Midgard Audio 600w monoblokker - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1314
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jo
    Jo som at det kommer, eller jo som at tanken var der, men det kommer ikke?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har ett par Klipsch RF-83. Hvilke av Midgardene burte jeg velge? enten 4.1 eller 6.1 som er alternativet.

Vil 6.1 med 600w være litt vel mye, eller vil det gi ekstra bra kontroll, og mer dynamikk?

På Klipsch sine sider så står det at power handling er 250 W RMS, og 1000 Peak.: http://www.klipsch.com/media/product...eets/RF-83.pdf (PDF!!!)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør biampe med 6.1 da 6.1 alene er for svake til de svært tundrevne Klipschene. 4.1 gir ingen kontroll da 400w er lite. Jo mer watt jo bedre lyd. Mer watt mer trykk.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antonx: det der er vel en sannhet med modifikasjoner? Jeg har selv godt over ett på samvittigheta med oberon 6.1 på klipsch rf7, og rf83 er ikke noe spess mer tungdrevene enn rf7. Det holdt lenge med ett par 6.1. Dette hadde sikkert blitt enda litt råere med 2 stk 6.1 pr ht, men jeg synes seriøst at det vil være en unødvendig utgift kontra hva man får igjen får utlegget. Mitt råd er å starte med ett par 6.1 og se hva man synes, hvis man virkelig føler at man mangler krefter (da er man også lettere gærn), så er det jo bare å kjøre på med biamping. Men for de fleste av oss vil det holde med ei blokk pr ht!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Antonx: det der er vel en sannhet med modifikasjoner? Jeg har selv godt over ett på samvittigheta med oberon 6.1 på klipsch rf7, og rf83 er ikke noe spess mer tungdrevene enn rf7. Det holdt lenge med ett par 6.1. Dette hadde sikkert blitt enda litt råere med 2 stk 6.1 pr ht, men jeg synes seriøst at det vil være en unødvendig utgift kontra hva man får igjen får utlegget. Mitt råd er å starte med ett par 6.1 og se hva man synes, hvis man virkelig føler at man mangler krefter (da er man også lettere gærn), så er det jo bare å kjøre på med biamping. Men for de fleste av oss vil det holde med ei blokk pr ht!
    Tror Antonx mente det ironisk.
    Ironi - Wikipedia

Forøvrig har jeg hørt RF7 på konsertvolum med 2*70 rørwatt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det på isen, vil du miste noen dB ved å bruke 4.1 vs 6.1.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir uansett ikke spilt på konsertnivå.

PS! 4.1 versjonen har kun 250w i følge hjemmeisdene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Slik jeg har forstått det på isen, vil du miste noen dB ved å bruke 4.1 vs 6.1.
    Klipsch RF-83 har en følsomhet på 100dB. Det vil vel si at dersom du hekter på Oberon 6.1, så vil man kunne spille opp mot 127dB. Det er ikke sunt. Til sammenligning vil man med en god og strømsterk 100-watter kunne spille rundt 120dB med samme høyttalere. Også det er en ekstrem lydstyrke (og husk at med to høyttalere så øker lydtrykket med 3dB totalt...)

Jeg vil vel hevde at man skal høre til de ekstreme for å ha behov for effekten i Oberon 6.1 for så følsomme høyttalere. Definitivt grunn til å passe hørselen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Tror Antonx mente det ironisk.
    Ironi - Wikipedia

Forøvrig har jeg hørt RF7 på konsertvolum med 2*70 rørwatt
    Moro at noen går rett på da :-D . De spiller sikkert høyt med 30 "rørwatt" også (ikke ironisk ment nå alså).

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis jeg har ett par Klipsch RF-83. Hvilke av Midgardene burte jeg velge? enten 4.1 eller 6.1 som er alternativet.

Vil 6.1 med 600w være litt vel mye, eller vil det gi ekstra bra kontroll, og mer dynamikk?

På Klipsch sine sider så står det at power handling er 250 W RMS, og 1000 Peak.: http://www.klipsch.com/media/product...eets/RF-83.pdf (PDF!!!)
    Hei Anders T2.

Ser at du er i fra Østfold, om du ønsker å høre Klipsch RF.83 og Oberon6.1 i sammen er du velkommen til meg på Østfold treff lørdag 1 september. Se innvitasjon i innlegg 156 i denne tråden http://avforum.no/forum/norge-ostfol...eff-osv-8.html

mvh
    Nølle

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antonx: pokker! *flau* hehe. sånn går det når man er stressa og "bare må" innom avforum. hehe. akkurat denne kan jeg vel ette ro meg unna, så jeg velger å legga meg paddeflat
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Hei Anders T2.

Ser at du er i fra Østfold, om du ønsker å høre Klipsch RF.83 og Oberon6.1 i sammen er du velkommen til meg på Østfold treff lørdag 1 september. Se innvitasjon i innlegg 156 i denne tråden http://avforum.no/forum/norge-ostfol...eff-osv-8.html

mvh
    Nølle
    Det hadde vært moro, men kan ikke skuffe far enda en gang med å ikke få tatt kabelene på hytta. Har utsatt det siden forrige vinter, og har lovt å ta det første helg i ferien min.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Moro at noen går rett på da :-D . De spiller sikkert høyt med 30 "rørwatt" også (ikke ironisk ment nå alså).

Dette er litt off-topic, men fant ut at dette er beste sted å poste.

Antonx din private melding boks er full, så jeg får ikke sendt svar på ditt svar.

(vi har en privat diskusjon om temaet i denne tråden)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen, da er masse slettet .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Klipsch RF-83 har en følsomhet på 100dB. Det vil vel si at dersom du hekter på Oberon 6.1, så vil man kunne spille opp mot 127dB. Det er ikke sunt. Til sammenligning vil man med en god og strømsterk 100-watter kunne spille rundt 120dB med samme høyttalere. Også det er en ekstrem lydstyrke (og husk at med to høyttalere så øker lydtrykket med 3dB totalt...)

Jeg vil vel hevde at man skal høre til de ekstreme for å ha behov for effekten i Oberon 6.1 for så følsomme høyttalere. Definitivt grunn til å passe hørselen...

hallo, jeg tenkte å selge ut cervin wega cls215 og midgard oberon 6.1 blokkene mine for å handle inn

Klipsch RF-83
    Klipsch RC-64
    Klipsch RS-62

jeg har en Sony kinoforsterker VA333ES 7ch

den står oppført med 7x100w

vil denne kunne håntere disse høyt?

jeg har og en magnat 530 omega. som sub.

men alikevel intresangt om ES min kan følge med ,

og i 2ch mode vanlig musikk.

jeg selger nå Jamo E650 de er 140-200w i 8ohm.,

ES kan jeg dra på fullt med disse høyt. da med bass skrudd ned. er jo kun 2 stk 6,5" element.

takker for hjelp.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør det sikkert...
    Men, kan vel være en fordel å prøve først?
    Har hørt kombien Sony/Klipsch 2 ganger.. Lyst og uengasjerende..|

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg heller ville ha pælma ut sonyen og beholdt midgad og kjøpt rf83, og en ny forforsterker.

Oberon blokkene er faktisk et par med utrolig nøytrale kraftpushere. Jeg har hatt de på rf7 med stooooor suksess, men jeg har hørt de i andre klipsch oppsett hvor de har låti helt på snørra. De er veldig avhengig av forforsterkeren for å si det mildt!
    -------
    Mvh
    Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Oberon blokkene er faktisk et par med utrolig nøytrale kraftpushere. Jeg har hatt de på rf7 med stooooor suksess, men jeg har hørt de i andre klipsch oppsett hvor de har låti helt på snørra. De er veldig avhengig av forforsterkeren for å si det mildt!
    Det er riktig. Midgard Oberon har en inngangsimpedans som er noe lavere enn det som er vanlig, og setter derfor strengere krav til matching med forforsterkeren enn mange andre effekttrinn.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i tillegg til inngangsimpedansen er det også viktig å påpeke at lydsignaturen skapes nesten komplett hos forforsterker og avspiller. En interresant mulighet vil være å bruke en surroundreciever som pre på oberon på rf83, men putte inn en sånn rørbufferdings som devilej har gjort. Mener den kosta rundt 2500. Så absolutt verdt det. Og da har man plutselig rørklang på frontene og hardbarka kinolyd i resten surroundanlegget; det perfekte kompromisset mellom hjemmekino og hifi\musikk? for oberon på klipsch kan virkelig rocke!
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en Denon reciever som forforsterker matche godt sammens med rf-83 og MO 6.1?

Side 58 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •