Midgard Audio 600w monoblokker - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1314
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er nok veldig med matching. Men hos meg så opplevde jeg iallefall A21 som en mer kraftplugg enn MA. Men ikke tro at jeg ikke syns 6.1 er kraftige, langt ifra 300watt er ikke noe småtall, og for å få såppass med watt ifra andre produsenter må man i en VELDIG høy prisklasse. Men om 1watt er 1watt, så kan jeg ikke skjønne hvorfor f.eks Krell sine løsninger på "250watt" er alt som trengs for å få sveivd igang så si alt av høyttalere, mens folk "må" over på 600 icepower watt for å føle seg trygge på å ha nok.

Men igjen, til prisen er Icepower en kjempegod løsning, og funker jo på utstyr som koster UTROLIG mye mer. Har hørt endel BW på Classe utstyr, der syns jeg Icepower er bedre på effektsiden. Samme gjelder også Hegel (ikke hørt den nyeste modellen som er sluppet). Mulig ProAc og MA 6.1 er en kjempematch, og bedre enn med JC1 blokkene. Men at 1 person har kommet bort å sagt det til deg, da kan du tenke deg hvor mange som ikke kommer bort, kanskje de ikke er så imponert. Smaken er forskjellig, jeg liker monoblokkene(6.1) mine . Og jeg sier bare hva jeg opplever. Lydmessig er de iallefall LANGT forran mitt forrige effekttrinn (NAD S200. Var god denne, men når MA 6.1 ble testet, så fikk jeg meg en skikkelig overraskelse, spessielt etter hva jeg hadde hørt av gamle Embla).

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Is mannen! Har Resonans Lyd og Bilde Oberion 6.1 inne for tiden?
    Jeg regner med det, var der personlig med et par før jul, men det sikreste er nok å stille slike spørsmål til dem direkte. Har du vært og sett butikken deres?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob, uten at jeg ønsker å dra denne diskusjonen for langt så vil jeg bare poengtere at jeg tror du til en viss grad blander klangbalanse og effekt. Trolig vil du ikke merke forskjell på 4.1 og 6.1 på dine 703. Kanskje ikke 2.1 heller. Så om 6.1 låter som en god 300-watter på 703 så gjør høyst sannsynlig også 2.1 det samme.

Saken er jo den at de fleste som har kjøpt Oberon har latt være å teste de mindre modellene. Prisforskjellen reflekterer imidlertid bare forskjellen i hva det koster å produsere dem.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit . Uansett, stå på, syns du gjør en konge jobb. Også på service siden .

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Skorob.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om å anskaffe meg noen produkter på litt sikt. Men jeg har et spørsmål.

Er det noe som helst som taler for å anskaffe seg 2.1 eller 4.1 ? Prismessig er det jo ikke store summer som skiller. Men kan man egentlig ha for mye kraft? Er det slik at 6.1 bruker mye strøm i standby eller når den ikke trengs? Det må da være greit å ha litt til overs til neste høytalerkjøp?

Har lest mesteparten av tråden, men ikke sett noe om dette. Muligens feil tråd, men håper jeg får svar likevel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforbruket i standby er hhv 7.5, 9 og 15,8W

Siden utgangsimpedansen fra strømforsyningene går mot null i hele arbeidsområdet, og forsterkertrinnene er tilærmet identiske betyr det at den praktiske forskjellen er 3dB mellom de to største og 3dB mellom de to minste.

Det er ikke mange høyttalere som trenger 600W/1200W, men det er allikevel ikke så mange som velger de mindre utgavene, nettopp fordi de ønsker å ha "noe å gå på" ved eventuelle oppgraderinger.

Det er folk som har testet 2.1 i den tro at de har lyttet på 6.1 og blant annet fremhevet kontroll og effektreserver som fremtredende parametre. Jeg har gjort "feilen" selv, da med 4.1, men forskjellen ved overgang til 6.1 har mer eller mindre uteblitt i de aller fleste tilfeller så jeg er ikke så overbevist om at 6.1 er like nødvendig i alle tilfeller.

Imidlertid har jeg forståelse for at folk liker å "safe". Jeg har nok litt lett for å gjøre det selv også.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spør deg her jeg snickers-is og går dermed rett til kilden

Jeg vil ha mer effekt til bakkanalene og har Embla på front og senter, men jeg har lyst til å prøve produktet ditt, derfor: De minste midgard til bakkanalene? det er vel greit? trenger ikke å gå opp noe mer til de?? det er snakk om Patos B300 og/eller JBL E30

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.:-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    spør deg her jeg snickers-is og går dermed rett til kilden

Jeg vil ha mer effekt til bakkanalene og har Embla på front og senter, men jeg har lyst til å prøve produktet ditt, derfor: De minste midgard til bakkanalene? det er vel greit? trenger ikke å gå opp noe mer til de?? det er snakk om Patos B300 og/eller JBL E30
    Ja, jeg vil tro 2.1 holder i massevis. Hva består anlegget forøvrig av?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, jeg vil tro 2.1 holder i massevis. Hva består anlegget forøvrig av?
    Harman Kardon Dpr 2005
    Patos B510 med 500W embla ( eldre modell )
    Patos C210 med en ny Embla en av de minste..
    Svs 10" og en 12" svs Diy og et subtårn 2&15"

Det hadde jo selvfølgelig vært optimalt med Embla bak også, men som sagt så vil jeg prøve noe annet... og da er dette en grei start da jeg også kan bruke disse på et planlagt mini stereoanlegg på stuen,.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville satset på den!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sittet å fundert litt på effektforsterker.

I dag bruker jeg en Pioneer AX4ASi med 180w, jeg bi-amper i dag fronthøytallerene, slik at de har 360w. Vil jeg merke storforskjell hvis jeg bruker 2.1 eller 4.1 versjonen? (Da uten bi-amping)

Og hvordan vil jeg merke forskjell?

Jeg har i dag PSB sine T65 høytallere, men skal bytte snart, og da er B&W sine 703 øverst på listen om dagen. Hvilken versjon er anbefalt for disse?

Blir de kun solgt i par, eller kan man kjøpe stk vis for senter høytaller også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oberon 6.1 på Concept 10

Heisann hoppsann!

Har ikkje lest heile tråden, men det er tilfeldigvis ingen som har testa Oberon 6.1 blokkene på ett par Concept 10?
    Skulle tru at det skulle bli ett ganske høglytt resutalt i alle fall

Kjører Cerwin-Vega! A1.5KW på 2x260w i 8ohm nå..
    Blir galen av viftestøyen og føler at eg kunne kanskje trengt noken watt til av og til

takker for svar

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Harman Kardon Dpr 2005
    Patos B510 med 500W embla ( eldre modell )
    Patos C210 med en ny Embla en av de minste..
    Svs 10" og en 12" svs Diy og et subtårn 2&15"

Det hadde jo selvfølgelig vært optimalt med Embla bak også, men som sagt så vil jeg prøve noe annet... og da er dette en grei start da jeg også kan bruke disse på et planlagt mini stereoanlegg på stuen,.
    Jeg vet ikke hvor gammel Embla du har på frontene, men om det er en av de med trafo og 500A-moduler vil du også oppleve stor forskjell mot 4.1.

Om det er en nyere (DVS en med ASP-modul) er den ganske lik rent teknisk, med untak av at den har litt lavere dempningsfaktor og er tunet litt lysere enn Oberon.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    Heisann hoppsann!

Har ikkje lest heile tråden, men det er tilfeldigvis ingen som har testa Oberon 6.1 blokkene på ett par Concept 10?
    Skulle tru at det skulle bli ett ganske høglytt resutalt i alle fall

Kjører Cerwin-Vega! A1.5KW på 2x260w i 8ohm nå..
    Blir galen av viftestøyen og føler at eg kunne kanskje trengt noken watt til av og til

takker for svar
    Jeg kjenner faktisk heller ikke til at det har vært testet så der har jeg null å bidra med utover erfaringer på andre Dali-modeller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har sittet å fundert litt på effektforsterker.

I dag bruker jeg en Pioneer AX4ASi med 180w, jeg bi-amper i dag fronthøytallerene, slik at de har 360w. Vil jeg merke storforskjell hvis jeg bruker 2.1 eller 4.1 versjonen? (Da uten bi-amping)

Og hvordan vil jeg merke forskjell?

Jeg har i dag PSB sine T65 høytallere, men skal bytte snart, og da er B&W sine 703 øverst på listen om dagen. Hvilken versjon er anbefalt for disse?

Blir de kun solgt i par, eller kan man kjøpe stk vis for senter høytaller også
    Du mangler nok neppe watt i oppsettet ditt, så det vil nok heller være forsterkerens karrakter og klangfarge som skiller ulike forsterkere. Det er ikke så enkelt å gi noe universalsvar på hvordan det vil høres ut, men til 703 tror jeg nok jeg ville valgt 4.1 fremfor 2.1.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    AX4 yter 180 watt i 6 ohm, men i 8 ohm (som man vanligvis oppgir watt-effekt i) yter den 150 watt. Jeg kjører også bi-amping på AX4 på frontene, men den gir nok ikke fullt dobbelt opp med krefter selvom impedansen halveres til 4 ohm på mine helicon 400. Men i teorien gir den da "inntil" 600 watt per høyttaler med bi-amping. Jeg opplever det slik at kreftene i receiveren holder fint til mitt bruk, som har en overvekt av film. Det er også slik at jeg deler alle kanaler på 80Hz slik at subben tar seg av det mest "kraftanstrengende" frekvensområdet.

Jeg har imidlertid et par oberon 6.1 stående (600 watt/8 ohm), og med et par slike tilkoblet H400 hører man straks en markant forbedring i form av økt kontroll og mer kraftresseruser til disposisjon. Lydkvaliteten generelt blir også straks hevet et hakk eller to, og det er tydelig at effekt og kvalitet fra disse blokkene er noe ganske annet enn det man finner i en receiver. Så dersom hifi og musikk står i høysetet hadde jeg ikke vært i tvil.

På film greier jeg ikke detektere den helt store forskjellen da det er flere kanaler i sving, og et mer variert lydbilde.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    AX4 yter 180 watt i 6 ohm, men i 8 ohm (som man vanligvis oppgir watt-effekt i) yter den 150 watt. Jeg kjører også bi-amping på AX4 på frontene, men den gir nok ikke fullt dobbelt opp med krefter selvom impedansen halveres til 4 ohm på mine helicon 400. Men i teorien gir den da "inntil" 600 watt per høyttaler med bi-amping. Jeg opplever det slik at kreftene i receiveren holder fint til mitt bruk, som har en overvekt av film. Det er også slik at jeg deler alle kanaler på 80Hz slik at subben tar seg av det mest "kraftanstrengende" frekvensområdet.

Jeg har imidlertid et par oberon 6.1 stående (600 watt/8 ohm), og med et par slike tilkoblet H400 hører man straks en markant forbedring i form av økt kontroll og mer kraftresseruser til disposisjon. Lydkvaliteten generelt blir også straks hevet et hakk eller to, og det er tydelig at effekt og kvalitet fra disse blokkene er noe ganske annet enn det man finner i en receiver. Så dersom hifi og musikk står i høysetet hadde jeg ikke vært i tvil.

På film greier jeg ikke detektere den helt store forskjellen da det er flere kanaler i sving, og et mer variert lydbilde.
    Takk for ett meget bra svar.

Siden det er film det går mest i hos meg, så blir nok 10-12 tusen litt mye for så lite som du beskriver. Jeg hadde egentlig litt i tankene å gå for en Nad Master effektforsteker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten å finne ut av dette på er jo å prøve.

Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •