Midgard Audio 600w monoblokker - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1314
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke enhver integrert, men enhver integrert med linjeutganger for effektforsterker, enten balansert eller RCA (phono).

DrE

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med en preamp (stereo) med prosessorinngang slik at du kjører pre out fra receiveren gjennom denne på surround og en CD-spiller direkte i stereopreen ved stereo?
    Ideen er god, Snickers....men jeg tenkte igrunnen det samme som nevnt over, at da blir ikke utvalget så stort. Men det kunne jo blitt en relativt smidig måte å få "begge deler, takk". :-) Problemet er at det virker som alle høyttalere jeg finner interessante er mer eller mindre tungdrevne (Totem, DLS og CAV f.eks.) Så det blir bruk for krefter, vil tro.. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er tverrsnittet på strømkabelen? Er det 2x1,5 mm2 + jord eller er det 2 x 2,5 mm2 + jord?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske det er ca 1,3kvmm. Det er ikke så lett å få tak i tykkere standardkabler.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Ideen er god, Snickers....men jeg tenkte igrunnen det samme som nevnt over, at da blir ikke utvalget så stort. Men det kunne jo blitt en relativt smidig måte å få "begge deler, takk". :-) Problemet er at det virker som alle høyttalere jeg finner interessante er mer eller mindre tungdrevne (Totem, DLS og CAV f.eks.) Så det blir bruk for krefter, vil tro.. :-?
    Ja, også er det jo en gang sånn at de fleste gode høyttalere trenger mye strøm for å yte sitt beste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg mener å huske det er ca 1,3kvmm. Det er ikke så lett å få tak i tykkere standardkabler.
    Lurte på å spikke noen selv og jeg lurte på om jeg måtte ha 2,5 mm2. Du ser ingen grunn til det?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Lurte på å spikke noen selv og jeg lurte på om jeg måtte ha 2,5 mm2. Du ser ingen grunn til det?
    Hvorfor skal du ha tykkere kabel til disse? Kan skjønne poenget med DIY-strømkabel om det er for utseendet og bedre skjerming mot andre signalkabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg skal lage ny er at jeg skal tilpasse lengden. Ikke noe annet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo lenger jo tykkere bør den være. Det er selvsagt ikke en ulempe med tverrsnitt men hos meg er spenningsfallet fra stolpen ute og frem til stua et mye større probem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir nok ikke lengre enn originalkabelen. Så jeg kan trygt bruke 1,5 mm2. Planen er nemlig å montere kontaktene bak på racket slik at det er kun 2 ledniger fra veggen. Resten av strøm- og signalkabler skal rutes hver for seg bak på racket. Jeg er lei av kabelsalat!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo bruke en skikkelig fet kabel fra salatboksen og ned til kontakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Eneste jeg har funnet med 2x2,5 mm2 med jord er Supra Lorad. Blir ikke så mange meter ( tre) så 90.- pr. m overlever jeg. Men gullpleterte kontakter til 198.- pr. stk utgår. Satser på Biltema til 20.- i steden. Som mnebnt tidligere så har jeg jo en del problemer med støy på blokkene når de kobles til jordet støpsel. Er det noe å hente på en strømresner fra f.eks Supra, Monster e.l Dette kombinert med overspenningsvern (=lynvern?)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen kommer av at du har et annet jordpotensiale et annet sted i anlegget og at en av dem har en seriøs jordfeil. Dersom du har kabelTV eller liknende tilkoblet ett eller annet sted i systemet må du nok ha et galvanisk skille på denne for å løse problemet om du skal kjøre ekte balanserte forsterkere.

Kontaktene til Supra finnes også hos Elfa men uten gullbelegg. De er svært gode.

Støyfilter vil gjøre at strømtrekket fra effekttrinnene ikke påvirker signalkilden og forforsterkeren i like stor grad. Med andre ord kan du like gjerne sette filter på de komponentene og ikke på effekttrinnene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. Nå har jeg et par spørsmål ang. oberon 6.1.

Er det noen som har tappet denne for krefter? Snickers?
    Hvordan oppleves lyden når forsterkeren klipper? kutter den bare helt? Hvor lenge kan den klippe før det er skadelig? Dette siste spørsmålet er bare noe jeg lurer på, jeg er ikke en gang sikker på om jeg har fått til å klippe så jeg bare lurer, for sikkerhets, og morroskyld!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo smelle på et par CLSC-215 til og se hva som skjer.... Lasten blir da 4 ohm så det burde ikke stå på det.

Edit: Infinity Kappa 9.2 var vel ingen god match med disse? Om de ga seg på noen måte husker jeg ikke. Men det vet sikkert Jørn Rune mere om.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var det ja, ikke så lett å skaffe et par til, men om jeg gjør det, kobler jeg bare dobbelt opp på vanlig måte da eller`?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke klart å tømme dem. Trodde jeg klarte det her om dagen med oppdaget at det bare var en kobling som hadde ristet løs (i filteret).

Når de er helt tomme skal de svare med små kutt i lyden. Klipping foregår omtrent som på en konvensjonell forsterker, men siden de har softcliping er det mindre hørbart.

Jeg ville ikke dyttet på et par høyttalere til uten et par ekstra forsterkere.

9.2i ble snille som lam med 6.1. Siden de var drevet av 1090 til daglig ble lyden totalt annerledes. 1090 er simpelt hen altfor svak til 9.2i, men siden høyttalerne ikke ble flyttet på og det ble kjørt romkorreksjon i 3805 med 1090 måtte selvsagt den "testen" bli litt blofattig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka strømkabelen akkurat, den er på 3x1.0 mm2. Noe som sikkert er nok. Men det skader vel ikke med 3x2,5 mm2? Da skal det ihvertfall ikke stå på strømkabelen. :grin:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ TRENGER JEG HJELP!!

Da jeg skurdde på anlegget i dag kom det ikke lyd fra den ene høyttaleren. Jeg sjekket at alt var koblet riktig og jeg sjekket sikringen i høyttalerne, alt er som det skulle. Eller lillebroren min hadde tatt ut høyttalerkabelen og kun det så jeg satte den inn igjen. Og da kom det lyd, men det var bare en slags elektrisk stikke lyd som kom hele tiden... Jeg snakket med hifiklubben, de mente at forsterkeren hadde skyld i dette.. Kan noen svare med på hva dette kan være`? Jeg hørte på anlegget i går og da var alt fint, jeg skal prøve å bytte til kabler og sånn nå så får jeg se om det har noe med det å gjøre!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg Oberon 4.1 og alt var helt bra med lyden så lenge jeg prøvde den på min søsters gamle Yamaha receiver. Selvfølgelig merka jeg at forforsterkeren ikke var det helt store, men det fikk duge til jeg fikk igjen Denon 3805 fra rep.

Vel, nå er min kjære i hus igjen (og jeg er 2000,- fattigere, men det er en annen sak), men saken er at jeg får en konstant during når jeg kobler blokkene på pre-out fra 3805. Prøvde med to forskjellige kabler og begge gangene var det det samme. Når jeg prøvde den på Yamahaen så var det helt knyst, så jeg regner med at det er Denon som lager ulyden. Noen som vet hva det kan være? Dårlig rep fra Dalens (noe jeg tviler på) eller bare dårlige kabler (da burde jeg vel hørt det før)?

Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •