Midgard Audio 600w monoblokker - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 66 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1314
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hva skal du med gain-kontroll?
    Og hva skal du med diode som sier ifra når (om) de klipper? Høyttalerene dine tar sannsynligvis kvelden før det skjer..Og har de alt begynt å klippe, så begynner det vel å bli litt vel sent å reagere?
    SKjønner ikke vitsen med å spille så høyt heller, ikke er det behagelig for ørene og du ender sannsynligvis opp med hørselsskader etterhvert - men mulig du syntes høreapparat er kult, hehe..
    :grin:

Jeg spør bare jeg! mine gamle Denon effektforsterkere har Gain kontroll..
    Hvorfor er dem der?

Høytalerne tar kvelden du liksom. Sent å reagere?
    Tar jo tid før det klippede signalet varmer spolene nok til at det brennes noe..
    Kommer jo an på størrelsen på lokalet om det er skadelig for hørselen min. Om du ikke forstår vitsen med å spille høyt, så gjør kanskje andre det.

Jeg så bare på klippelamper som en arti dings og hatt jeg, ikke som noen oppfordring til snickersen. Kunne jo vært nyttig for dem som vil bruke alle kreftene i disse forsterkerne.. for det er jo ikke til å stikke under en stol det at skal disse fosterkerne brukes fullt ut så snakker vi respektable volume nivå

Whatever ..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, hva er vitsen med å ha effekten hvis de bare brukes på tomgang. Bare for å skryte at man har mye effekt? Effekten skal brukes og det er rett og slett ikke ubehagelig for ørene. Men en utrolig opplevelse når det skikkelig drar på slik at du kjenner det godt i både bryst og ører. :grin:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, klippelampe er kanskje kjekt for noen. Selv har jeg veldig ofte øynene lukket når jeg lytter.

Hva med et grafisk display hvor man kan laste ned ulike VU-metre og stæsj vha mobilen?

Gainkontroll betyr jo å sette noe styggedom i signalveien. Det er også et problem å gjøre det etter bufferen i preampen da det medfører litt dårlig impedanstilpasning til effekttrinnet (inn fra preampen) så det ville vært en lysmessig degradering men absolutt kjekt for eksempel ved biamping eller aktiv deling.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Enig, hva er vitsen med å ha effekten hvis de bare brukes på tomgang.
    Jeg har klippeindikatorene på veggen. De lyser fast helt til elverket begynner å klippe i takt med bassen

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har en mulighet å seriekoble de på et vis slik at en bruker to 600wattere per front kanal?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke de som har mottatt sine Oberon legge ut bilder av de på denne tråden. Er veldig usikker på hvilke farge jeg skal ta.... Mest sannsynelig Titanium.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få tatt nye bilder av kinoen min i morgen, da skal jeg ha noen bilder av monoblokkene også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob: "Titanium" passer best sammen med sorte komponenter, "Ice" passer sammen med sølv komponenter og "Champagne" sammen med gull/champagne -fargede (duh) komponenter.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hei
    Har en mulighet å seriekoble de på et vis slik at en bruker to 600wattere per front kanal?
    Jeg er ganske sikker på at svaret er nei. Men du kan jo biampe, da... Jeg er mer nysgjerrig på hva slags monstre av noen høyttalere som skulle kreve mer enn 600W i 8ohm/1000W i 4 ohm...
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kan ikke de som har mottatt sine Oberon legge ut bilder av de på denne tråden. Er veldig usikker på hvilke farge jeg skal ta.... Mest sannsynelig Titanium.
    Nå har jeg ikke fått mine inn i permanent oppsett ennå, men her er et bilde tatt i vanlig lampelys med kameraet på stativ og 1 sekund lukkertid, ingen blitz:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er ganske sikker på at svaret er nei. Men du kan jo biampe, da... Jeg er mer nysgjerrig på hva slags monstre av noen høyttalere som skulle kreve mer enn 600W i 8ohm/1000W i 4 ohm...
    Tenkte det hadde vært moro å prøvd, sjekka om det ville bli noen forandringer/endringer i lydbildet når det var enda mere power bak høytalerene.

Eller vil de ekstra wattene bare lligge der ubrukt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig roffe... Regner med det der er titanium . Blir nok slike da. Men først skal jeg selge NAD S200'en min til en kompis. (S200'en har vært en GOD kompanjong! ).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en ICE.
    Bildet ble ikke helt topp, det kommer flere.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo virkelig smekre saker! Artig å se at de begynner å finne veien ut til folket!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg skikkelig usikker.. titanium eller Ice ... jaja.. fortsatt noen uker å bestemme meg på.. enda ikke fått noe svar på eposten jeg sendte Stereofil heller. Men det kommer nok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da artig å se at midgard audio har fått en offisiell forhandler i drammen også

Jeg var innom hifihjørnet (jfs soundsystems) en tur for å hente noen kabler ista, og der sto det et par oberon 6.1 titanium i racket gitt! Ikke bare det, snickers hadde visst akkurat spasert ut døren med en ny forhandlerkontrakt under armen, hehe

Da vet jeg hvor jeg evt skal handle fremtidige oppgraderinger på effektfronten hen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da gikk vi akkurat glipp av deg da Alex? Jaja, vi får ta røverhistoriene senere. Men jeg synes det var spesiellt morsomt med JFS siden de virker veldig flinke på å få rimelige systemer til å spiller veldig bra. Både Patosene og Klipschene som stod der spilte veldig godt sammen med Oberon og de Vincent rør CD og pre som stod der. Det eneste var at det var litt romresonans i bassen som forstyrret litt, men det virker uansett som en skikkelig seriøs butikk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Tenkte det hadde vært moro å prøvd, sjekka om det ville bli noen forandringer/endringer i lydbildet når det var enda mere power bak høytalerene.

Eller vil de ekstra wattene bare lligge der ubrukt?
    En forsterker som ikke er brokoblet spiller ubalansert. Det vil si at den har en passiv og en aktiv pol. Når man brokobler vil forsterkeren kjøre balansert og ha to aktive poler som kjører i motfase. Dette gjør at man dobler spenningen på utgangen, men man dobler også utgangsimpedansen. Det reduserer evnen til å levere strøm og det er ikke så mange forsterkere som egner seg til brokobling uten at det medfører en reduksjon i kontrollen, eller altså en økning i forvrengningen.

Oberon er allerede balansert så de kan uansett ikke kobles i serie. Det vil i praksis si at det er to forsterkere som er beregnet å drive høyttalerlaster ned til 1 ohm som er koblet sammen i motfase og hver seg leverer teoretisk 300W RMS i 4 ohm som tilsammen blir 600W RMS i 8 ohm. Hver av disse ville hatt en dempningsfaktor på nesten 10 000 i bassområdet og ca 3200 ved 1kHz.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, da gikk vi akkurat glipp av deg da Alex? Jaja, vi får ta røverhistoriene senere. Men jeg synes det var spesiellt morsomt med JFS siden de virker veldig flinke på å få rimelige systemer til å spiller veldig bra. Både Patosene og Klipschene som stod der spilte veldig godt sammen med Oberon og de Vincent rør CD og pre som stod der. Det eneste var at det var litt romresonans i bassen som forstyrret litt, men det virker uansett som en skikkelig seriøs butikk.
    Ja, den er ihvertfall drevet med glødende entusiasme, serviceinnstilling og gode tilbud Mange interessante merker som forhandles også. Er det noen flere forhandlere i drammensregionen som er interessante for MA?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig gøy dette her. Gratulerer med at det virker som Midgard er kommet ordentlig i gang :-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold denne tråden teknisk, så kan dere diskutere forhandlere av Midgard under "pris -og produktjakt" ved ønske.

Snickers: gratulerer med å endelig kunne levere produkter til markedet, de ser jo (og høres) helt konge ut!

Side 23 av 66 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •