Midgard Audio 600w monoblokker - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1314
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til høsten planlegger vi å lansere Oberon Pre. Dersom du ønakser mer info om den kan vi kanskje ta det i en ny tråd?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja lag en ny tråd, vil gjerne ha noen detaljer.. Alle sier oberon låter nøytralt, er det såppas nøytralt at det blir kjedelig? funderer fortsatt på om jeg skal gå for disse til mine klipsch..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lett å få noe som blir kjedelig på Klipsch :-D

Over til den litt mer seriøse siden:
    Har selv hørt embla Ice moduler (regner med at alt av ICE har stor sett samme lydsignatur), disse var iallefall ikke kjedelige, MASSE krefter.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøytralt = Kjedelig?

High Fidelity betyr jo høy grad av naturlig gjengivelse. Er ikke poenget at man skal ha komponenter som lar høyttaleren yte sitt beste uten å farge lyden?

Har aldri hørt forskjell på normalt prisede komponenter, og er ikke helt med på å matche cd spillere etc med høyttalere. Hvis en cd-spiller eller forsterker farger lyden er den utviklet slik med vilje fra produsentens side IMO.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom anlegget låter kjedelig hjelper det ikke å legge til en nøytral komponent.

Dersom det låter kjedelig fordi en komponent ikke er nøytral vil man få bedre lyd ved å bytte ut denne med en nøytral komponent.

Dersom det låter bra fordi en bestemt komponent i kjeden ikke er nøytral vil man som regel få kjedelig lyd når denne byttes ut.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dersom det låter bra fordi en bestemt komponent i kjeden ikke er nøytral vil man som regel få kjedelig lyd når denne byttes ut.
    Meget kloke ord!

Det oppsummerer egentlig utrolig mye i en setning.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Meget kloke ord!

Det oppsummerer egentlig utrolig mye i en setning.
    Oj - visdomsord fra Snickers jo! Dette var genialt sagt, og ikke minst meget saklig!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte selvsagt:

Dersom det låter bra fordi alle komponentene er nøytrale så vil det som regel låte kjedelig når man legger til en ikke nøytral komponent.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt. Det handler jo om preferanser :-D

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for all del så syntes jeg ikke rotel + klipsch komboen min låter kjedelig, så da betyr det at bytter jeg ut RMB 1075 med ICE så blir det kjedelig? Det jeg prøver på er å gå fra en ganske go kombo til best! akkurat nå vil jeg ha mykere topp og litt mere trøkk..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr ikke nødvendig vis det. Vi vet jo ikke om anlegget ditt låter bra fordi rotelen har sin klang, eller om det vil låte enda bedre med en mer nøytral forsterker. For å faktisk vite om anlegget trenger farging må man enten vite at man har kraftig farging, samt oppleve at det låter svært optimalt, eller så må man simpelt hen teste med ufarget elektronikk og sammenlikne. Man kan jo heller ikke putte inn hvilken som helst farging uten videre.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det blir nok til at jeg får teste et par da får jeg en erfaring jeg kan dele og.. takk for hjelp så langt..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et strippebilde. Det er 6.1 som poserer:

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oberon 6.1 og elektrostater

Jeg har akkurat lest testen av monoblokkene i Lyd og Bilde. Gratulerer med toppscore Snickers-is

Jeg har tenkt til å utvide hjemmekinoen min med litt mer forsterkerier og disse monoblokkene ligger høyt opp på ønskelista. Drømmen senere er jo å bytte ut mine Cabasse Jersey med noen elektrostater om noen år. Enten Martin Logan Vantage eller noen Quad ESL. Jeg hadde da satt pris på at jeg kunne fortsette å bruke det samme sluttleddet som jeg kommer til å kjøpe nå. Lyd og Bilde skriver: "Ulempen med slik strømforsyning er at den har litt lav båndbredde, uten at det behøver å være hørbart. Men den kan slite med ekstremt lavimpedante høyttalere, som for eksempel krevende elektrostater." De skriver ingenting om de har testet dette. Har de rett? Har noen testet disse blokkene med Martin Logan Vantage, Summit eller lignende?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er nå hvordan den er til å drive elektrostater (har forresten ikke hørt elektrostater siden Quad på 70-tallet), men det jeg lurer på er om Oberon er velegnet til å drive store transmisjonslinje høyttalere, tenker da særlig på mine IMF RSPM Mk IV? De skal gå ned til 17Hz, men savner evt. litt mer trøkk i mellombassen og enda mer luft og transparens i toppen.
    Oberon Pre, spennende, vil det bli RIAA- trinn i den, Snickers?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen i Fidelity i går. Har et litte spørsmål til et utsagn der.
    " Enda bedre ble det da jeg utstyrte monoblokkene med CeraBall dempeføtter. Grunntoneartikulasjonen og 3D-fokusen ble klart forbedret."
    Hva hjelper egentlig dempeføter på en forsterker. Som etter min beste viten ikke har bevegelige deler? :???:. Hva er dine erfaringer på dette felte Snickers-is? Eller er dette en slik ting hvor du først må få modifisert ørene dine for å høre forskjell?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilsvarende spørsmål her: I testen til Audiophile står det at ICE-forsterkere låter umiddelbart "Hardt, metallisk og helt uten varme.", men at "etter veldig kort tids spilling låt den straks mye bedre." Mener de oppvarming før bruk, innspilling over tid?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette sprm hører hjemme i denne tråden, men det er verdt ett forsøk.

Jeg har idag en krell kav 400xi og klipsch rf 7. Dette låter rimelig heftig, men med tanke hvor mange godord for sin kraft disse midgaard blokkene mottar, så leiker jeg litt med tanken på å prøve disse med krell'en som pre på rf7.
    Har noen prøvd krell og midgaard med hverandre?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Vet ikke om dette sprm hører hjemme i denne tråden, men det er verdt ett forsøk.

Jeg har idag en krell kav 400xi og klipsch rf 7. Dette låter rimelig heftig, men med tanke hvor mange godord for sin kraft disse midgaard blokkene mottar, så leiker jeg litt med tanken på å prøve disse med krell'en som pre på rf7.
    Har noen prøvd krell og midgaard med hverandre?
    KAV-400 har en utsøkt pre innebygget, så det kunne vært en spennede test. Husk at KAV-400 koster i USA alene det samme som et sett Midgard monoblokker.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    ja lag en ny tråd, vil gjerne ha noen detaljer.. Alle sier oberon låter nøytralt, er det såppas nøytralt at det blir kjedelig? funderer fortsatt på om jeg skal gå for disse til mine klipsch..
    Jeg syns de er litt kjedelige, men de er også veldig vanedannende . S og T'er er jeg ikke fornøyd med på de, og de er litt kjedelige i bunn for min del. MEn for all del, her er det kraft og kontroll (litt rufsete imellomtona men ok). Anbefaler at du tester et par . Til prisen så låter de veldig godt, og med tanke på kraft/pris så er de så si uslåelige. Dette er min mening da. (nå har jo jeg BW 703, er jo ikke akuratt noe "show" høyttaler det heller slik sett..).

Side 39 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •