Midgard Audio 600w monoblokker - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 66 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1314
    Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvordan vil de være til helicon 400w? :O

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    hvordan vil de være til helicon 400w? :O
    Helt glimrende, har hørt "lillebror" av disse på Helicon, og det spiller som fy det....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte et par Powermaster 250 i dag til mine Helicon 400, og det fungerer i hvert fall meget bra...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det like mye pulver i mellomgolvsblokkene som i feks en McIntosh MC602?

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utålmodig!

Noen mer informasjon om når vi får disse herlighetene?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til at disse kommer for salg jeg å, men blir nok 250-watterne på meg..

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel ikke akkurat økonomien til å kjøpe fullspekket med 600W blokker, men det skal bli bra med trykk på de med mindre effekt og.
    Trenger sårt mer trykk til frontene, og har et intenst håp om at det skal bli salgstart snart

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utålmodig jeg også

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utålmodig

De fleste av oss har vel kommet til slutten av oktober nå. Mange har allerede handlet effekt-trinn har jeg lagt merke til. Trolig har de ventet lenge nok, eller for lenge vil mange si. Sitter her og lurer på om det er noe vits å vente noe lenger, og heller bare handle seg en ekstra julegave andre steder. Samboeren foreslo at VI skulle kjøpe litt effekt til "våre" nye høytalere! Underlig måte å ordlegge seg på disse damene, men denne gangen var jeg enig umiddelbart. Trodde det bare var å bestille jeg, men den gang ei.

Så da blir spørsmålet mitt: Er det mulig å skimte en leveranse i horisonten???

Ser på dato for siste innlegg at folk har mer eller mindre holdt pusten lenge nok...

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    De fleste av oss har vel kommet til slutten av oktober nå. Mange har allerede handlet effekt-trinn har jeg lagt merke til. Trolig har de ventet lenge nok, eller for lenge vil mange si. Sitter her og lurer på om det er noe vits å vente noe lenger, og heller bare handle seg en ekstra julegave andre steder. Samboeren foreslo at VI skulle kjøpe litt effekt til "våre" nye høytalere! Underlig måte å ordlegge seg på disse damene, men denne gangen var jeg enig umiddelbart. Trodde det bare var å bestille jeg, men den gang ei.

Så da blir spørsmålet mitt: Er det mulig å skimte en leveranse i horisonten???

Ser på dato for siste innlegg at folk har mer eller mindre holdt pusten lenge nok...
    Har du ventet så lenge, kan du vente litt til da Fidelity nr. 17 er på vei til din lokale bladpusher i disse dager. Der skal de visstnok teste ICE'n til Embla mot tradisjonell transistor og rør. Embla og Midagard Audio har vel samme lydsignatur vil jeg tro.
    http://www.audioforum.no/innhold_f17.pdf

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    Har du ventet så lenge, kan du vente litt til da Fidelity nr. 17 er på vei til din lokale bladpusher i disse dager. Der skal de visstnok teste ICE'n til Embla mot tradisjonell transistor og rør. Embla og Midagard Audio har vel samme lydsignatur vil jeg tro.
    Og den testen av ikke noe særlig å skryte av for de digitale Emblaene sin del. (Selv om det ikke var meningen fra journalistens side vistnok :-? )

Midgard Audio har tidligere offisielt sagt at tidlig november er release-tidspunkt for de nye Oberon-blokkene. Teoretisk sett ikke lenge igjen, altså....;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og den testen av ikke noe særlig å skryte av for de digitale Emblaene sin del. (Selv om det ikke var meningen fra journalistens side vistnok :-? )

Midgard Audio har tidligere offisielt sagt at tidlig november er release-tidspunkt for de nye Oberon-blokkene. Teoretisk sett ikke lenge igjen, altså....;-)
    "Noen" har flere ganger i denne tråden sagt at det ikke er lenge igjen nå.
    Men uansett, vil det si at Midgard Audio knuste Embla?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    Og neste år kommer det noe enda bedre. :smile:
    Neida, da er det er vel bare å handle nå og oppgradere når utstyret er virkelig avlegs. Ikke det at rør engang blir avlegs.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du legger inn en ordre hos Isen. I følge ham er alt i rute for første slipp midtveis til slutten av november.

Skal du ha raskt levert er det vel ingen vits i å vente med å bestille, eller?

Regner med at Isen i denne tråden kommer med korrigeringer ifht. leveranse - dersom ytterligere forsinkelser skulle inntreffe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    "Men uansett, vil det si at Midgard Audio knuste Embla?
    Liten misforståelse ute og går her tror jeg...;-)

Embla var ICE-powerteknologiens kandidat i en gruppetest mot transistor og rørforsterkere i Fidelity. Emblaene fikk vel ikke den positive omtalen tilhengerne av den teknologien mente de var verdt, ergo store diskusjoner på HFS om den testen.

Når det gjelder forskjellige lydsignaturer i dagens ICE-forsterkere vil jeg tro at disse er relativt marginale. Det er jo samme moduler montert i forskjellige chassis. Klart at koblinger og ledninger kan påvirke resultatet, men neppe i sååå store mengder....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Liten misforståelse ute og går her tror jeg...;-)
    Fant ut det ja... :?

Og Roko: Ingen vits i å bestille hvis det stadig vekk blir forsinkelser på flere mnd. Blir bare irritert av sånn. Venter på offisiell dato tenker jeg. Kjøper selvsagt noe annet hvis det går for lang tid og kvaliteten er tilstedet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intet å korrigere så langt på releasetidspunkt, men om alt går bra vet man jo først etter at det har gått bra.

Det er fortsatt forskjeller som tilsier lydmessige forskjeller på de tilgjengelige ICE-produktene på markedet.

De som er usikre bør teste selv så langt det er mulig da det er veldig mange rykter rundt omkring basert på antakelser og ukritisk testing. (Jeg snakker ikke bare om de produktene jeg representerer men helt generelt).

En av landets fremste "markedspsykologianalytikere" sa for et par dager siden til meg:
    "Dersom dere får 10 gode redaksjonelle tester tør ingen å slakte produktet deres etterpå. Dere sliter tydeligvis med det motsatte. Skepsis er in og det er åpenbart produktets største svakhet. Dette skyldes helt enkelt at folk ukritisk deler sine meninger basert på andres antakelser. Siden ingen liker å endre mening er det derfor sjelden man ser skeptikerne snu."

Nok en gang vil jeg presisere hvor interessant dette er på det generelle plan. Vi fikk slakt i Horten av noen fordi produkter fra helt nye produsenter låter dårlig. Sånn er det bare. Dessuten er det jo bare en idiot som tror at et forsterkerpar til 14k er bra nok til å drive høyttalere til 100k. Seat og Skoda har hatt en enorm jobb med å snu folks meninger. Merker som JVC og Toshiba har penger og kapasitet til å utvikle god HiFi, men de kan ikke forvente å bli tatt seriøst med det første om de skulle forsøke seg i det markedssegmentet. For ikke å snakke om Goldstar/LG som endte med å måtte skifte navn for å bli tatt seriøst.

Det at folk leser tester til øynene blir røde og såre uten å skaffe seg direkte lytteerfaring tyder bare på at de er mer opptatt av å ha det som er in enn å ha det som faktisk er bra. Dette er jo interessant sett i lyset av at dyre produkter ved noen tilfeller har vært returnert fra skribenten etter endt testperiode, uåpnet. (Blad, produkt osv vil ikke bli nevnt men det har ikke skjedd oss)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På plaza messen fikk jeg beskjed om at det var en slags realese på MA blokkene hos Stereofil i oslo. Og jeg mener å huske det var nå om ikke så alt for lenge, stemmer ikke det? Da har du vel en dato på når de kommer ut?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel ikke si at du fikk slakt på Horten-messa, eller hva, Snickers? De fleste var vel tvert imot imponert over hva man fikk til med et par høyttalere der delefilteret hadde mindre enn en ukes utviklingstid. Klart det alltid er noen skeptikere, men ett snøfnugg gir ingen vinter.

For å være ærlig tror jeg det eneste Midgard Oberon sliter med er at de potensielle kjøperne begynner å bli lei av å vente, og kjøper seg andre ting. Men en del har valgt å vente litt til. Så jeg synes det er spennende, og tror det blir en del som kjøper førjulsgaver med målene 210x97x400mm til seg selv i år...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...og tror det blir en del som kjøper førjulsgaver med målene 210x97x400mm til seg selv i år...
    Utrolig hva litt markedsføring og en IBM PowerPC med 3 kjerner på 3.2Ghz kan gjør med vettet på normalt oppegående mennesker. Man blir som barn. Regner med jeg ikke bommer så fælt?

Side 13 av 66 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •