Midgard Audio 600w monoblokker - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 66 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1314
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja lyden som kommer ut av høyttalerne er jo det som teller.
    Slikt sett kan de jo selvfølgelig sammenlignes.
    Vanskelig er det jo uansett. Alt er jo snakk om match med det andre man har i kjeden, det vil si hvordan selve anlegget lyder totalt med alle komponenter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    akuratt det samme tenkte jeg også på. Det må jo være mulig å sammenligne 2 forsterkere selv om den ene er ice basert. Tenker man kun på lyden så bør man vel komme med en konklusjon. er den verdt 10 000,- kr mer?
    Neppe.. regner du 10000kr i øl, så skjønner du hvorfor . Gleder meg til Rotel kommer med sin version av ICE.. skal vistnok være noe snadder på lydsiden.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Neppe.. regner du 10000kr i øl, så skjønner du hvorfor . Gleder meg til Rotel kommer med sin version av ICE.. skal vistnok være noe snadder på lydsiden.
    Ja netopp hadde det ikke vært for øl hadde jeg hatt mye bedre anlegg også.. Bruker for mye penger på det.. Blir spennende å se på den rotel forsterkeren og se om den blir noe bra!

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles spent på Midgard blokkene jeg da
    Kalenderen min viser nå 15. november.. burde vel forhåpentligvis begynne å røre seg disse blokkene da. Eller har du andre nyheter til oss isen?

Må klare å få hørt på disse da.. det kan bli en sak i seg selv. Men det lar seg vel gjøre, og kanskje ligger det noen harde pakker til meg under juletreet i år

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Jeg er fremdeles spent på Midgard blokkene jeg da
    Kalenderen min viser nå 15. november.. burde vel forhåpentligvis begynne å røre seg disse blokkene da. Eller har du andre nyheter til oss isen?

Må klare å få hørt på disse da.. det kan bli en sak i seg selv. Men det lar seg vel gjøre, og kanskje ligger det noen harde pakker til meg under juletreet i år
    Det er egentlig som f... at ampene "aldri" dukker opp i det jeg har veldig lyst til å prøve disse. Sant å si er ICE nytt for meg lydmessig, hadde egentlig en Mark Levinson mod 431 i tankene da jeg hørte om disse forsterkerne. Alternativet til Midgard er fx danske BEAST, men det hadde vært betryggende å kjøpe et norsk produkt mht reklamasjoner mv.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi avventer leveringstiden fra danskene. De har dessverre ikke gitt fullstendig svar ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    er en kjent sak at klasse D er slappe greier. kjøp heller en DP 6.3 og føl at 1515 høyttalerne virkelig får kjørt seg og dette bare på 2x400w i 4ohm. 6.3 har jeg hatt 3 stk av opp igjennom og det er en sabla bra konstruksjon..
    Dette er hentet fra en annen tråd: Cerwin Vega DC 1515. Legger de inn her, for jeg regner med at ikke det er veldig mange som hopper lett over en tråd som inneholder et eller annet med Cerwin Vega.

Regner med at noen ønsker å kommentere dette. Synes i så fall at dette er merkelig med tanke på at det lages enormt mye subforsterkere med ICE moduler.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KT66
    Det er egentlig som f... at ampene "aldri" dukker opp i det jeg har veldig lyst til å prøve disse. Sant å si er ICE nytt for meg lydmessig, hadde egentlig en Mark Levinson mod 431 i tankene da jeg hørte om disse forsterkerne. Alternativet til Midgard er fx danske BEAST, men det hadde vært betryggende å kjøpe et norsk produkt mht reklamasjoner mv.

Sjekk ut Embla sine monoblokker hos www.dynabel.no der er også 600/1200watteren nedsatt til 14000kr paret!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    With all do respect, så er det vel andre eller tredje gangen tilbudet på embla blir nevnt i en tråd med overskrift "Midgard Audio 600W monoblokker"...

Tror de som leser tråden har fått det med seg nå ;-) (evt for lenge siden om du vil)

DrE

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sjekk ut Embla sine monoblokker hos www.dynabel.no der er også 600/1200watteren nedsatt til 14000kr paret!
    Denne propagandaen her hører vel strengt tatt hjemme under en viss kategori ved navn "produkt- og prisjakt audio".

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [b
    **dp**[/b]]
    er en kjent sak at klasse D er slappe greier. kjøp heller en DP 6.3 og føl at 1515 høyttalerne virkelig får kjørt seg og dette bare på 2x400w i 4ohm. 6.3 har jeg hatt 3 stk av opp igjennom og det er en sabla bra konstruksjon..
    Dette er jo reinspikka vrøvl, ha ha som Kjell B ville sagt. Tydligvis skrevet av en som aldri har hørt noe særlig på klasse D med tilstreklig power...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Denne propagandaen her hører vel strengt tatt hjemme under en viss kategori ved navn "produkt- og prisjakt audio".

Hehe. joa. MEN! Det ser også ut som at mange ikke har merket det, og sier ting som "Hvor blir det av disse ICE blokkene etc". For å svare på det da, så si alle ICEpower forsterkere er like i lyden. <- Til de som ikke greier å vente.

Og da syns jeg det er greit å nevne det, siden de spørr på denne tråden. Litt dumt å skrive det i en anna tråd som han mest sannsyneligvis ikke har interesse for.

EDIT: ber dere lese hva han jeg svarte til har skrevet.. Står noe om å handle ICE power i norge.... Ser ikke helt ut som at han har fått det med seg?!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette er jo reinspikka vrøvl, ha ha som Kjell B ville sagt. Tydligvis skrevet av en som aldri har hørt noe særlig på klasse D med tilstreklig power...
    Eller at vi ikke har hørt en Klasse A-B forsterker med tilstrekkelig power .. og vet hva vi snakker om .
    Nei da. Klasse D gir, om ikke anna,godt drag i bassen. ICE power og Tact gir også god kvalitet oppover i registeret syns jeg (krkr messig)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. litt angående effekten til f.eks Oberon 6.1.
    Effekt RMS max står til 1200watt(4ohm). Men hva med dynamisk effekt da ? Og RMS er vel vel RMS? Er vel ikke noe "MAX RMS" effekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alle de største ICE baserte forsterkerne oppgir 1000/1200 w RMS i 4 ohm. Og 600 w RMS i 8 ohm.

Men hva skjer med de ved 2 ohms belastning snickers-is?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Rotel

Ser at Rotel er nevnt et par ganger i denne tråden.
    Den får jo grei test her

http://europe.rotel.com/reviews/pdfs...News_dec05.pdf

Tommy

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder klangkarrakter så er det en del forskjeller ute og går også på ICE-powerbaserte forsterkere. I forhold til TacT er forskjellen ganske stor, men avhengig av hvilken ICE-forsterker man sammenlikner med. Oberon er blant de med mest fylde i klangen.

RMS måles som regel med et terskelnivå for THD+N. Derfor vil RMS max være RMS effektkapasitet og ikke RMS effekt i forhold til THD.

Jeg håper du får deg en seriøs demo Skrob

Jeg er ikke sikker på nøyaktig effekt i 2 ohm, men peak effekt før forsterkeren slår seg i protect er på 4,8kW DC i 0,5 sekunder. Det tilsvarer ca 3.4kW RMS, men dette er i et område der man må ha ganske lav impedans for å hente ut det siste. Forsterkerne er beregnet på å jobbe mot 2 ohms laster, og den maksimale kontinuerlige effekten er på ca 1200W RMS.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    Ser at Rotel er nevnt et par ganger i denne tråden.
    Den får jo grei test her

http://europe.rotel.com/reviews/pdfs...News_dec05.pdf

Tommy
    Det står mer om Rotel sin forsterker her:
    http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2664.asp

Den er bygget rundt en variant av det lille AC-modulet:
    http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2543.asp

Den er ikke helt ulik det modulet vi setter inn i den kommende stereoforsterkeren:
    http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2055.asp

Dette er den samme som sitter i de minste Emblaforsterkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg er ikke sikker på nøyaktig effekt i 2 ohm, men peak effekt før forsterkeren slår seg i protect er på 4,8kW DC i 0,5 sekunder. Det tilsvarer ca 3.4kW RMS, men dette er i et område der man må ha ganske lav impedans for å hente ut det siste. Forsterkerne er beregnet på å jobbe mot 2 ohms laster, og den maksimale kontinuerlige effekten er på ca 1200W RMS.
    Så de er i stand til å drive 2 stk. 4 ohms høytalere i parallell?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dersom de faktisk er 4 ohm så er det uproblematisk, men tror du virkelig det er noe poeng å koble dem i parallell?

Side 16 av 66 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •