Midgard Audio 600w monoblokker - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1314
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Klarer du å snekre en surround preamp til en forholdsvis billig penge så er vi mange her på forumet som kommer til å kjøpe. Det finnes ingen rimeligere surround preamper og jeg har sett at det ikke bare er meg som savner dette.
    Men husk å lage med svart finish helt fra lansering!!?

Ellers så høres 4kanaler med delefilter veeeldig spennende ut, biamping og aktiv delefilter har vært inkludert i mine fremtidsplaner lenge!

A
    Surround preamp? Denne er slett ikke verst,
    Violet Audio - ADP61, pris ca kr. 8-9000,-

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsidene skal forbedres.

Tanken med forforsterkeren er at den kan være ideell for alle. Absolutt alle. Den kan kjøres fra PC (USB eller FW), man kan mappe opp så mange man gidder for å få det antallet kanaler man vil, man vil få mulighet til å bare produsere en modell og derfor langt større antall, man kan legge ut sitt oppsett på nettet, dele det med andre, laste inn filtre man har fått av andre osv osv.

Prisen er det tidlig å si noe om. Jeg håper den ikke går over 15k/stk. Med andre ord er det ikke en typisk billig sak, men heller ikke en veldig dyr sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forforsterker med grafisk bass-equalizer for subwooferutgangen hadde vært sjef.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    En forforsterker med grafisk bass-equalizer for subwooferutgangen hadde vært sjef.
    :lol:

Juletrepynt er vel ikke helt stilen til midgard audio, men man skal vel aldri si aldri...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser at på Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! at Midgard Oberon 6.1 koster 14tusen pr par, så det vil si hvis jeg bestiller så får jeg 2 stk Midgard Oberon 6.1?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penguin
    jeg ser at på Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! at Midgard Oberon 6.1 koster 14tusen pr par, så det vil si hvis jeg bestiller så får jeg 2 stk Midgard Oberon 6.1?
    Jepp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike då..Trodde de kosta 14 tusen pr stk, etter det eg har lest :s må ha lest feil ;p då vil eg heller ha de enn den største cerwin vega effektforsterkeren ;o kan man koble 2 sånne til nad c372?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    :lol:

Juletrepynt er vel ikke helt stilen til midgard audio, men man skal vel aldri si aldri...
    Vil ikke ha julepynt jeg heller. Ta en titt på HTPCen min så ser du. Men hvis den skal kunne kobles til PC med USB så er det praktisk å kunne styre en romkorreksjon derfra på PC-skjermen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ kan fint gjøres uten den minste form for juletrepynt. For eksempel, ved at man kjører det via en PC eller på en on screen meny.

Tanken med det aktive filteret er at man skal kunne stille inn bratthet, fase, delay, delefrekvens (opp og ned) og EQ-e slik man normalt gjør med et passivt delefilter. På den måten skal man fint kunne optimere systemet nært inpå perfekt til rommet. Man vil også kunne legge inn subsonic filter, dempe frekvenser der suben er følsom for å bunne osv slik at man ikke trenger noe filter i subwooferen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penguin
    Steike då..Trodde de kosta 14 tusen pr stk, etter det eg har lest :s må ha lest feil ;p då vil eg heller ha de enn den største cerwin vega effektforsterkeren ;o kan man koble 2 sånne til nad c372?
    Ingen problem.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rimlige ja

Nei Oberon er rimlige saker det, har sett en del solgt for 5 tusen stykket brukt, og det er vel ikke voldsom slitasje her.

Lurer på å lage meg en kino med 5 MA blokker men man trenger vel ikke 600watt hele veien rundt? tenkte hvertfall 2 mindre blokker på surround høytalere er dette et dumt sted å spare litt penger?

Jeg leter ivrig etter surround preamp nå og har kommet over Violet Audio ADP61
    : ProLyd as » Nyheter
    får den til 7000,- såvidt jeg har sett, er dette noe å satse på til midgard blokkene?
    ett alternativ er en rimlig reciver nå og Midgard sine egne preamper senere.

Tenkte da på Cambridge audio men Hifi klubben har sterkt ønske om å selge meg Denon i steden.
    Cambridge 540r har samme designet som resten av utstyret jeg har nå (DVD89 og 640v2) og syns det er stilig og vellydende.

Er det reelt sett langt dårligere med Cambridg surround? enn en Denon til samme pris? er jo bare 3700,- det er snakk om her men skal jo ikke bruke effekt delen av reciveren, hvertfall ikke lenge. (mellomløsning til jeg har rå til 3 blokker til kanskje)

Noen ideer?

Lurte også litt på om Cambridge 640v2 kan brukes som ren effekt? eller om man vil ha problemer med at den har egen volum kontroll.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Violaen vet jeg ikke noe om, men den har jo en fin pris og har de formatene man måtte trenge.

Personlig har jeg vel så god tillit til rimelige Cambridge som til Denon i samme prisklasse, men det ligger nok ikke så veldig mye vitenskaplige vurderinger bak den følelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Jeg er på jakt etter effekt til frontene mine.. Har T+A TCI2E.. Har nå Ec aw180 og Ec4,8her. og en int copland forsterker..
    EC blir litt vel mørkt synes jeg.. Copland låter mer riktig i mine ører.. Vil midgard være noe for meg.. Og hvilken forforsterker er bra å bruke på disse.. Er da mest ute etter noe som ikke farger lyden så mye..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegarron
    Hei..
    Jeg er på jakt etter effekt til frontene mine.. Har T+A TCI2E.. Har nå Ec aw180 og Ec4,8her. og en int copland forsterker..
    EC blir litt vel mørkt synes jeg.. Copland låter mer riktig i mine ører.. Vil midgard være noe for meg.. Og hvilken forforsterker er bra å bruke på disse.. Er da mest ute etter noe som ikke farger lyden så mye..
    MA Oberon forsterkerne er veldig nøytrale så de farger ikke lyden! Så det kan jo være et alternativ for deg!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Violet audio er uten tvil veldig aktuell for min del, balansert er den også :-D

Er 7k vanlig pris? Eller er det uten moms?

Designet på den er helt etter min smak også, svart og enkelt!!

A

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Med tanke på hvordan elektronikken til T+A låter er det all grunn til å tro at de låter fint på nøytral elektronikk.

Jeg har en mistanke om at EC 4.8 kan være en meget god forforsterker til Oberon også. EC4.7 har funket veldig bra, men ofte i situasjoner der høyttalerne trenger en anelse avrunding i toppen. Jeg vet ikke hvordan klangen i 4.8 er i forhold til 4.7, men jeg tenker på Parasound P3 som er noe mer nøytral forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja elektronikken til T+A er sikkert en bra match, men den jeg har lyst på er litt dyr ak nå.. hehe..

Ja jeg prata med en i stad som sa at EC forforsterker kunne være et bra oppsett med midgard blokkene.. Men vil ikke den "mørke" klangen komme mest fra forforsterkern?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Violet audio er uten tvil veldig aktuell for min del, balansert er den også :-D

Er 7k vanlig pris? Eller er det uten moms?

Designet på den er helt etter min smak også, svart og enkelt!!

A
    Det er vist ikke vanlig pris, vanlig pris er vist nokk 9990,- og det er inkl mva så er det avslaget deres på 3000,- så blir det 6990,-

her er siden jeg fant den på: Belco AS - Violet Audio / Preamp/decoder / ADP61

lykke til.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja elektronikken til T+A er sikkert en bra match, men den jeg har lyst på er litt dyr ak nå.. hehe..

Ja jeg prata med en i stad som sa at EC forforsterker kunne være et bra oppsett med midgard blokkene.. Men vil ikke den "mørke" klangen komme mest fra forforsterkern?
    Om du hadde hatt en AW 250R vet jeg at du ville fått en enormt stor forskjell. Jeg har imidlertid aldri gjort noen sammenlikninger direkte mot AW180.

EC 4.7 vil gi en litt rundere topp enn for eksempel Parasound P3 eller liknende, men den vil ikke nødvendig vis ha mindre kontroll i bunnen. Om det ikke låter stramt i bunnen er det størst sannsynlighet for at det er på effektsiden det er mest å hente. Men en forforsterker kan allikevel bidra med mer nivå nedover, og det er ikke alltid like heldig.

Når det gjelder EC 4.8 så har jeg ikke hørt den selv. Jeg spurde en god venn av meg som har erfaring med begge og han sier:
    "EC4.8 er noe helt annet enn alt annet som har kommet fra EC tidligere. Den er mye mer nøytral og har ikke den overdrivelsen i bassen og er utrolig oppløst sammenliknet med for eksempel EC 4.7"

I lys av dette vil jeg tro at 4.8 er et vel så godt valg som for eksempel P3 (den koster jo også betydelig mer) og dermed kanskje akkurat den forforsterkeren du aller helst bør ha. Gode balanserte forforsterkere vokser jo ikke akkurat på trær under 30 000kr.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

om surround pre

Quote "Violet Audio ADP61 er som skreddersydd for din bruk. At vi nevner studio er i første rekke fordi det er det markedet vi arbeiderr med til vanlig. Preampen vil gi deg alle de mulighetene du kan ønske deg i avansert hjemmekino. Vi har ingen alternative produkter i denne klassen og ser heller ingen grunn til å ha det:-) "

Fikk jeg høre da jeg mailet dem, men såklart ville de si det når de selger produktet. spennende uansett, spess til midgard med XLR preutganger til allekanaler.

Side 43 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •