentet blokkene idag...
    Og var hos en hi fi freak av en kollega å prøvde de der..
    Der vart de satt opp i kombo med Accuphase cd spiller, en PSaudio 300 strømregulator og ett par Dynaudio C2 høytalera..

Og dæven døtte så de spilte...
    Min kollega var litt negativ på de når jeg kjøpte de, men han var som ett stort glis etter noen SACD`er og vanlige cd`er...
    Neste for meg blir hvertfall å få meg noen skikkelige vellspillende høytalere..
    Hørte mange nye instrumenter ikveld ja... :-D

Så bra du er fornøyd da, er nok ikke så mange som har testet dem ut med Accuphase spiller det du nevner der tror jeg. Hvilken effekt forsterker hadde han fra før?

Hva slags høytalere har du i tankene ? størrelse og pris messig?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han koblet blokkene opp mot var en Accuphase DP 85 cd spiller.
    Mens effekten hans til vanlig var Accuphase E307... Opp mot de Dynaudio C2.

Hvilke høyttalere jeg skal ha?? Ja si det.... :-?
    Har hellt mot Focal, mye pga WAF faktoren, hun likte også de godt på utseende..
    men vi bor i Molde, så er vanskelig å høre på alle merkene som finnes, uten å måtte reise en liten tur..

Men er egentlig åpen for alt. Utstyret blir brukt ca 60-70% film og resten cd og PS3...

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han koblet blokkene opp mot var en Accuphase DP 85 cd spiller.
    Mens effekten hans til vanlig var Accuphase E307... Opp mot de Dynaudio C2.

Hvilke høyttalere jeg skal ha?? Ja si det.... :-?
    Har hellt mot Focal, mye pga WAF faktoren, hun likte også de godt på utseende..
    men vi bor i Molde, så er vanskelig å høre på alle merkene som finnes, uten å måtte reise en liten tur..

Men er egentlig åpen for alt. Utstyret blir brukt ca 60-70% film og resten cd og PS3...
    Klipsch RF83

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Klipsch RF83
    Enig! Evt Rf-63. Jeg bruker disse sammen med oberon 6.1, og er super fornøyd.

Side 60 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •