Midgard Audio 600w monoblokker - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 66 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1314
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg testet enda mer. Og Kate Bush har stått på (Kick inside), her kommer forskjellene klarere frem. NAD S200 var nok ikke helt på jordet når det gjelder denne "gneldre" dama, men den blir nok totalt overkjørt av MA mine. På rock ala Metallica så kan faktisk NAD'en virke røffere, men ikke tolk meg feil, ICE power kan rock de og. Men lyden er som vanlig med ICE baserte løsninger utrolig "ren".

Snart skal Roger Waters i ilden, også Neil Young.. spennende fremover her nå . Men nå har nok ikke jeg cdspiller/forforsterker som er MA "verdig" kvalitets messig. Men vi får se hva fremtiden gir..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Da lurer jeg på om de verdt prisen, eller om det er rett og slett lyden som gjør at dere kjøper i bøtter av disse blokkene?
    Er de f.eks verdt det dobbelte eller er prisen satt riktig i forhold til kvalitet og lyd?
    Det er en ganske hard konkurranse i markedet som leverer monoblokker basert på B&Os ICEpower-moduler. Embla og Midgard Audio er norske produsenter, og forskjellene prismessig er ikke så store. Fra utlandet leveres det tilsvarende blokker fra Bertram Audio, Jeff Rowland, Acoustic Reality m.fl.
    Prisene er således presset, og nesten halvert siden Embla leverte de første norskproduserte blokkene basert på ICEpower.

Alt dette styres av tilbud og etterspørsel. Det er verdt å tenke på at selv om det skiller noen kroner mellom blokkene, så er de ulikt priset fordi man har satset på ulike kabinettløsninger. Noen har lagt til kretser på innganger og/eller utganger.

Ut fra at konkurransen er stor akkurat i dette segmentet vil jeg hevde at prisingen er riktig, og denne typen moduler appellerer også til de prisbevisste hifi-entusiastene, så her presses prisene.

Min personlige mening er at disse blokkene er riktig priset. Det finnes litt rimeligere og mye dyrere løsninger basert på de samme modulene. Jeg tror de som går for Midgard Audio-blokkene gjør det fordi de liker designet også, i tillegg til lyden. Tror Midgard Audio har truffet bra med designet på boksene.

Jeg har kjøpt dem, og mener helt klart at de er verdt pengene, spesielt for dem som ønsker mye effekt kombinert med en nøytral og nøyaktig lydgjengivelse. Den kombinasjonen er uslåelig med klasse AB og klasse A forsterkere til samme pris.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En for mye forsterker for pengene om en kjøper disse. Min mening er at de uten tvil er verdt pengene.

I testen mot Bryston var det dødt løp (om en kan kalle det det) og da testes den mot en effektforsterker som er mye dyrere, og blant de mest solgte i verden.

Snickers har vært meget heldig både med utseende og kvalitet.

Om jeg hadde hatt mulighet for å koble effektforsterkere på alle kanaler på T+A'n min hadde jeg kjøpt en boks til hver kanal med en gang.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg å prøvd Bryston 7B(xx) og Obreon 6.1 opp mot hverandre,begge er oppgitt til å levere 600w i 8ohm.Det må da bli vanskelig for Oberon å henge med lydmessig :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Snickers har vært meget heldig både med utseende og kvalitet.
    Tror du det er tilfeldig?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, driver å titter på mine.. enten så gjør plassringa til dem at de er forskjellig i fargen, eller så er det forskjellige farge på de . Har ikke kamera klart, men tar bilde så dere får sett dette. Den ene er liksom litt mer gulaktig (men ikke champange).. men i dag skal jeg flytte om litt.. så da får de stå likt.. se om det er forskjell da . mulig den ene speiler seg mye mer pga plassering.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Kunne tenkt meg å prøvd Bryston 7B(xx) og Obreon 6.1 opp mot hverandre,begge er oppgitt til å levere 600w i 8ohm.Det må da bli vanskelig for Oberon å henge med lydmessig :???:
    Vet ikke helt.
    Har prøvd 4B mot 14B, det er ingen natt og dag på de to. selv om effekten er doblet.

Men hadde absolutt vært artig å teste det. Om Lyric har den inne kan det jo hende det kan være mulig. Men da snakker vi jo om forsterker til mange ganger dobbelte prisen.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAJA

Nå står det et par Oberon 6.1 på gulvet her, uoppakket.
    Måtte ta til takke med ICE, de hadde ikke Titanium inne :-( .

Ikke lenge før de pakkes ut.

Kjempespennende......

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Gratulerer! Det er vel bare å godsnakke litt med Snickers-IS angående ny frontplate vel?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil lovet at de skulle bestille en ny frontplate til meg så fort jeg hadde bestemt meg for om jeg vil beholde dem.

Det var visst tomt for slike i Rakkestad (eller hvor den finnes...) for tida.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

JAJA

Ikke lenge før de pakkes ut.

Kjempespennende......
    Synes ICE er finere enn Titanium. De to første jeg kjøpte hos min forhandler var Titanium (fikk også med ICE fronter). Har nå kjøpt fire til så nå har jeg fullt surround-oppsett.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Trond%20B
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen form for innspillingstid på et par Midgard blokker?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen form for innspillingstid på et par Midgard blokker?
    Noen påstår det. Jeg for min del synes det låter konge rett ut av boksen, og tror at resten av "innspillingen" er ørene som venner seg enda mer til lyden. 8)

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd, vær vennlig ta pris og forhandler under "pris -og produktjakt". På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har til nå kun sett på DVD med Oberon 6.1 tilkoblet.
    Det låter suverent, er en helt annen smell / trykk i bassen nå enn det var tidligere.

I går kveld så puttet jeg en musikkcd i spilleren for første gang.

Jeg opplevde at S'ene var i skarpeste laget.
    S'ene var slike uansett hvilken profil romkorreksjonen i AVR-3805 stod på.

S'var ikke skarpe når det var 3805 som drev Lyric 402.
    Er det noen andre som har hatt samme opplevelsen?

Hva kommer dette av?
    Er det rommet som er avgjørende??
    Kilden? (dette tilfellet DVD-3910)
    Høytaler kabler (Synergi Research, ikke sikker på modell)
    Signalkabel mellom receiver og Oberon (Monster 'etelelrannet')

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du finpusse med kabler ofte. MEn det kan jo også være kombinasjonen du har som ikke er helt topp.. Mye som spiller inn her.. "S"'er er noe herk oftest..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vimes:
    Jeg opplever at Midgard Audio blokkene ikke gir noe mer i diskanten enn andre forsterkere. Men de holder heller ikke noe tilbake, og oppleves som nøytrale i hele det hørbare frekvensområdet.

Har du forsøkt å kjøre "Stereo Direct" (eller hva det nå heter) i 3805? Altså å koble ut det digitale prosesseringskretsløpet? Kjører du digitalt eller analogt fra DVD-spiller til 3805 (eller sagt på en annen måte: bruker du DACen i DVD-spilleren eller i 3805)?

Har ikke førstehpndskjennskap til disse Denon-produktene, men ut fra tester jeg har lest så er vel DACen i 3910 bedre enn den i 3805.

Og forresten: Du har vel kjørt romkorreksjon og kalibrering på nytt etter at du koblet inn Midgard Audio-blokkene i oppsettet?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker med Oberon, MEN:
    Jeg har reciever uten pre out, og ønsker ikke bytte ut den.
    noen ideer om hva jeg kan gjøre? Jeg har en Pio DVD 575A som CD spiller.
    Kjører per i dag. digitalt ut fordi analogutgangene på den ikke er bra nok.

Kjøpe CD spiller med integrert PRE og så bytte om HT-kabler fra film til musikk da eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vimes:
    Har du forsøkt å kjøre "Stereo Direct" (eller hva det nå heter) i 3805? Altså å koble ut det digitale prosesseringskretsløpet? Kjører du digitalt eller analogt fra DVD-spiller til 3805?
    Jeg bruker DENONLINK mellom 3910 og 3805

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Og forresten: Du har vel kjørt romkorreksjon og kalibrering på nytt etter at du koblet inn Midgard Audio-blokkene i oppsettet?
    Ja jeg har kjørt AUTO-EQ (eller hva den heter) på ny etter at Oberon 6.1 er tilkoblet.

Er dessverre i Stockholm resten av uka så jeg har ikke mulighet til å teste mer før til fredag. :-( :-(
    Jeg får teste intensivt på fredag kveld å bestemme meg om jeg skal levere monoblokkene inn igjen på lørdag.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Jeg ønsker med Oberon, MEN:
    Jeg har reciever uten pre out, og ønsker ikke bytte ut den.
    noen ideer om hva jeg kan gjøre? Jeg har en Pio DVD 575A som CD spiller.
    Kjører per i dag. digitalt ut fordi analogutgangene på den ikke er bra nok.

Kjøpe CD spiller med integrert PRE og så bytte om HT-kabler fra film til musikk da eller?
    Tjah... uten pre out har du jo ikke noen utgang som passer. Men du kan muligens lage en spenningsdeler på høyttalerutgangen som altså gjør om fra høynivå til lavnivåsignal. I så fall kjører du jo lyden gjennom to effekttrinn, der det første ikke belaster strømforsyningen nevneverdig.

Men dette blir å tweake det til. I utgangspunktet er jo ikke din receiver tilpasset bruk med eksterne effekttrinn.

Side 28 av 66 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •