Sexy receiver og DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Raimond sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sexy receiver og DVD?

Hei alle sammen, min første post her Har lest litt på forumene her og det er mange av dere som kan mye om hifi, det er helt tydelig. Mine behov er kanskje ikke så avanserte, men jeg håper på tips om valg.

Til en ikke så stor stue trenger jeg en receiver og en dvd spiller som i hovedsak skal brukes til musikk (90% av tiden), men også til en film i ny og ne. Jeg har bare to B&W CM2 som fronthøyttalere. Ønsker meg bare to enheter pga plass, og de skal helst være sølvfargete.

Foreløpig har jeg sett for meg f.eks en NAD T533 dvd spiller og en NAD T743v2 receiver. I tillegg har jeg ikke skjønt om det vil gi bedre lydkvalitet på vanlig musikk CD om man velger en T753v2 forsterker i stedet, eller har det bare betydning om man skal spille høyt, noe jeg ikke ofte gjør? Takknemlig for ideer

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvorfor vil du ha en surroundreciver når du bare har 2 høyttalere og i tillegg bruker anlegget 90% til musikk?
    Du vil jo få mye bedre lyd med en stereoforsterker!

Hvor mye penger har du tenkt til å bruke på forsterker?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Vel, har vurdert ren stereo også, men noen ganger vil vi også se en film, og da er det jo ok med litt surround (har noen små bakhøyttalere), samt at da må jeg jo ha en dvd spiller også, ikke en ren cd spiller. Håpet på å klare meg med under 10k for disse to tingene.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også koble lyden fra forforsterkeren til DVD spilleren, hvis du skal ha et stereoanlegg. Jeg anbefaler på det sterkeste at hvis det er musikk du skal høre mest på gå heller for stereo forsterker, du vil bli mye mer fornøyd med musikken!

og hvis du da vil ha mer lyd til film så kan du koble anlegget opp mot dvd spilleren!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører også mye mer på musikk enn jeg ser på film og hadde surround selv en stund. Jeg var ikke fornøyd med lyden på musikk i det hele tatt,men på film var det selvfølgelig tøft.
    Solgte surroundanlegget etter noen mnd og gikk over til stereoanlegg igjen.
    Jeg har nå Patos Lyric 402 høyttalere og en Vincent forsterker på 2x200 watt.
    Lyden av dette er bare helt fantastisk i forhold til JBL/Harman-Kardon surround annlegget jeg hadde.
    Du er herved advart! :wink:

Hvis jeg skal anbefale surroundreciver og dvd-spiller til deg tror jeg Marantz vil passe veldig godt til høyttalerne dine. Marantz er også veldig musikkalsk i forhold til mange andre recivere.
    En Marantz SR-5500 surroundreciver til ca 7000 kr og en Marantz DV-4500 dvd-spiller til ca 3000 kr blir nok bra.

Du finner Marantz blant annet hos www.avhifi.no og www.hi-fi-center.no

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for råd, mer surfing here I come

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Jeg hører også mye mer på musikk enn jeg ser på film og hadde surround selv en stund. Jeg var ikke fornøyd med lyden på musikk i det hele tatt,men på film var det selvfølgelig tøft.
    Solgte surroundanlegget etter noen mnd og gikk over til stereoanlegg igjen.
    Jeg har nå Patos Lyric 402 høyttalere og en Vincent forsterker på 2x200 watt.
    Lyden av dette er bare helt fantastisk i forhold til JBL/Harman-Kardon surround annlegget jeg hadde.
    Du er herved advart! :wink:

Hvis jeg skal anbefale surroundreciver og dvd-spiller til deg tror jeg Marantz vil passe veldig godt til høyttalerne dine. Marantz er også veldig musikkalsk i forhold til mange andre recivere.
    En Marantz SR-5500 surroundreciver til ca 7000 kr og en Marantz DV-4500 dvd-spiller til ca 3000 kr blir nok bra.

Du finner Marantz blant annet hos www.avhifi.no og www.hi-fi-center.no
    Nå skal det jo sies at Harman/kardon-JBL pakken eller hvertfall de merkene og E serien til JBL er vel ganske mye mer film opsett enn et musikk oppsett også. Men det du sier stemmer jo.. Man må hvertfall legge ekstra penger i DVD spilleren og surroundforsterkeren om man har planer om å få et like bra musikk anlegg som det man ville ha fått med CD spiller og stereo amp.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra forum dette her. Jeg bestemte meg for å høre på råd, og gi blanke i surroundreceiver. Er jo bare en vanlig stue, ikke et kinorom.

Kommer til å kjøpe meg en integrert forsterker "Cayin 252B" som du nevnte i en annen tråd, Syncron. Den så utrolig bra ut. Så får jeg heller spare litt til en cd-spiller som matcher..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond
    Knallbra forum dette her. Jeg bestemte meg for å høre på råd, og gi blanke i surroundreceiver. Er jo bare en vanlig stue, ikke et kinorom.

Kommer til å kjøpe meg en integrert forsterker "Cayin 252B" som du nevnte i en annen tråd, Syncron. Den så utrolig bra ut. Så får jeg heller spare litt til en cd-spiller som matcher..
    Godt valg... :wink:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raimond

Cayin 252B er en nydelig forsterker ja. Godt valg!

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir bra Lykke til..