Midgard Audio 600w monoblokker - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1314
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi har satt opp prisene men det er nok en del forhandlere som har demopar de har kjøpt inn til gammel pris.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger prisene på nå?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med Ronny på Audiofil i Haugesund her om dagen.
    Han bestilte inn de 8 siste monoblokkene til gammel pris fra Snickers,om jeg forstod han riktig.

Så er er en ute etter slike så har nok han noen igjen.
    AUDIOFIL

Og prisen øker vel til 17900 for 6.1 og 14900 for 4.1...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld hadde jeg en merkelig opplevelse. Var hos en kamerat, og hadde koblet opp oberon 6.1, parasound halo P3 og cambridge azur 640C V.2 på et par helicon 800.

Det gikk knirkefritt i starten under oppvarmingen, men plutselig var lyden i høyre høyttaler borte. Alt av oppkobling var gjort grundig, og alle kabler satt dønn. Ikke var det noe feil med innstillinger på elektronikken heller.

Med mistanke om at det hadde skjedd noe med den høyre effektforsterkeren koblet vi de opp mot en denon 3805, og det fungerte som bare det. I morgen starter feilsøkingen for å finne feilen, som enten ligger i CD-spiller eller forforsterker...pussige saker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dere å ta strømmen av forsterkerne og slå dem på igjen før dere byttet til 3805? En kortslutning kan få en forsterker til å gå i protect og da må den slåes av og på igjen for å våkne til liv igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Prøvde dere å ta strømmen av forsterkerne og slå dem på igjen før dere byttet til 3805? En kortslutning kan få en forsterker til å gå i protect og da må den slåes av og på igjen for å våkne til liv igjen.
    Ja, vi skrudde alt utstyret av og på flere ganger. Får teste litt i kveld, virker som den ene kanalen var død via preamp eller ut fra CD-spiller.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    cambridge azur 640C ................... men plutselig var lyden i høyre høyttaler borte. .
    Det har skjedd for meg også. Feilen var CD-spiller utgang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det har skjedd for meg også. Feilen var CD-spiller utgang.
    Seriøst? Da skal HFK få den temmelig kjapt i retur. Håper jeg kan få et eksemplar uten dette problemet, hvis det er en generell svakhet ved spillerne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken RCA kabel syns dere funker best på 6.1? og kan dere vise med sider der de selger rca kabel for jeg er ikkje helt sikkert hva rca kabel er egentlig ;p

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA eller PHONO kabel. Kjært barn har flere navn.

What is a RCA connector - wikipedia

Når det gjelder hvilken som passer best kan jeg dessverre ikke si så mye.

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penguin
    Hvilken RCA kabel syns dere funker best på 6.1? og kan dere vise med sider der de selger rca kabel for jeg er ikkje helt sikkert hva rca kabel er egentlig ;p
    Det kommer an på hva utstyret forøvrig består av og hvordan det matcher rommet. Du kan farge lyden innen visse grenser med signalkabler men det må gjøres i riktig retning ift hvordan det låter nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på hva utstyret forøvrig består av og hvordan det matcher rommet. Du kan farge lyden innen visse grenser med signalkabler men det må gjøres i riktig retning ift hvordan det låter nå.
    Jeg har cv 215 og nad c372..og rommet mitt er ikkje akkuratt bra for lyden no..må ha litt større rom ;p

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Supra. De har mange gode nøytrale kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Supra. De har mange gode nøytrale kabler.

takk..jeg føler at det ikkje er så mye bass som folk sir om de blokkene :s ihvertfall ikkje hos meg :/ er jo en del, men ikkje sånn eg får inntrykk av ke folk sir..men det har sikkert mye med rommet mitt og sånt då

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk..jeg føler at det ikkje er så mye bass som folk sir om de blokkene :s ihvertfall ikkje hos meg :/ er jo en del, men ikkje sånn eg får inntrykk av ke folk sir..men det har sikkert mye med rommet mitt og sånt då
    Er det noen som sier det er mye bass i de blokkene da?

Det kommer an på hvilken forforsterker du har og om du vil; bass instillinger.
    Blokkene i seg selv er nesten helt nøytrale og forsterker bare signalet dem får inn ut til høytalerne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MIT og Audioquest er fetere i klangen igjen. Kan være verdt å teste om du vil ha litt mer fylde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Er det noen som sier det er mye bass i de blokkene da?

Det kommer an på hvilken forforsterker du har og om du vil; bass instillinger.
    Blokkene i seg selv er nesten helt nøytrale og forsterker bare signalet dem får inn ut til høytalerne.
    sku no trodd de sku gi mye bass på cv 215;p altså det er mye bass, men får inntrykk av folk som har 6.1 blokkene på cv 215 at de har sykt med bass..Og jeg bruker nad c372 som forforsterker ;p

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sku no trodd de sku gi mye bass på cv 215;p altså det er mye bass, men får inntrykk av folk som har 6.1 blokkene på cv 215 at de har sykt med bass..Og jeg bruker nad c372 som forforsterker ;p
    Dem gir mye effekt, ja.. og har du et signal med mye bass inn i blokkene så får du også det i høytalerne.
    Den NAD forsterkeren har vel ganske flat lyd, så jeg tror ikke det er noen god match for det du vil oppnå.

Jeg bruker en gammel integrert Onkyo med pre-out og jeg har mye bass, om jeg vil. Enten kobler jeg på DB-10B, en gammel CV bassbooster, eller så vrir på en bassboostknott som heter "Contrabass" på denne forsterkeren, som booster lave frekvenser, da slipper jeg og spille så utrolig høyt for og få basstrykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Dem gir mye effekt, ja.. og har du et signal med mye bass inn i blokkene så får du også det i høytalerne.
    Den NAD forsterkeren har vel ganske flat lyd, så jeg tror ikke det er noen god match for det du vil oppnå.

Jeg bruker en gammel integrert Onkyo med pre-out og jeg har mye bass, om jeg vil. Enten kobler jeg på DB-10B, en gammel CV bassbooster, eller så vrir på en bassboostknott som heter "Contrabass" på denne forsterkeren, som booster lave frekvenser, da slipper jeg og spille så utrolig høyt for og få basstrykket.

okey..Jeg har også en DB-10B bass booster, men når jeg bruker den så blir sikringene i høytallene sprengt..Tror det bare skjer når eg bruker den..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey..Jeg har også en DB-10B bass booster, men når jeg bruker den så blir sikringene i høytallene sprengt..Tror det bare skjer når eg bruker den..
    Jaha?

Sett i større sikringer da vel, de sikringene er bare i veien uansett.
    Når jeg bytta alle ledningene innvendig i mine høytalere så lodda jeg ledningene fra terminalen og rett på delefilteret utenom den sikringsholderen.
    Dem har vært brukt på utallige fester på alt forsterkerne makter i timesvis uten at noe har gått galt.

Men nå blir vel dette OT, så vi diskuterer ikke dette her mer.

Side 54 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •