Midgard Audio 600w monoblokker - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1314
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Midgard oberon 6.1 er kjempe bra effektforsterkere. De klarer å mestre så og si nesten alt med stålkontroll!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Oberon på messer og i butikk, da har det vært bra lyd syns jeg, men ved hjemlån syns jeg rett og slett det låt dårlig. Oraklet, har du noe fornuftig svar på det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de samme høytalerne som du har?

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens,

Jeg har kjøpt meg et par av disse "umulige" Infinity Kappa 9.2i og driver og leter etter effektforsterker til disse. Har i dag et oppsett med Densen B-200 til pre og en B-300 til effekt, har enda ikke testet dette, men tror nok at effekten blir litt svak. B-200 til pre går nok veldig bra tror jeg, da jeg har samenlignet denne med både Elektrocompaniet, Hegel, Rotel og Parasound og synes at Densen låt best.
    Har vært i kontakt med Dag Johnsen og blitt annbefalt å gå for bla. Vincent SP-991 monoblokker istedenfor Parasound HCA-3500 eller Rotel RB-1090 som jeg egentlig hadde tenkt å prøve meg på. Disse låt ikke bra sa han på Kappa`ne.
    Men synes jo disse Midgard ampene virker høyst aktuell, og det til bare halve prisen omtrent av disse andre jeg har nevnt. Men leser jo her i tråden at de kanskje ikke går så bra sammen med 9.2i?? Takler de ikke den lave impedansen som 9.2i kan komme ned i, er det problemet? Eller passer bare ikke lydkarakteren høytalerene(Men det er vel en smaksak)??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør du absolutt prøve. Jeg var hos Dag med den forrige modellen, PowerMaster 600, da han hadde 1090 på 9.2-ene. PM-en strammet opp absolutt alt og hadde ingen besvær med impedansen.

Imidlertid likte ikke Dag denne kombinasjonen like godt. Han foretrakk blant andre McIntosh som jo gir noe mer bass. Jeg synes med andre ord det er nok bass i de høyttalerne, men smaken er jo som en viss sprekk...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har hørt Oberon på messer og i butikk, da har det vært bra lyd syns jeg, men ved hjemlån syns jeg rett og slett det låt dårlig. Oraklet, har du noe fornuftig svar på det?
    Forklaringen ligger nok kort og godt i kombinasjonen. Hva brukte du av utstyr i kombinasjon med dem?

Forsøkte du med plasseringstweak?

Jeg sendte nylig et par blokker til en distributør. Han testet dem på et par Response Grande, og ringte til meg noe senere. Han forklarte meg at inntrykket var positivt, men at det var en ting i bassen han ikke hadde fått til å stemme. Da jeg kofronterte ham med viktigheten av å jobbe med plassering OG vinkling etter forsterkerbytte svarte han: Ja, jeg har flyttet litt på dem, men til nå bare rukket så vidt å høre på dem. Imidlertid la meg merke til at det skjedde noe med det jeg snakker om i bassen.

Det er superviktig, og mesteparten av selve bassresponsen skapes av kombinasjonen rom, høyttaler OG forsterker. Forandrer man en variabel må minst en av de andre trolig også forandres noe. Men har man utstyr som ikke passer sammen hjelper selvsagt ikke det heller.

Det er også et tips til Audifil dette: Dag hadde ikke anledning til å flytte på Kappaene i rommet sitt. Det har kanskje du?

Newcomer Audifil sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Snickers..

Frister jo veldig, men vil jo seff ha det best mulig. Men at en McIntosh låter bedre bør jo ikke være så rart, regner med den var en del dyrere. Saken er et jeg kommer til å legge mellom 10-15 lapper i en effekt til disse og tenkte da på en brukt av de jeg nevnte over, og da aller helst to stk SP-991. Men ser jo nå at jeg kan kjøpe et par nye Midgard til samme pris, og da lurer jeg jo på hva som er best:-) Vet du om de har de inne her i Bergen noen plass?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke grave meg så dypt ned i hva jeg mener selv her på forumet grunnet min todelte rolle.

Det skal stå ett eller to par på Musik-Magazinet mener jeg.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Infinity Cascade og skal ha meg effektforsterkere for optimal utnyttelse av disse. Foreløpig har jeg en Denon AVR-3805 receiver som muligens kommer til å bli brukt som midlertidig forforsterker.

Jeg føler at en "normal" effektforsterker fort kan ta mine 10 ampere i stua, og her stiller etter hva jeg har forstått Oberon endel sterkere. Jeg liker også meget godt designet på Oberon og kan veldig godt tenke meg disse til å drive alle høyttalerne.

Problemet er jo selvfølgelig at jeg ikke har fått høre dem. Jeg er meget sjelden i byen, men håper på å få lånt et par til test etterhvert.
    Har noen her erfaringer med disse forsterkerne på sattelitter alá mine Infinity? Noen merker passer jo bare ikke sammen.
    Noen tanker om dette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier "sjelden i byen", refererer du da til Stockholm?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Når du sier "sjelden i byen", refererer du da til Stockholm?
    Korrekt!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg oppfatter MA er at de ikke låter stort i det hele tatt.. du kan ta lydsignaturen til Denonen.. men tenke deg at du har en DRØSS med mer effekt, samt strammere lyd da. Men MA har veldig liten egenlyd (som andre icepower), og styrer seg veldig etter hva du har foran den igjen..

Men det er min mening/erfaring da. Det er litt det jeg syns er uber interessant med disse. Har funnet en kjempe kombo med EC 4.7 jeg iallefall. Mange liker mer råhet/brutalitet, og de har falt for Parasound P3 (skjønner dem godt).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er nærmeste hifipusher i forhold til der du bor?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er nærmeste hifipusher i forhold til der du bor?
    Det er jeg faktisk litt usikker på. Jeg pleier å ta en titt innom Pause og Reference audio, begge i selve byen. Jeg vet om flere også i selve byen, har bare ikke hatt anledning til å finne dem enda.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke full oversikt over hvor de er å finne i byen heller, men tror det skal stå ett eller to par der en plass.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Slik jeg oppfatter MA er at de ikke låter stort i det hele tatt.. du kan ta lydsignaturen til Denonen.. men tenke deg at du har en DRØSS med mer effekt, samt strammere lyd da. Men MA har veldig liten egenlyd (som andre icepower), og styrer seg veldig etter hva du har foran den igjen..

Men det er min mening/erfaring da. Det er litt det jeg syns er uber interessant med disse. Har funnet en kjempe kombo med EC 4.7 jeg iallefall. Mange liker mer råhet/brutalitet, og de har falt for Parasound P3 (skjønner dem godt).
    Så det blir altså forforsterkeren og høyttalerne som setter lyden. Jeg blir nødt til å få testet dette. Jeg har ikke noe særlig erfaring med andre forsterkere, så jeg må få hørt selv de forskjellige merkene.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke full oversikt over hvor de er å finne i byen heller, men tror det skal stå ett eller to par der en plass.
    Jeg så de hadde dem på Pause når jeg var innom sist, men vet ikke noe om deres policy angående utlån. Jeg får ta en tur til byen i nærmeste fremtid og undersøke litt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er usikre så be dem ringe meg når du er der. For øyeblikket er det jeg som eier de forsterkerne.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er usikre så be dem ringe meg når du er der. For øyeblikket er det jeg som eier de forsterkerne.
    Wow! Takk for det!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    KAV-400 har en utsøkt pre innebygget, så det kunne vært en spennede test. Husk at KAV-400 koster i USA alene det samme som et sett Midgard monoblokker.

Etter langt om lenge og lenger enn lengst ble det endelig ett par oberon 6.1 her i kåken også. En slags full rapport kan dere lese her.

Det ble ett sinsykt trøkk i lyden og hele lydbildet ble strammet opp. Det virket som om det hjalp for krell'en å kun fungere som en forforsterker.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •