Midgard Audio 600w monoblokker - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 66 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1314
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    høres bra ut .. Skal teste endel ja. Er toppen jeg er mest spent på, bassen er nok bra nok uansett.

Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    mht til lys i front: Det må da være vidunderlig herlig å slippe noe annet strølys enn det som skal ha fokus, altså lerret?
    Det trenger jo ikke å være et skarpt lys. Ellers så kan dere jo bare sette et klistremerke over hvis det forstyrrer

Smaken er forskjellig, som det blir sagt, men den tonale balansen i en forsterker er den samme (uten å blande inn annet utstyr). Når jeg sammenligner utstyr, merker jeg hvilken tonale kvaliteter det har.

Nøytral lyd? Uff, da er nok ikke dette noe for meg. Hadde egentlig håpet på en forsterker med sjel, akkurat som vi kjenner fra Doxa og Electrocompaniet. En forsterker som spiller "rent og pent" høres for meg litt kjedelig ut... Men, jeg skal ikke si noe endelig før jeg prøver den Jeg har brent meg på det før...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å karrakterisere klangen i en forsterker. Den er sjelde mørk/lys slik som mange ofte kategoriserer den, men forsterkere leverer ulik grad av kontroll over de ulike delene av frekvensspekteret. De leverer også ulik mengde forvrengning i de ulike delene av frekvensspekteret. De som virkelig bryr seg om hvordan en forsterker låter tester den, gjerne på mange ulike høyttalere, men i hvertfall på de man har selv.

Du må selvsagt gjerne ta deg en tur og høre om du er nysjerrig (noe du sikkert er ettersom du spør ), men det vil jo aldri gi deg så nøyaktige svar som ditt eget utstyr som du kjenner godt vil.

Lys på fronten er i grunnen ganske dyrt å lage. Få tenker over hvor mye slike designmessige triks koster, og de aller fleste har gitt positive tilbakemeldinger på at de ikke trekker til seg oppmerksomhet. Surt også å vite at man har betalt for noe man må sette en stygg tape over. Jeg for min del liker stearinlys bedre enn blå LED. Det passer bedre til musikk også.

19mm avstand mellom høyttalerterminalene er nok ikke røslig, men det er en standard som passer stackede banankontakter. Heldig vis skal man stort sett koble til og la det forbli tilkoblet.

Vi kommer til å vise frem den nye og spille på den gamle i Horten.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan da umulig koste mye å få laget noe slikt i Kina... Jeg forstår at dette vil koste noen få kroner og at enkelte ikke vil ha lys i det hele tatt, men på en annen side er det lurt å ha en indikator (kan godt være dempet) som viser om forterkeren er på eller ikke, noe de fleste forsterkere har.

Har nå lett litt for å finne litt info om denne teknologien, og dette er hva jeg fant:

Den første produsenten som brukte denne teknologien; Acoustic Reality har flere modeller.
    - En test gjort av High Fidelity (utgått modell, tror jeg): Test
    - En brukertest av eAR 202 (2x130W/8Ohm til 3.500,-DKR): Brukertest
    - Selve eAR 202: Les mer
    - En brukertest av eAR 1001 (2xMono600W/8Ohm til 12.000,-DKR): Brukertest
    - Selve eAR 1001: Les mer

Her får man vite ganske mye om hvordan denne teknologien låter. Selvfølgelig må vi ta i betraktning at Midgard Audio (liker fortsatt det navnet ) vil "forme" lyden litt etter deres preferanser.

Jeg er fortsatt en tviler da jeg leser mye om klar og nøyral lyd, og ikke minst at det er digitalt (huff og gru). Men, på en annen side skriver de om en uanstrengt og åpen lyd. Dette bør kanskje sjekkes ut, ja

PS! Det var ganske interessant å lese i brukertesten (av eAR 202) at den minste modellen av ICEpower låt best, noe å legge på minne under en lyttertest.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis den er så nøytral som jeg tror, så kan det ha sine gode sider for min del. Da kan jeg jo bare "farge" lyden med valget av cdspiller/forforsterker. Det er jo litt befriende. Selv syns jeg lyden i NAD S100 er upåklagelig, men det er jo med NAD sitt beste effekttrinn. Blir uansett spennende :P.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å oppleve slik skepsis fra en som ikke engang har hørt produktene han er skeptisk til.
    Du får stikke innom da vet du, så kan vi parkere skepsisen din en gang for alle. :wink:
    Når det gjelder lys i fronten eller ei, kan jeg ikke skjønne hva en trenger det for. På mine Embla forsterkere sitter det en vanvittig irriterende lysdiode i front, som jeg gjerne skulle betalt for å bli kvitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det lar seg gjøre å få tak i ny front til embla uten lys dersom du går inn for det. De selger jo allerede nye fronter med enda mere irriterende blått lys, så hvorfor ikke andre veien på irritasjonsskalaen også, hehe.

btw, nettsiden til embla audio fortjener en aldri så liten oppgradering spør du meg... ikke akkurat lekker.

DrE

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Artig å oppleve slik skepsis fra en som ikke engang har hørt produktene han er skeptisk til.
    Du får stikke innom da vet du, så kan vi parkere skepsisen din en gang for alle. :wink:
    He, he, jeg hadde tenkt å lytte til dem på Horten-messa.

Når det gjelder lys i fronten eller ei, kan jeg ikke skjønne hva en trenger det for. På mine Embla forsterkere sitter det en vanvittig irriterende lysdiode i front, som jeg gjerne skulle betalt for å bli kvitt.
    En tenkt situasjon: Du har plassert forsterkeren sammen med masse annet utsyr (strømkablene ligger godt stripsa bak), og den er ikke lett å flytte. Du har nå tenkt å bytte signalkabler eller høytalerkabler, men du husker ikke hvilken vei strømbryteren skal stå for at den skal være AV :-? Slik ville det vært hos meg før. Jeg måtte da enten løfte spilleren ut, eller flytte hele hylla (der strømkablene ligger bak). Jeg vet at man bare kan sette på noe musikk i dette tilfellet for å teste om den er på, men jeg liker det ikke allikevel. Kanskje jeg slo den på mens jeg hadde frakoblet høytalerkablene, eller gjorde jeg det ikke... :-|

Jeg er ikke manisk ute etter å ha lys i fronten , men bare lurer på hvorfor det er så mange i mot. Jeg hadde selvfølgelig forstått det hvis det var et skarpt/lyssterkt lys (som i min Doxa), men det trenger ikke å være det. EC har f.eks. gjort det på en dempet og flott måte.

Det trenger ikke å se slik ut:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, snakk om McIntosh-fetisj. :grin:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, snakk om McIntosh-fetisj. :grin:
    Fetosh? :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Suspiria
    En tenkt situasjon: Du har plassert forsterkeren sammen med masse annet utsyr (strømkablene ligger godt stripsa bak), og den er ikke lett å flytte. Du har nå tenkt å bytte signalkabler eller høytalerkabler, men du husker ikke hvilken vei strømbryteren skal stå for at den skal være AV :-?
    Skjønner egentlig ikke denne problemstillingen heller, har ikke de fleste brytere signaler merket slik at en kan se om de står i av eller på-posisjon (I eller O-merket):-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Gåsså, øy utenfor molde
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg lurer på om embla blokkene på 600 watt har god nok dempningsfaktor til å drive mine 18 toms snell basser skikkelig.
    Husker at de ice blokkene i B&O på 1000 watt fikk mye skryt for å drive 15 toms bassen skikkelig.
    Har nå noen usle denon poa6600a. Hadde tenkt på parasound 3500 eller rotel sine største men har veldig lyst på midgard blokkene med tanke på prisen. Takker for svar

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har vel ca 2000-2500 i dempe faktor, stemmer ikke det??
    Så tipper at de grier å holde gankse god kontroll.

Når kommer egentlig disse??Jeg begynner virkelig å få lyst på dem nå..

Er det noen mulighet for å få noe fakta her? også om produktene!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg hadde bedre svar til dere allerede i dag. Vi har en liten del som vi har ventet på prototypen av i ukesvis. Den blir sendt i morgen og er her i løpet av 3-4 dager. Etter det har vi 4 ukers leveringstid på dem om alt er som det skal, men det vet vi jo ikke før vi får prototypene.

Noen 18" basser ville nok fungert utmerket. Selve klasse D-teknologien er jo som skapt for tunge laster i seg selv til tross for at enkelte som hevder å ha kredibilitet påstår det motsatte. Dette skyldes selvsagt at de prøvde en dårlig prototyp av noe klasse-D for mange år siden eller noe i den gata.

Dempningsfaktoren i 8 ohm er på 1600 på alle modellene.

Når det gjelder nøytral lyd så anbefaler jeg alle å ta seg en tur på messa i Horten. Det jeg skal spille på der vil nok være tett opptil min definisjon på nøytral lyd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Når det gjelder nøytral lyd så anbefaler jeg alle å ta seg en tur på messa i Horten. Det jeg skal spille på der vil nok være tett opptil min definisjon på nøytral lyd.
    Hvilken stand finner vi deg på (sånn at vi slipper å lete)? Hvilket annet utstyr vil du bruke?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dempningsfaktoren i 8 ohm er på 1600 på alle modellene.

Embla oppgir jo 2500.... på sin største hvertfall...??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mange måter å måle det på. Jeg har ikke sett noe poeng i å gjøre målinger der jeg prøver å forbedre parametrene. De vil ikke låte bedre av at man endrer på de oppgitte tallene. Dessuten er det forskjell på eksemplarer, temeratur, last, signalnivå, frekvens osv. Så jeg ser ikke noe poeng i å gå fler runder med det bare for å være den som har klart å måle den høyeste effekten, den høyeste dempningsfaktoren osv.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken stand finner vi deg på (sånn at vi slipper å lete)? Hvilket annet utstyr vil du bruke?
    Svarer på mitt eget innlegg

Dette fikk jeg til svar fra Midgard Audio (Snickers-is): "Jeg blir å finne i 2. etasje til venstre når du kommer opp trappa ved heisen, og til venstre i korridoren.".
    .. og utstyret han vil bruke: "Jeg skal spille på Oberon 6.1 og noen store høyttalere som er under bygging. De får 2x10", 2x5" og bånd i toppen.".

Dette låter bra

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "..............skal spille på Oberon 6.1 og noen store høyttalere som er under bygging. De får 2x10", 2x5" og bånd i toppen.".

Dette låter bra
    Nei, det vet du ikke.............................ennå!

Men det skaper forventninger!;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt "gamle" embla, og det skurra skikkelige i øra mine :P. Men har avtalt med Stereofil om demo av Rotel 1090 og Midgard 600wattere, men de må først få inn sistnevnte.

Side 10 av 66 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •