Midgard Audio 600w monoblokker - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 66 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1314
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville også forstått det slik. Jeg bruker embla med B&W og synes det er en serdeles god kombo. Embla og Midgard vil jeg tro låter veldig likt, hvis ikke helt likt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som spør om forhandlere vil jeg henvise til Lygrens oppfordring om å holde tråden teknisk. Det ligger forhandlerliste på vår hjemmeside: http://www.midgardaudio.no/www/index...tid=2&Itemid=4

Jeg ser noen var litt usikker på dette med føttene. De er testet med 100kg last over tid og hadde en kompressjon på mindre enn 0,01mm. Grunnen til at de kan føles slarkete er fordi de har en kanal der en rund "pølse" øverst på profilen trees inn fra enden. Denne må ha litt slark for at det skal gå å få den på plass. Imidlertid er oversiden på denne profilen v-formet slik at den blir mer og mer stabil jo mer den blir belastet. Hensikten med dette var blant annet, som flageorg er inne på, at føtter i hele lengderetningen vil gjøre det lettere å plassere dem i rack som ikke er så dype og for eksempel oppå komponenter med mer eller mindre ujevn overflate.

Som PP er inne på bør de stå på en del timer før de yter sitt beste. Helst 24 timer før man kan kalle dem helt stabilisert. Jeg vet enkelte andre produsenter av ice-baserte forsterkere har oppgitt 40 timer.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det skulle tolkes slik som Akto og 8-ball har tolket det. Jeg har hørt 6.1 på 803D. Vel og merke kun på film.

Kanskje jeg burde skrevet: særlig god kombinasjon? :razz: Eller spesielt god kombinasjon? :-P

Kanskje litt overkill med 6.1 på B&W 605?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Som PP er inne på bør de stå på en del timer før de yter sitt beste. Helst 24 timer før man kan kalle dem helt stabilisert. Jeg vet enkelte andre produsenter av ice-baserte forsterkere har oppgitt 40 timer.

Gjelder dette kun når monoblokkene er nye??
    Eller også når de har vært avslått en uke?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial konstruksjon disse føttene.
    Jeg har sansen for sånne smarte løsninger.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Genial konstruksjon disse føttene.
    Jeg har sansen for sånne smarte løsninger.
    Har egentlig ikke set denne fot, men er det kanskje samme type som på Tandberg 3000 serien ? Disse har en gummilist i hele bredden....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Det skulle tolkes slik som Akto og 8-ball har tolket det. Jeg har hørt 6.1 på 803D. Vel og merke kun på film.

Kanskje jeg burde skrevet: særlig god kombinasjon? :razz: Eller spesielt god kombinasjon? :-P

Kanskje litt overkill med 6.1 på B&W 605?
    Beklager mistolkningen. Jeg oppfattet spørsmålet som: "Er dette noe særlig, da?" 8-)

Selv synes jeg man må litt opp i prisklassene for at B&W ikke skal bli for slitsom i diskanten, men det er nå min smak. For dem som liker snerten fra en litt ivrig diskant er nok B&W gode valg også i de lavere prisklassene.

Mange frykter at en "digital" forsterker skal lyde digitalt, noe som ofte tolkes som spisst. Jeg synes Oberon er fri for dette, selv om den heller ikke er tilbaketrukket i diskanten. I det hele tatt er det nøytraliteten ved Oberon som tiltaler meg aller mest. Den bringer fram det som bor i resten av anlegget og i musikken på en fin måte. For meg som tester en del høyttalere, så er det ypperlig å ha et nøytralt ledd i forkant som ikke er spesielt kresen på høyttaleren for å lyde bra.

Forsøkte nylig en CD-spiller med rørbuffer i utgangen i anlegget, og synes det var en spennende kombinasjon. Rør har jo som kjent en slags varm, musikalsk forvrengning som det er lett å like. Kjørte den først via en forsterker som jeg isolert sett karakteriserte som varm og musikalsk i klangen. Sammen med rørutgangen ble det nesten litt for varmt og snilt. Men da Oberon/Arcam AVR300-kombinasjonen kom inn i bildet ble lydbildet langt mer balansert, og "rørlyden" kom langt mer til sin rett.

Dette ble jo en digresjon, men poenget mitt er at Oberons nøytralitet gjør at lydkarakteristikker fra andre deler av anlegget får vist seg fram på en god måte, og da er det ganske enkelt å "tune" lyden dit man vil med høyttalere, forforsterkere etc. i forhold til rom og smak. Det kan jo hende det finnes anlegg der Oberon ikke passer så godt, men da er det sannsynligvis fordi de andre komponentene ikke matcher smak og rom så godt, for Oberon i seg selv farger lite. Så liker man lyden fra B&W-høyttalere i utgangspunktet, så gir Oberon en god match på den måten at høyttalerne får vise fram det de kan uten farging fra effekttrinnet.

Det eneste jeg kan komme på som kan være en utfordring for Oberon er svært lavimpedante høyttalere. Tror også Snickers har snakket om at svært kapasitive laster kan være en utfordring. Da snakker vi gjerne litt eksotiske konstruksjoner.
    På preamp-siden er det viktig å merke seg Oberons relativt lave inngangsimpedans på 8kohm. Det vil være enkelte forforsterkere som ikke trives med en såpass lav inngangsimpedans. Så her er det også snakk om riktig matching.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Mange frykter at en "digital" forsterker skal lyde digitalt, noe som ofte tolkes som spisst. Jeg synes Oberon er fri for dette, selv om den heller ikke er tilbaketrukket i diskanten. I det hele tatt er det nøytraliteten ved Oberon som tiltaler meg aller mest.
    Var dette som slo meg når jeg skrudde på min første musikkcd.
    S'ene virket mye skarpere enn jeg tidligere var vant til.
    (Innebygd forsterker i 3805 og en NAD 216).

Så nå sitter jeg og tenker... Skal jeg levere tilbake monoblokkene til Stereofil i morgen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes

Så nå sitter jeg og tenker... Skal jeg levere tilbake monoblokkene til Stereofil i morgen.

Har du testa med Parasound A23 da? kanskje det er mer din match. Jeg har akuratt fått EC 4.7 i hus, og den og MA 6.1 låter iallefall JÆVLI BRA!. men så kosta denne preampen like mye som MA 6.1 da .. Men den har den fine myke lyden jeg har lett etter .

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt 6.1 på DM604 S3 her??
    Skule gjerne hørt noen tilbakemeldinger!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Noen som har hørt 6.1 på DM604 S3 her??
    Skule gjerne hørt noen tilbakemeldinger!

Jeg bruker de på 703, ikke akuratt sammenlignbar med 604. Men begge har samme lydkaraktristikk. Ville nok tro at Icepower funker bra på 604 ja!! Men det er mest opp til forforstekrern og cdspillern. Jeg har Arcam cdspiller som er litt "laidback", og EC'en er silkemyk i lyden (Hegel er nok mer opptaksriktig, men likte lyden til EC mye bedre. Nevner Hegel fordi den var med i vurderinga, samt Parasound P3).

Mine MA blokker har veldig lite egenlyd. Mens Parasound og NAD S200 hadde en råere stil igjen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette kun når monoblokkene er nye??
    Eller også når de har vært avslått en uke?
    Det gjelder også om de har vært avslått noen timer. Jeg har hatt med mine på en del demoer og de endrer klart karakteristikk i løpet av de første timene de spilles på. Alt som låter litt hardt og stivbeint i starten påkaller seg klart mindre oppmerksomhet etter en times spilling. Om de står på et døgn kan jeg ikke se for meg noe som ikke har oppnådd sin rette temperatur. Dette gjelder selvsagt også alle andre forsterkere i stor grad men om en forsterker er litt matt i toppen fra før vil den ikke bli direkte åpen når den er kald. Det blir liksom bare hardere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forsterkerne varme?
    Kjører du romkorreksjon?
    Har du i så fall kjørt romkorreksjonen på nytt med nye effekttrinn?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Var forsterkerne varme?
    Kjører du romkorreksjon?
    Har du i så fall kjørt romkorreksjonen på nytt med nye effekttrinn?
    Ja de var ganske varme.
    Kjørte AutoEq på ny etter at jeg hadde koblet dem til.
    Synes ikke det var noe forskjell på skarpe S'er om jeg brukte Normal, Front eller Flat.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ............
    Midgard Audio Oberon 6.1 har nå spilt i "hulen" i flere dager, dvs. de har alltid Power On. Jeg har med tiden fått testet flere forskjellige effekt-trinn i oppsettet. Noen få forsterkere har bemerket seg som litt "hissige" på S'ene, på en slik måte at det skulle vært moro å teste de med en "mørk" kabel.......men IKKE Midgard Audio Oberon 6.1.

Ellers vil jeg bemerke at det IKKE finnes noen form for Auto-SetUp-Kalibrering-EQ i mitt system, da dette kan "påvirke" lydbildet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo en logisk brist her. Dersom S-ene plutselig har blitt skarpere og du har kjørt romkorreksjon så er det jo Denonen som tar seg av klangbalansen. Om så Oberon hadde 10 ganger skarpere S-er enn NAD-en så ville jo romkorreksjonen tatt seg av det. Derfor vil jeg prøve meg på å tippe:

-Du har benyttet en litt annen mikrofonplassering enn vanlig.
    -Det er en feil med MIC-en.
    -Du har gjort endringer i selve rommet etter at systemet ble kalibrert forrige gang.
    -Det er gjort manuelle endringer i oppsettet etter korreksjon, enten forrige gang eller denne gangen.
    -Noe er feil med romkorreksjonssystemet.
    -Eller det er simpelt hen ingen forskjell.

Poenget er ikke at det ikke kan være noe feil med forsterkerne men en slik sak ville uansett blitt håndtert av romkorreksjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet til Nad 216 igjen.
    Oppdaget at de skarpe S'ene var der da også.

De kom bare mye klarere fram med Oberon 6.1.
    (De ble ikke skarpere som jeg skrev).

Så da kan jeg iallefall konkludere med at det ikke var O6.1 som var "problemet".

Men andre faktorer som kabler, høyttalere, 3805 osv osv.. :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre. Det er helt sikkert ikke så vanskelig å tweake det til litt med kabler slik at problemet blir mer eller mindre helt borte. Jeg har hørt dem i kombinasjon før og det kan løte helt fløte i toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man først snakker kabler..
    Er det høyttalerkabler eller er det signalkabler som "gjelder" hvis jeg skal prøve å bli kvitt en litt plagsom S?

Har noen Synergy Research høyttaler kabler nå
    Samt noe Monster signalkabler.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo strengtatt bare signalkabler som har en effekt, så jeg hadde sjonglert litt med de hadde jeg vært deg.

Side 30 av 66 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •