Midgard Audio 600w monoblokker - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1314
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det sliter jeg også med Perminator. Prøv uten jord, da ble det bra her. (Har også 3805).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, opplevde aldri det du sier her Perminator. Jeg kjører dog ujordet hos meg. Men har faktisk testet de du har hos en som kjører jordet (yamaha-receiver) og de funket helt knall. Virker nesten som om det er noe muffens med 3805.

Kanskje Snickers-is har noen idé om hva det kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje 6.1 ikke er noen heldig løsning sammen med 3805? hmmmm NAD'ene var jo helt tyste de, da kan du tenke deg?

Newcomer Børge Selstad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer

Har fulgt med denne tråden og nå er det lege siden det har blitt postet noen egne brukererfaringer...

Hvordan leverer sakene etter noen mnd. bruk???

Noen med 6.1 mellom B&W703 og Denon3805 erfaring??? :grin:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Har kjøpt meg Oberon 4.1 og alt var helt bra med lyden så lenge jeg prøvde den på min søsters gamle Yamaha receiver. Selvfølgelig merka jeg at forforsterkeren ikke var det helt store, men det fikk duge til jeg fikk igjen Denon 3805 fra rep.

Vel, nå er min kjære i hus igjen (og jeg er 2000,- fattigere, men det er en annen sak), men saken er at jeg får en konstant during når jeg kobler blokkene på pre-out fra 3805. Prøvde med to forskjellige kabler og begge gangene var det det samme. Når jeg prøvde den på Yamahaen så var det helt knyst, så jeg regner med at det er Denon som lager ulyden. Noen som vet hva det kan være? Dårlig rep fra Dalens (noe jeg tviler på) eller bare dårlige kabler (da burde jeg vel hørt det før)?

"During" er ofte 50Hz fra 220V nettet som du hører og er nesten alltid en jordingsfeil. Kan nesten virke som at reparasjonen har resultert i at "signal jord" (RCA pluggene) har blitt koblet sammen med Chassis (Power supply jord)

Test om du for tilsvarende "brumm" fra andre pre-out kanaler.

/L

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å kombinere balansert (med ekte jord) mot RCA (ofte med falsk jord) kan i blant skape problemer. Spesiellt dersom man har noen form for kabelTV inn i blidet (for eksempel kabelTV i TV-en, lyd fra TV-en til receiveren osv...). Løsningen er enten å bruke galvanisk skille i signalkabelens jord (noe som ikke er så vanlig da man også kan finne på det utrolige å referere jord mot N-leder) eller å koble bort jord på strømsiden til effektblokkene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    NÅ TRENGER JEG HJELP!!

Da jeg skurdde på anlegget i dag kom det ikke lyd fra den ene høyttaleren. Jeg sjekket at alt var koblet riktig og jeg sjekket sikringen i høyttalerne, alt er som det skulle. Eller lillebroren min hadde tatt ut høyttalerkabelen og kun det så jeg satte den inn igjen. Og da kom det lyd, men det var bare en slags elektrisk stikke lyd som kom hele tiden... Jeg snakket med hifiklubben, de mente at forsterkeren hadde skyld i dette.. Kan noen svare med på hva dette kan være`? Jeg hørte på anlegget i går og da var alt fint, jeg skal prøve å bytte til kabler og sånn nå så får jeg se om det har noe med det å gjøre!
    Nå er alt som det skal igjen eller?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges forsterkerne kun i par eller kan en kjøpe en og en?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er pakket en og en, og jeg mener med 99% sikkerhet å ha hørt at de kan kjøpes enkeltvis også. Det er bare blitt en standard å oppgi prisen per par, akkurat som for høyttalere. Dette gjelder selvfølgelig også andre oddetall, f.eks. 3, 5 etc. En del entusiaster kjører jo surroundprosessor og fem effekttrinn i tillegg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    entusiastene bruker syv Roffe, SYV
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke biamp-muligheter da Jørn. Du skal jo ha 14

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen lagde en slik ulyd på Vincenten også, før den ble sendt på rep. Men så var den jo på rep i våres også, så det er mulig det skjedde da. Skal prøve ujordet, ellers så får jeg kanskje se meg om etter en ny receiver (som jo er det mest fristende valget).

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hmm, opplevde aldri det du sier her Perminator. Jeg kjører dog ujordet hos meg. Men har faktisk testet de du har hos en som kjører jordet (yamaha-receiver) og de funket helt knall. Virker nesten som om det er noe muffens med 3805.

Kanskje Snickers-is har noen idé om hva det kan være?
    Yamahaen var, som sagt, helt stille. Så det er mulig det er Denonen som er problemets kjerne her. En annen merkelig ting var at jeg synes det ble mer trøkk og bedre bass nårjeg brukte Yamahaen. Veldig merkelig, men det kan hende det er noe rom-korreksjonsdrit som er slått på i 3805'en.
    Eller bare jeg som surrer...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men saken er at jeg får en konstant during når jeg kobler blokkene på pre-out fra 3805. Prøvde med to forskjellige kabler og begge gangene var det det samme. Når jeg prøvde den på Yamahaen så var det helt knyst...
    Er det during i selve blokkene, (som trafoduring), eller er det during i høytalerne?
    Har trafo-during i min Parasound A21 selv. Snakka med importøren og han sa det ikke er noe problem. Plugger den i andre kurser i huset for å høre om det er signalforstyrrelse på nettet eller trafoen i A21. Var det trafoen er det bare å sende inn og skifte trafo. Nevner at jeg har en Yamaha RX-V1500 som jeg bruker for å se film. Tapper da denne fra preout front.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve lyden kommer fra høyttalerne, men det er blokkene som genererer den.

Er dette et problem som kan løses ved hjelp av strømfilter?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du koblet til radio via kabel? dra den ut og hør forskjellen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg henten min monoblokk igjen, så skal jeg teste nå!

Når det gjelder støy har jeg aldri merket det, da jeg har testet med flere forskjellige forforsterkere og recievere.

Jeg hadde noen CV'er til rep hos dalens, de skulle lodde noe i delefilteret og den loddingen falt av igjen med en gang så da gjorde en på hifiklubben det for meg. Og det var ikke første gangen jeg har opplevd at de ikke gjør det de skal, så ikke vær for sikker på at det ikke er dem sin syld!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Hvordan er det mulig av et service verksted å lodde slik at loddingen faller fra hverandre?? :-? Da er det lavmål... *serriøst oppgitt*:-(

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom den ene forforsterkeren genererer støy mens den andre er stille så er det kanskje litt feil å si at det er effekttrinnene som genererer støyen. Imidlertid kan det, som sagt, være problemer med jordpotensialet. Prøv derfor å fjerne det om du har problemer. Kunstig jord mot ekte jord er ikke alltid ideelt.

Selve lyden kommer fra høyttalerne, men det er blokkene som genererer den.

Er dette et problem som kan løses ved hjelp av strømfilter?
    Ellers leveres de selvsagt enkeltvis, parvis, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 (7.1 med triamping) og fler om man skulle ha behov for det.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dersom den ene forforsterkeren genererer støy mens den andre er stille så er det kanskje litt feil å si at det er effekttrinnene som genererer støyen. Imidlertid kan det, som sagt, være problemer med jordpotensialet. Prøv derfor å fjerne det om du har problemer. Kunstig jord mot ekte jord er ikke alltid ideelt.
    Prøv også å krysse signalet fra preampen. Dvs. bytte signal fra høyre til venstre og omvendt. Kommer ulydene fra samme HT så er det kanskje eff.trinnet. Bytt så om HT-kablene. Kommer ulydene da fra den andre HT`en så er det eff.trinnet. Hvis ikke dette skjer er eff.trinnene frikjent.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel i begge høyttalerne? Det var Fabian som hadde problemer med den ene, og der fant vi raskt problemet og fikk reparert det. Han skriver vel også at han hadde samme problemet når den samme receiveren var koblet til en Vincent effektblokk.

Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •