Midgard Audio 600w monoblokker - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 66 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1314
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvordan oppfører disse oberon forsterkeren seg når de går ned til 4ohms last høyttalere? Ofte krever jo disse høyttalerene litt mer strøm... regner med det blir bra uansett, men greit om noen har erfaring.
    De fungerer godt ned til 2 ohm.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    de ser meget bra ut, det eneste dumme var att høytalerkabelen ikke passet i hullet så måtte skru ut terminalskruen og sette de inn der istedet.
    Hvilke plugger har du på kablene dine? Det skal være standard hull, men en og annen produsent lager litt for store eller litt for små plugger/terminaler. Terminalene på PowerMaster hadde litt trange hull. Terminalene på Oberon er Eichmann Cable Pod.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vanlige banan plugger på mine høyttalerkabler og det var aldri noe problem det. Jeg har Aldri hørt at forsterkerne ikke har mer å gi når det kommer til dyp og høy bass, men jeg lurer kanskje på om jeg ikke fikk nor serlig høyere volum når jeg presset skikkelig på, men det var på lørdag da jeg feiret bursdagen min, og jeg var vel ikke akuratt helt edru utover natten så akurat det kan jeg ikke si noe på, men på høy dypbass er de helt råe.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når høyttalerelementene spiller ut av X-max vil de ikke gi særlig mer lyd. Skrur man opp ytterligere vil de bare låte annerledes (høyere forvrengning).

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvilke plugger har du på kablene dine? Det skal være standard hull, men en og annen produsent lager litt for store eller litt for små plugger/terminaler. Terminalene på PowerMaster hadde litt trange hull. Terminalene på Oberon er Eichmann Cable Pod.
    Jeg bruker en kabel som Holfi har laget.det er en kobberkabel og de har ikke brukt noen standard plugg, virker nesten som om det er kabelen som også går rett ut i pluggen. Den gikk inn i T+A'n så det er ikke mye om å gjøre tror jeg. Jeg skal nok finne en løsning så den passer. Mulig jeg kan pusse/slipe den litt. Det fungerer jo slik jeg har den nå også.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg har vanlige banan plugger på mine høyttalerkabler og det var aldri noe problem det. Jeg har Aldri hørt at forsterkerne ikke har mer å gi når det kommer til dyp og høy bass, men jeg lurer kanskje på om jeg ikke fikk nor serlig høyere volum når jeg presset skikkelig på, men det var på lørdag da jeg feiret bursdagen min, og jeg var vel ikke akuratt helt edru utover natten så akurat det kan jeg ikke si noe på, men på høy dypbass er de helt råe.
    Det kan nok hende det er som du sier, at forsterkerene gir ikke noe høyere lyd i form av DB, men jeg vil tro du kan dra på mye mye mere lyd før det vrenger og begynner å låte dårlig. Jeg har ikke testet å spille veldig høyt enda(mye høyere enn jeg pleier å spille), men så langt har Midgard boksene kontroll så det holder.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at du er inhabil, men spør allikevel :-) Er det noen lydmessigne forskjeller mellom disse?

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, de skulle være støyfrie når alt er som det skal.

Oberon har fått i grove trekk fått nytt kabinett og nye kontakter i forhold til PowerMaster. PowerMaster 600 veide ca 3kg mot ca 6,5 på Oberon 6.1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var mine Oberon 6.1 Titanium på plass i racket!

Har ikke fått testet skikklig enda, kommer ti å skrive merom mine opplevelser i oppgraderingstråden min. Etter en liten skuffelse har nå alt ordnet seg.

Bildet er tatt med blitz, de er mye mørkere i virkeligheten. Grunnet til bruk av blitz er at de er "vanskelig" å ta bilde av uten synes jeg.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hatt blokkene i hus ett døgn, må jeg si att jeg ikke er skuffet.
    De leverer en herlig mengde kraft som gjør at det er full kontroll i lydbildet.
    Bassen er stram, og hver tone settes på plass der de skal være, uten att dette går på bekostning av mellomtone og diskant. Balansen blir meget god, og hvert musikkinstrument kommer tydlig frem når de spilles i blokker. Soloinstrumenter spilles/synges uanstrengt over selv avanserte komp som krever mye kraft og oppmerksomhet fra forsterker.

Referanse platene mine låter slik jeg ønsker det.

Mine inntrykk så langt er meget bra, må bare gratulere Snickers med ett flott produkt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Tralltrall!

Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    Vet at du er inhabil, men spør allikevel :-) Er det noen lydmessigne forskjeller mellom disse?
    På en måte er jeg inhabil, på den annen side har jeg jo konstruert begge så jeg skulle sånn sett egentlig ikke favorisere den ene. Imidlertid har jeg ennå ikke fått satt opp Oberon i mitt eget oppsett så jeg har lite grunnlag for direkte sammenlikning. Men uavhengige tilbakemeldinger jeg har fått fra andre som har hørt begge har pekt mot at det er enda mer ro i lydbildet på de nye. Som sagt har jeg ikke rukket å erfare dette selv ennå men det er jo liten tvil om at de nye kabinettene er mer viberasjonsdempet og har bedre kontakter. Kabelkvaliteten er nok omtrent den samme men strømkabelen er bedre skjermet.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad,spiste du ostepop rett før du satt forsterkerne på plass i racket? :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Ribbe. Det er faktisk ikke fettmerker og fronten er mye mørkere i virkeligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Oberon 6.1

Var i Rakkestad i går formiddag i lokalene til Midgard Audio og hentet ett par Oberon 6.1. Turen fra Rakkestad til Hvitsten virket uendlig lang. Vel hjemme var det bare å hive seg rundt å få koblet om fra Vincent 991 til Oberon 6.1. Etter ett døgn er jeg storfornøyd. Alle mine cd-plater er nå plutselig nye.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KLIPSCH II.
    Var i Rakkestad i går formiddag i lokalene til Midgard Audio og hentet ett par Oberon 6.1. Turen fra Rakkestad til Hvitsten virket uendlig lang. Vel hjemme var det bare å hive seg rundt å få koblet om fra Vincent 991 til Oberon 6.1. Etter ett døgn er jeg storfornøyd. Alle mine cd-plater er nå plutselig nye.
    Damn you all!!!! .. blir nok slike på meg rundt februar og.. Men skal først få demo av de på stereofil (samt sjekke fargene i reallife).

Driver også å funderer på ny forforsterker, men får se hvordan NAD S100'en fungerer. Spessifikasjonsmessig skal den fungere knall. Men redd den kan bli litt "tynn" i lyden på visse områder.
    Primare, Hegel og Vincent er under lupen (forforsterkere)... .

EDIT: hva slags forforsterker bruker du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Damn you all!!!! .. blir nok slike på meg rundt februar og.. Men skal først få demo av de på stereofil (samt sjekke fargene i reallife).

Driver også å funderer på ny forforsterker, men får se hvordan NAD S100'en fungerer. Spessifikasjonsmessig skal den fungere knall. Men redd den kan bli litt "tynn" i lyden på visse områder.
    Primare, Hegel og Vincent er under lupen (forforsterkere)... .

EDIT: hva slags forforsterker bruker du ?
    Litt overkill men jeg bruker Denon AVC-A11 XV, samt 3910 og Vincent CD-S6. Klipsch RF 7 RC 35, RB 35 og RSW 12.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det ikke gainkontroll på dem?
    Er det helt unødvendig det kanskje?

Det som hadde vært nyttig og hatt hadde vært en liten diode som blinka når forsterkern klippa signalet.. Litt PA style.. men forstår ikke hvorfor ikke andre Hifi forsterkere har det!??

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kuleste hadde vel vært hvis den kom tekstmedlng til mobilen.

Etter en fest:"Du har 201 nye medlinger." he he

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, også hadde det vært skikkelig kult med slike store bærehåndtak på sidene.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moroklumper dere! :evil:

:grin:

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Hvorfor er det ikke gainkontroll på dem?
    Er det helt unødvendig det kanskje?

Det som hadde vært nyttig og hatt hadde vært en liten diode som blinka når forsterkern klippa signalet.. Litt PA style.. men forstår ikke hvorfor ikke andre Hifi forsterkere har det!??
    Hva skal du med gain-kontroll?
    Og hva skal du med diode som sier ifra når (om) de klipper? Høyttalerene dine tar sannsynligvis kvelden før det skjer..Og har de alt begynt å klippe, så begynner det vel å bli litt vel sent å reagere?
    SKjønner ikke vitsen med å spille så høyt heller, ikke er det behagelig for ørene og du ender sannsynligvis opp med hørselsskader etterhvert - men mulig du syntes høreapparat er kult, hehe..

Side 22 av 66 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •