Midgard Audio 600w monoblokker - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 66 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1314
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja er jo enig med deg at det er jo ikke du som har reklamert for blokkene, men mange i forumet.
    Bra du ikke tok det ille opp det jeg skrev, men forklarte tingenes tilstand nærmere.
    Ser jo nå at det dreier seg om forskjellige produkter til en viss grad.
    Disse nye skal vel være like bra eller bedre da?
    Håper jo at de snart kommer på markedet snart både for kundenes del og deg selv.
    De virker jo lovende, og til ok priser.
    Vil der komme fortrinn til disse?
    Evt. surround?
    Det er vel for kostbart å utvikle tenker jeg, da teknologien der fosser framover, og ting er gammelt før det er ute av esken...
    Synes det er bra med nye kraftige effektforsterkere. Alt går jo i receivere nå.
    Foretrekker selv separate komponenter.
    Rene surroundfortrinn synes jeg der er stor mangel av utvalg på.
    Mye gøyere og bedre med separat, da man da kan bytte ut og oppgradere og tweake mye mer enn med en dyr receiver selv om enkelte av disse også spiller bra.
    Problemet er jo med mye av dette at stereo er litt nedprioritert.
    Håper du snart får blokkene dine Snickers is og at der blir mange fornøyde kunder.
    Da vet man liksom mye mer om hvordan produktene er etter tilbakemeldinger fra dem.
    Må si at jeg stoler vel så mye på slik tilbakemelding som tester, selv om de gir en viss pekepinn.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke kan vente lengre, så har www.dynabel.no Embla MAENIA - 1200W Monoblokk på tilbud til 14000kr nå....

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    For de som ikke kan vente lengre, så har www.dynabel.no Embla MAENIA - 1200W Monoblokk på tilbud til 14000kr nå....
    Er denne kraftigere enn Snickers sin 600W?
    Embla sin er 600W i 8ohm
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme ulla, bare tilgjengelig på markedet
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    samme ulla, bare tilgjengelig på markedet

HAHAHA. GODT skrevi . Jepp Midgard begynner å dra ut nå. Og vonnom kommer jo Rotel med sine verisoner, og de skal ha gjort noen underverker med lyden vistnok (blir kanskje litt dyrere men)...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tålmodighet til sånt, kjøpte en Parasound A21 istedet. Dyrere ja, men verdt hver krone. Kan ikke sitte å vente på noe som "aldri" kommer. Må jo ha lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Har ikke tålmodighet til sånt, kjøpte en Parasound A21 istedet. Dyrere ja, men verdt hver krone. Kan ikke sitte å vente på noe som "aldri" kommer. Må jo ha lyd.
    A21 gruser nok Ice baserte forsterkere ja . Min favoritt det. Men jeg får nok ikke råd, med mindre jeg finner en til rundt 15000kr på bruktmarkedet.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 gruser nok Ice baserte forsterkere ja
    Skulle gjerne likt å vite hva du baserer den uttalelsen der på. På hvilke områder "gruser" A21 ICE-baserte forsterkere om jeg tør spørre? Skjønner at det er favoritten din, men det holder da ikke til å komme med en slik påstand.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo bare 800watt RMS som skiller dem i 4 ohm da.. i ice's favør. Men watt er ikke alt, men de fleste vet vel at embla, Midgard låter ganske bra. Men uansett det er mye da som skal forsvare prisen på Parasound A21.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått et tilbud på maenia-blokker, men jeg lurer på om de kan drive høyttalerne på en skikkelig måte. De er notorisk tungrevne, og krever veldig mye av forsterkeren. Høyttalerne er kef 107/2.
    Noen som har hørt midgard eller embla på virkelig tunge høyttalere?
    Og hvordan vil dette fungere i forhold til en klasse A forsterker?

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maenia....

Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg har fått et tilbud på maenia-blokker, men jeg lurer på om de kan drive høyttalerne på en skikkelig måte. De er notorisk tungrevne, og krever veldig mye av forsterkeren. Høyttalerne er kef 107/2.
    Noen som har hørt midgard eller embla på virkelig tunge høyttalere?
    Og hvordan vil dette fungere i forhold til en klasse A forsterker?
    Hei

Jeg driver mine B&W 802 Nautilus med Coenia og det er ikke noe problem.
    Du kan vel låne ett par Maenia og prøve?

Hilsen

ICE

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skulle gjerne likt å vite hva du baserer den uttalelsen der på. På hvilke områder "gruser" A21 ICE-baserte forsterkere om jeg tør spørre? Skjønner at det er favoritten din, men det holder da ikke til å komme med en slik påstand.
    Det der var min mening, og ser ikke noe grunn til å gå lengre inn på det.. husk at hva som er bra audio er opp til enhver. Er ikke som med f.eks skjermkort,nvidia vs ATI, hvor tall viser de faktiske forhold.

Regner med at de som er på et HIFI forum vet at det er folks meninger, og at de selv kan oppfatte det annerledes. For meg låter A21 utrolig godt på B&W. Og den er bare favoritt i sin prisklasse. Oppi 50000kr er det Mchintosh som gjelder.. for min del!

Men for all del, jeg syns ikke ICEpower er dårlig! (Mest sannsynelig ender jeg opp med det selv. 10000kr i prisforskjell, det er ikke Parasound lyden verdt akuratt nå. ).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var min mening, og ser ikke noe grunn til å gå lengre inn på det.. husk at hva som er bra audio er opp til enhver. Er ikke som med f.eks skjermkort,nvidia vs ATI, hvor tall viser de faktiske forhold.
    Allikevel, en påstand som at noe "gruser" et annet produkt er en ganske drøy påstand og bør dokumenteres bedre enn ens egen personlige smak. Det blir for enkelt. Da bør en moderere sitt språk bedre....:???:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, skal jeg komme med specs og andres meninger da? Syns jeg liksom ikke har noe med det. Jeg sier hva jeg mener, hva andre mener får være dems sak. (Prøver iallefall ikke å dra inn noe ala "Lyd og bilde ga knall bra på den og den.." fordi det er rett og slett bare dems mening det også.)
    Det jeg mener på gruser, er at diskanten og mellom registeret til Parasound passer YPPERLIG til B&W (min mening fortsatt).. Men ja, ICE power er bra, men ikke på langt nær så god til B&W sin FTS mellomtone som parasound er. Ifølge mine ører da. Men Ice power er bedre ifølge lommeboka .

Som jeg har skrevet før, blir mest sannsynelig noe IcePower blokker på meg, men enda syns jeg Paraound er endel bedre. Men 10000kr mer, blir for mye å bruke på effektforsterker til 703 syns jeg. (Godt mulig jeg skal oppgradere HT en gang, men da kan det jo hende jeg velger noe anna enn BW, jeg "låser" meg ikke til et merke. Faktisk er 703 mine første BW høyttalere jeg virkelig har likt. Til en "liten" penge.).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå, kjære skorob, har du jo nettopp gjort det både jeg og alex etterlyste, du begrunnet hvorfor du mener at Parasound gruser ICE. Det er jo hele poenget vi begge var ute etter. BRA!

Å bare slenge en kommentar uten å begrunne det littegrann derimot, er ingen tjent med....;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men nå, kjære skorob, har du jo nettopp gjort det både jeg og alex etterlyste, du begrunnet hvorfor du mener at Parasound gruser ICE. Det er jo hele poenget vi begge var ute etter. BRA!

Å bare slenge en kommentar uten å begrunne det littegrann derimot, er ingen tjent med....;-)

Okei da ... Hihi. Kjære og greier.. YAY!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...) men ikke på langt nær så god til B&W sin FTS mellomtone som parasound er
    FST (fixed suspension tranducer) er det rette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

A21 er en veldig bra forsterker, har den selv.Det forstår dere vel utfra brukernavnet mitt.
    Den er bra også på krevende høyttalere.
    Har den nå på Kef Reference model 4. Vet ikke akkurat hvor krevende de er, men mine gamle 107 var ihvertfall krevende.
    Vil ikke si noe i forhold til f.eks. Midgard, da jeg ikke har hverken sett eller hørt de.
    Lydmessig er A21 verdt kronene, selv om de er dyre her i forhold til i statene.
    Midgard er jo helt annerledes konstruert, så den sammenlikningen blir vel noe feil?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om de er annerledes konstruert er da målet det samme; god lyd?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akuratt det samme tenkte jeg også på. Det må jo være mulig å sammenligne 2 forsterkere selv om den ene er ice basert. Tenker man kun på lyden så bør man vel komme med en konklusjon. er den verdt 10 000,- kr mer?

Side 15 av 66 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •