Midgard Audio 600w monoblokker - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1314
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok fint da blir det vel ett par sånne på meg.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    hei. Tror jeg har 10 amp kurs til hjemmekinoen min. Er det soft start i 6.1 eller vil jeg få problemer med å starte de?
    Du skrur bare på en og en blokk, deretter står de på.
    Såvidt jeg har skjønt går de heller ikke i noen standby-modus.

Har selv receiver, dvd-spiller, midgard x2, svs plus/2 og projektor på 10A uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest hele tråden og må si at jeg bare sitter her og tripper

Synd at det er så langt til nærmeste forhandler ..
    Meeeen tror at jeg må skaffe meg ett par uansett, hehe .. (Må bare bestemme seg om det blir ett eller flere par xD)
    Så vidt jeg har fått med meg, blir jeg den første med Sonus Faber + Midgard?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Et spørsmål om midgard oberon blokkene.. de er veldig følsom for når jeg slår på diverse ting slik som tv etc så forsvinner lyden et øyeblikk.... Er det noe en kan gjøre for å fjerne dette. Kjøpe UPS ?
    Det hørtes veldig rart ut. Kan høres ut som noe rart i signaljordingen. Kjører du noe lydsignal ut fra TV eller satelittdekoder?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. Tror jeg har 10 amp kurs til hjemmekinoen min. Er det soft start i 6.1 eller vil jeg få problemer med å starte de?
    Det er ikke noe problem å få slått dem på. Jeg bruker selv 10A kurs, men når jeg spiller diverse Yello og liknende blinker det ganske heftig i lyset.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Nå har jeg lest hele tråden og må si at jeg bare sitter her og tripper

Synd at det er så langt til nærmeste forhandler ..
    Meeeen tror at jeg må skaffe meg ett par uansett, hehe .. (Må bare bestemme seg om det blir ett eller flere par xD)
    Så vidt jeg har fått med meg, blir jeg den første med Sonus Faber + Midgard?
    Bilstereospesialisten i Tromsø skulle også stått der. De ligger kanskje nærmere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Bilstereospesialisten i Tromsø skulle også stått der. De ligger kanskje nærmere?
    Desverre. 40 mil til Trondheim, 35 til Bodø, 70 mil til Tromsø? (Kanskje man trenger en forhandler midt imellom?)
    Jaja, blir jeg ikke fornøyd tror jeg ikke at det skulle by på veldig store problemer å få solgt ett par 6.1, etter å ha lest denne snart 50 siders lange tråden

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss forholde tråden teknisk... Lurer du på forhandler, lager du bare en ny tråd under pris- og produktjakt og linker herfra...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Et spørsmål om midgard oberon blokkene.. de er veldig følsom for når jeg slår på diverse ting slik som tv etc så forsvinner lyden et øyeblikk.... Er det noe en kan gjøre for å fjerne dette. Kjøpe UPS ?
    Sikker på at det ikke er forforsterkeren din som slår ut et lite øyeblikk?

Jeg har akkurat samme problemet når jeg kjører digital overføring til forforsterkeren min, det er ikke blokkene sin feil hos meg.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å få slått dem på. Jeg bruker selv 10A kurs, men når jeg spiller diverse Yello og liknende blinker det ganske heftig i lyset.
    Jeg har kjørt to 6.1 på 4 stk CV 215 som tidligere sagt, da gir dem alt dem har, på 10A kurs, har ikke gått noen sikring enda, men ja, det blinker.

Edit: Jeg skulle quota "atle99"

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av imho
    Desverre. 40 mil til Trondheim, 35 til Bodø, 70 mil til Tromsø? (Kanskje man trenger en forhandler midt imellom?)
    Jaja, blir jeg ikke fornøyd tror jeg ikke at det skulle by på veldig store problemer å få solgt ett par 6.1, etter å ha lest denne snart 50 siders lange tråden
    Di avstandene der hørtes kjente ut =)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Sikker på at det ikke er forforsterkeren din som slår ut et lite øyeblikk?

Jeg har akkurat samme problemet når jeg kjører digital overføring til forforsterkeren min, det er ikke blokkene sin feil hos meg.
    Forforsterkeren slo aldri ut når jeg brukte NAD218 eneste nye her er oberon blokkene og på disse har en ikke mye krefter lagret i kondensatorer som kan utligne eventuelle spenningsfall på strøm nettet....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller som sagt mot at det er noe med signaljord som forårsaker dette, men før jeg vet hvordan det hele er koblet sammen kan jeg ikke svare på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller som sagt mot at det er noe med signaljord som forårsaker dette, men før jeg vet hvordan det hele er koblet sammen kan jeg ikke svare på det.
    Har koblet på galvanisk skille på antenneledning til kabelmodem + tv idag så får teste om det avhjelper bortfall av lyden på oberon blokkene...
    Fikk testet det nettopp. Slo på pioneer 507 XA lyden ble borte i 2 sec ... slo av tv og lyden ble borte i 2 sec da også...
    Prøvde også uten lydkabelen mellom forforsterker og tv hjalp ikke noe det heller..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg redd du må gå den "tunge veien" og koble bare en avspiller, pre og effekt sammen og slå av alt annet. Så forsøke å bare sette strøm på for eksempel TV-en mens anlegget spiller uten at TV-en er tilkoblet hverken antenne eller noe annet.

Dersom du har så heftig spenningsdropp på nettet når du slår på en annen komponent bør det være godt synlig på lyset. Har du mulighet til å måle hva nettspenningen hos deg er?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg redd du må gå den "tunge veien" og koble bare en avspiller, pre og effekt sammen og slå av alt annet. Så forsøke å bare sette strøm på for eksempel TV-en mens anlegget spiller uten at TV-en er tilkoblet hverken antenne eller noe annet.

Dersom du har så heftig spenningsdropp på nettet når du slår på en annen komponent bør det være godt synlig på lyset. Har du mulighet til å måle hva nettspenningen hos deg er?
    Glemte HDMI kabelen! Det var den som gjorde at lyden ble borte et øyeblikk... teste med lydkabel plugget inn..

Virker som det er DVD spilleren som må være synderen.. den hikker hver gang tv blir slått av/på når hdmi kabel er tilkoblet.
    Mulig det ordner seg ved eventuell kjøp av denon 2930/3930.
    Mener bestemt at lyden ikke ble borte med pioneer sin PDP-506 XDE så kan hende det er blitt gjort noe forskjellig med 506 til 507 ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du har funnet problemet. Jeg kan for lite om HDMI ennå til å kunne se helt hva som skjer, men det er jo ikke unormalt at digitale overføringer tar seg en pause når en eller annen tilstand endres.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du har funnet problemet. Jeg kan for lite om HDMI ennå til å kunne se helt hva som skjer, men det er jo ikke unormalt at digitale overføringer tar seg en pause når en eller annen tilstand endres.
    Like fullt er det irriterende da
    da har en enda et argument for å ha en ren cd spiller :P

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør jeg velge av 4.1 eller 6.1 til B&W 604 s3? Vil det være noe forskjell i lydbildet? Tightere med 6.1?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bør jeg velge av 4.1 eller 6.1 til B&W 604 s3? Vil det være noe forskjell i lydbildet? Tightere med 6.1?
    4.1 skal holde i massevis (effektmessig).

Side 48 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •