Midgard Audio 600w monoblokker - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1314
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Analog
    Har inntrykk av at de fleste kjøper 6.1 blokkene og er storveies fornøyde. Og jeg er jo fristet selv, som neste ledd i oppgraderingen. Men lurer litt på om ikke 600W er noe overkill, eller bør det kanskje være såpass? (Jeg har foreløpig dynabel C22 stativhøytt, vurderer større gulvståere)

Det er alltid greit med litt ekstra med krefter. Og hvis du noen gang kommer til å kjøpe deg større høyttalere så kommer du nok ikke til å angre på at du hadde kjøpt oberon 6.1 fra før av.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Hmmm...var vel det svaret jeg var redd for..
    Hadde håpet noen hadde noe nyttig å si om forholdet mellom pre-outs på Denon, Pioneer, Yamaha og Onkyo, f.eks. Men men, da er det på den annen side fritt valg på øverste hylle.. 8-)
    Hva med en preamp (stereo) med prosessorinngang slik at du kjører pre out fra receiveren gjennom denne på surround og en CD-spiller direkte i stereopreen ved stereo?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med en preamp (stereo) med prosessorinngang slik at du kjører pre out fra receiveren gjennom denne på surround og en CD-spiller direkte i stereopreen ved stereo?
    Det er en glimrende løsning, Snickers-is. Men det er dessverre alt for få produkter å velge i som har denne løsningen, spesielt i rimeligere segmenter.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Min erfaring er at det gjerne er høyttalerne og rommet som gir slike. Det er også en del CD-innspillinger som har skarpere S-er enn godt er.

Har du forsøkt å eksperimentere med vinklingen av høyttalerne dine, evt dempe første refleksjon fra sidevegger?
    Når jeg tok vekk reolen min, ble alle S-ene svært ubehagelige, men når jeg fikk opp Oppli tv-benken ble S-ene perfekte og nøytrale.

Men jeg lurer på en ting, hvordan vil ICE virke på mine 604 S3, i forhold til Rotel RB 1080/1090? Det blir da 600 watterne, enten Embla Adela eller Oberon 6.1.

Det er vanskelig å få hørt demo på dette, så jeg lurer på hvordan dette vil låte?

Viss ikke noen i Bergensområdet har lyst å gi meg en demo?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det da. ICE power låter egentlig ikke noe spessielt. Er noe av det mest nøytrale jeg har testet i denne prisen. Krell og Parasound er rene bulldosere i forhold, lydmessig. På ICE syns jeg pre og cdspiller spiller større rolle enn noen gang. Men da er det også litt lettere få matche utstyr syns jeg da .

Effekt messig tror jeg du merker lite mellom f.eks 6.1, Parasound A21 og Rotel 1090. Spessielt på BW 604.

Men som jeg skriver føre her, andre kan virke mer powerfulle pga at de sparker enda mer i bunnen (mens ICE ikke plusser på noen ting). Men det er min oppfattning. ICE sin største egenskap er mellomtona syns jeg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som er så fornøyd med mellomtonen med Rotel :P da blir det vel 1080 eller 1090 da takk for svar!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er en glimrende løsning, Snickers-is. Men det er dessverre alt for få produkter å velge i som har denne løsningen, spesielt i rimeligere segmenter.
    Arcam FMJ A32 har denne glimrende muligheten, og fåes til ca 8-9k på bruktmarkedet. Men kanskje ikke rimelig nok.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Arcam FMJ A32 har denne glimrende muligheten, og fåes til ca 8-9k på bruktmarkedet. Men kanskje ikke rimelig nok.....
    Enig, Arcam er utrolig bra. Også monoblokkene dems!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men arcam ser EKSTREMT kjedelig ut. Sovner bare jeg hører navnet!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Syns de ser utrolig bra ut eg! Enkle, lekre og rene...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes da ikke A32 ser kjedelig ut. Arcam generelt synes jeg ser ganske stilrent ut, men enten så liker man det eller så gjør man det ikke.

Ble forøvrig positivt overrasket over utseendet på SR7500. Den har akkurat samme farge og struktur(!) som Oberon i ICE-farge.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine er jo at du faktisk ikke hører navnet når du kobler opp en arcam, du bare hører lyden! Og den er jo til alt overmål bra etter sigende :-D
    Hvis du skrur opp volumet før du ser på forsterkeren så våkner du hverfall etter kort tid når du har lest navnet/sett designet og sovnet. På den måten slipper du å sove fra hele filmen/cden/whatever, men dupper bare et par minutter eller så. Alle må jo være enig i at det er nice å duppe litt.

Vanskelig? neida.

DrE

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Arcam er nice jeg. Men jeg liker slik design da .

Kenti: Får du ikke solgt høyttalerene dine? ser du ikke har noe pris på de lengre, samt ikke noe "må selges denne dagen".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du dette ser EKSTREMT kjedelig ut?

Hver sin smak. Men nå er det nå engang lyden og funksjonene som er viktigst ved et slikt produkt, utseendet kommer nå engang som en god nr 2.

Når vi først er inne på temaet design (som forøvrig er VELDIG OT i denne tråden) er det ikke spesielt "Schwung" over designet til Pioneer DV989 heller, Alex...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kenti: Får du ikke solgt høyttalerene dine? ser du ikke har noe pris på de lengre, samt ikke noe "må selges denne dagen".
    Joda, de skal nok gå etterhvert, men jeg har det ikke så travelt med å selge de lenger. Grunnen til at jeg trengte å selge de raskt var for å benytte meg av et tilbud jeg hadde stående, men det har ordnet seg slik at det ikke haster med salget lenger. Har hatt mange bud som er ganske nære det jeg ville ha for de, men har ikke slått til da jeg har vært litt usikker på om jeg skulle bytte eller ikke.

Blir vel noe heftig A/B-testing etterhvert når de nye høyttalerene dukker opp om ei ukes tid eller noe

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Joda, de skal nok gå etterhvert, men jeg har det ikke så travelt med å selge de lenger. Grunnen til at jeg trengte å selge de raskt var for å benytte meg av et tilbud jeg hadde stående, men det har ordnet seg slik at det ikke haster med salget lenger. Har hatt mange bud som er ganske nære det jeg ville ha for de, men har ikke slått til da jeg har vært litt usikker på om jeg skulle bytte eller ikke.

Blir vel noe heftig A/B-testing etterhvert når de nye høyttalerene dukker opp om ei ukes tid eller noe

Spennende . hva blir det da ?! Ikke fått med meg det jeg.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du dette ser EKSTREMT kjedelig ut?

Hver sin smak. Men nå er det nå engang lyden og funksjonene som er viktigst ved et slikt produkt, utseendet kommer nå engang som en god nr 2.

Når vi først er inne på temaet design (som forøvrig er VELDIG OT i denne tråden) er det ikke spesielt "Schwung" over designet til Pioneer DV989 heller, Alex...
    Jeg vil vel si at omgivelsene rundt fresher opp selve arcamen litt også, Anfield Men fra spøk til alvor, så er vel ikke den der det produktet britene har vært mest uheldige med. Jeg bare synes generelt at arcam er ganske kjedelige saker utseendemessig, men dersom du synes det samme om DV-989 er det jo helt klart at smaken er som den berømte baken.. Selv mener jeg den tar seg langt bedre ut enn A1XV isolert sett, for eksempel..Men du har selvfølgelig rett i at utseendet er en god nummer to, og ettersom det er såpass mange som har endt opp med nettopp arcam kan det ikke være så mye galt med dette merket forøvrig :-P

Men nå skal jeg slutte å spore av her altså. 8-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Spennende . hva blir det da ?! Ikke fått med meg det jeg.
    2x 62kg eller noe tror jeg...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi skal tilbake til topic i denne tråden, gutter....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men FMJ A32 er en integrert forsterker. Betyr dette at enhver integrert kan brukes sammen med MA Oberon? Trodde man trengte en preamp jeg?

Ja, jeg er helt grønn på dette, men leter etter et anlegg...

Side 32 av 66 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •