Midgard Audio 600w monoblokker - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 66 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1314
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Utrolig hva litt markedsføring og en IBM PowerPC med 3 kjerner på 3.2Ghz kan gjør med vettet på normalt oppegående mennesker. Man blir som barn. Regner med jeg ikke bommer så fælt?
    Viktig å beholde barnet i seg. Men jeg er usikker på hva du refererer til med IBM PowerPC? Jeg har ikke en slik, og dermed regner jeg vel vettet mitt som noenlunde intakt.

Men hva er det du regner med at du ikke bommer så fælt på?

Newcomer Campitora sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBOX til jul?

Skulle mene at Erling tenker (natt og dag?) på http://www.xbox.com/en-US/hardware/xbox360/default.htm

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    For å være ærlig tror jeg det eneste Midgard Oberon sliter med er at de potensielle kjøperne begynner å bli lei av å vente, og kjøper seg andre ting. Men en del har valgt å vente litt til. Så jeg synes det er spennende, og tror det blir en del som kjøper førjulsgaver med målene 210x97x400mm til seg selv i år...
    Veldig enig i dette! Her på forumet har jo Midgards ICE-moduler ikke høstet annet enn godord. Det de aller fleste er lei av er å vente på å få kjøpt dem. Selv satt jeg på gjerdet fra januar 2005, og slikt blir en lei av. Det dumme for Midgard Audio sin del (og jeg vet grunnen og vil ikke diskutere det her) er at en veldig stor del av "ordrereservene" er brukt opp fordi folk ikke orket å vente lenger etter at produktet hadde fått strålende reviews. Det finnes da andre forsterkere også....

Dersom du har fått kritikk, Snickers, så har vel det vært på andre forum og i andre settinger enn her...;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dersom du har fått kritikk, Snickers, så har vel det vært på andre forum og i andre settinger enn her...;-)
    Helt klart, og det finnes en verden utenom forumenes verden også. Det vet jeg fordi jeg har vært der

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen tester av disse. Gi meg noen linker please

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg har ikke sett noen tester av disse. Gi meg noen linker please
    De har vært omtalt/testet et par ganer i D&H hvertfall. Husker ikke akkurat hvilke utgaver det var, men er sikkert noen som kan bistå deg her inne om du skulle være interessert.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Helt klart, og det finnes en verden utenom forumenes verden også. Det vet jeg fordi jeg har vært der
    Skjønner at du er litt hårsår her nå. Dersom dette er en insinuasjon om at jeg ikke er "ute i verden" så får det stå for din egen regning.

Det at folk leser tester til øynene blir røde og såre uten å skaffe seg direkte lytteerfaring tyder bare på at de er mer opptatt av å ha det som er in enn å ha det som faktisk er bra.
    Problemet Snickers er at det har jo vært nesten umulig å få seg praktisk lytteerfaring på blokkene dine, da de ikke har vært å få tak i. Da er jo andres erfaring det eneste en kan forholde seg til, ergo diskusjoner på forum. Det var jo like mye hallaluja-stemning her på forumet etter de første testene som det var for SVS, men SVSene gikk jo tross alt å få tak i......:???:

Har opptil flere ganger forsøkt å få kjøpt blokkene dine jeg, men etter et-1-år er det jaggu meg nok venting for denne karen gitt........

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste "sammenligningen" av rør/ICE/transistor i fidelity i dag og ble litt skremt ja. Presiserer at dette var et annet merke enn Midgard Audio og at det var nevnt en del forskjeller mellom ICE vs. ICE. Legg til leveringstid og positive tester av andre typer forsterkere så spørs det. Synes jo MA har de fineste blokkene. Har stor sans for det enkle utseende på de + at de ikke lyser opp mere av rommet.
    Blir uanset ett spennende produkt tenker jeg.

Er det noen som kan referere litt fra testen i DVD & Hjemmekino? Hvilket utstyr var de testet på?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du har vært ute? Du har ganske mange innlegg ser jeg... :grin:

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at DVD&Hj.kino testet MA PM600 på et par B&W 703.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Mener å huske at DVD&Hj.kino testet MA PM600 på et par B&W 703.
    ...og finnes det noe referat fra denne testen?

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Sikker på at du har vært ute? Du har ganske mange innlegg ser jeg... :grin:
    Kanskje ukens beste innlegg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skjønner at du er litt hårsår her nå. Dersom dette er en insinuasjon om at jeg ikke er "ute i verden" så får det stå for din egen regning.
    Hei Anfield!

Det var vel mest en selvironisk spøk, og i hvertfall ikke myntet på deg. Det var heller ikke skrevet i frustrasjon

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    ...og finnes det noe referat fra denne testen?
    det er så lenge siden at backupen kun eksisterer på pergamentruller og som runetegn på steinheller
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield!

Det var vel mest en selvironisk spøk, og i hvertfall ikke myntet på deg. Det var heller ikke skrevet i frustrasjon
    Er det ikke satt noe relase dato hos stereofil?

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør+Ice=SANT

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    ingen idè av hva annet utstyr som vil trives godt med disse blokkene? eller blir det et litt dumt spm?
    Rørforforsterker er et meget godt valg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet Snickers om november datoen som er nevnt i datoen er den datoen som de blir feridge til? Eller er det bare en dato som er tatt ut av luften så folk skal gidde å vente litt lenger?

Hvorfor er de ikke ferdige enda?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fordi de skal lages/settes sammen av en rekke ulike komponenter - bestilt fra en rekke forskjellige leverandører. I tillegg vil jeg tro at finansiering av disse forskjellige komponentene må på plass, for som ny kunde (Snickers) av en rekke av disse delkomponentene, må han vel betale mye av dette på forhånd - FØR kundene betaler for det ferdige produkt.

Altså - det er vel ikke akkurat å bare kunne smelle ut noen forsterkere på kort varsel.

Dette er vel den riktigste måten å gjøre dette på, og all honnør til Snickers som sikkert tenker rimelig klart gjennom hele denne prosessen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som disse blokkene er bra, men jeg må si at det virker mer enn tvilsomt når blader tester produkter som mer eller mindre bare eksisterer som prototyper...
    Noen blader tester også på førseriemodeller, der diverse specs kanskje ikke er helt som på det ferdige produktet. Slikt kan jo også slå begge veier.
    Er personlig i mot at blader tester produkter opp mot annet som ikke er i handelen.
    Ting som testes bør jo være tilgjengelig for kunder i butikker i hvertfall en liten stund etter test.
    Det er jo også ikke så bra etter min mening, å hause opp interessen på forhånd på f. eks. dette forumet i forkant, for å få nok interesse for et produkt før det er tilgjengelig på markedet.
    Vil ikke skrive dette som kritikk til Snickers is, men jeg mener alle ting som testes lenge før de er tilgjengelige.
    Skal man ha et produkt til test, bør det jo være på lager, eller i det minste underveis slik at folk ikke må vente.
    Slikt er ikke bra.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg A21, men da må jeg legge til at de forsterkerne som var testet i DVD og HK var av modellen PowerMaster og ble solgt i den perioden de ble testet. Imidlertid var den for dyr å produsere så vi måtte stoppe produksjonen av den senere for ikke å tape for mye penger. Alternativet ville være å selge dem til høyere pris, men det ville ikke gått lenge. I tillegg ville det vært veldig negativt overfor dem som hadde kjøpt av den første modellen når det plutselig kommer en mye lekrere modell til halve prisen. Med andre ord ble det stoppet som følge av at det ikke på noen måte var forsvarlig å fortsette produksjonen av dem.

Det at en del forummedlemmer har forsterkere av den første modellen eller har fått testet dem i en eller annen sammenheng er heller ikke så enkelt å få gjort noe med. Vi har imidlertid latt være å annonsere og forsøkt å tone ned det meste men det viser seg at jungeltrommen ikke er lett å kontrollere.

Side 14 av 66 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •