Hvor mye mer krefter trenger JMlab en Klipsch? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 66
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    jeg har også opplevd at brente cder blir skrikete til tider, uavhengig om det er rene kopier eller mp3 som er brent ut

Jeg brenner MP3. altså opp til 100 sanger på en cd.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du konverterer de ikke til wav format altså?

har aldri prøvd å spille av rene mp3 cder i noen cd spiller, har ingen spiller med denne funksjonen, og det er egentlig like greit

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Jeg brenner MP3. altså opp til 100 sanger på en cd.
    Det forklarer mye. MP3 er et komprimert musikk format, noe som betyr at musikken er "pakket ned", men også at det er tatt bort endel informasjon. Det anlegget som du har nå vil avsløre dette på nådeløst vist. Det er ikke rart det blir dårlig.

Det er bare å begynne å kjøpe cd'er, det finnes få andre måter. MP3'er som er pakket med en nyere versjon av f.eks. LAME og med såkalt variable bitrate blir ikke så verst, men egentlig så er det kune såkalt lossless komprimering som gir optimalt resultat. (APE, FLAC, etc.)

Ofte så sies det at brente cd'er låter bedre enn orginalene, men dette er en lang diskusjon. Et søk på www.hifisentralen.no kan avklare endel her.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingen hensikt å konvertere MP3'er til .wav Den informasjonen som er tatt bort da den ble kodet til .mp3 vil ikke bli gjenskapt, selv om filen blir større. Eneste hensikten med å konvertere til .wav er at en da kan brenne musikken som en vanlig cd.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med MP3 og et nakent rom med kun to stoler, vil jeg tro at det er flere enn Klipsch som hadde fått problemer.

Frode

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det har ingen hensikt å konvertere MP3'er til .wav Den informasjonen som er tatt bort da den ble kodet til .mp3 vil ikke bli gjenskapt, selv om filen blir større. Eneste hensikten med å konvertere til .wav er at en da kan brenne musikken som en vanlig cd.
    var det jeg mente, du må kovertere for å få en vanlig cd spiller til å spille musikken

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Med MP3 og et nakent rom med kun to stoler, vil jeg tro at det er flere enn Klipsch som hadde fått problemer.

Frode

Kjøpte meg en av de nye orginal cdene til metallica akkurat. Fy faen og mye bedre det ble nå

Da vet jeg vertfall åssen MP3 funker i forhold til orginal

Takker for hjelpen vartfall :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne i forhold til ROTEL RDV1050?

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=2514

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de mp3 dekoding greierne i standard dvd spillere er kjipe greier, iallefall på min pioneer.
    mp3-->wav og brent i cd format låter langt bedre. dynamikken dør med samme mp3fil avlest i dataformat. selv med maken digitale ut...merkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de mp3 dekoding greierne i standard dvd spillere er kjipe greier, iallefall på min pioneer.
    mp3-->wav og brent i cd format låter langt bedre. dynamikken dør med samme mp3fil avlest i dataformat. selv med maken digitale ut...merkelig.

Ja jeg merka det

Men det er fortsatt noe som ikke stemmer. Det må vere dvd spillern eller at de bare ikke er innspillt :wink:

Skal kjøpe ny dvd spiller nå, så får vi se Er det ikke den, så er det innspilling :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det som ikke stemmer?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er fortsatt noe som ikke stemmer.
    Jeg er temmelig sikker på at det som ikke stemmer er enten at forsterkeren ikke har full kontroll på høytalerne eller det at signalkilden din ikke er god nok på musikkgjengivelse. Jeg heller nok mest mot sistnevnte. På musikk er avspiller/dac kritisk. Ville nok hatt en cd-spiller i ca. 10-20K klassen til dine høytalere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm...er det ikke samme rotel prosessoren som tar seg av både musikk og film da?

ser at minhifi-linken din viser til et psb anlegg, kanskje det er grunnen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl

Frode

Kjøpte meg en av de nye orginal cdene til metallica akkurat. Fy (sensurert) og mye bedre det ble nå

Da vet jeg vertfall åssen MP3 funker i forhold til orginal

Takker for hjelpen vartfall :wink:
    øøøh. doh`? håper ikke dette kom som en overraskelse..... da begynner jeg virkelig å lure på om du vet hva du har handla. Dette er noe anna en et Sony minianlegg, som ikke sier så mye fra eller til om det er Mp3 eller cd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke eier noen CDplater, så tror jeg du skal vurdere å sette av litt penger til det . Play.com har greie priser og rask levering . (samt det er fri frakt).
    Et tips, har du en GOD cdbrenner, og bruker vettuge CD-R plater, så kan du kopiere ifra kamerater, uten at ytelses tapet er noe (eller er veldig lite). Yamaha 44x'en var rå på audioCD'er, men de nye plextorene er også meget bra... Har en lite-on DVDbrenner her nå, den har laber kvalitet på audioskiver. Heldigvis er det en Plextor i andre maskina.

Uansett, knall at du finner kildene som kan ha gitt deg søvnløse netter . Kjør DVD'er med DTS spor på de høyttalerene, kontra DD. Jeg fikk rimelig hakeslepp første gangen jeg gjorde det på de... (gjelder de fleste høyttalere egentlig, men klipsch RF-7 var de første jeg fikk demostrert som fullopprigga i et "highend" surround system. Så det er et minne jeg sent glemmer.)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall fint at chris har funnet ut at det er forskjell mellom komprimert P3 og vanlige cd'er... Man merker utolig stor forskjell noen ganger... Prøv også noe annet en metallica også, jeg inbiller meg bare at det kan være litt skrikende til tider..

Og om du lurte på om Denon DVD spilleren var bedre enn den Rotel CD spilleren, så vet jeg ikke svaret på det, men jeg anbefaler deg å kjøpe en nyere DVD spiller med en digital utgang, dette gjør ting lettere for deg senere.. ta en titt på denon 2910 for.eks..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruke flere tusen på en spiller for å få en nyere digitalutgang, nei vet du hva

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å oppsummere:

+ Anlegget spiller bra på film (DVD/originale?)
    - Ikke så bra på musikk (kompimerte Mp3-låter på brente plater)
    + Bra på en skikkelig original-CD

Tror nok, som flere sier, at du nok må se å skaffe deg flere skikkelige CDer Chriz, og la Mp3-filene bli i PCen. De er altfor dårlige til det anlegget du har skaffet deg. La gå at høytalerne ikke er innspilt enda, men det problemet løser seg av seg selv ved litt bruk over tid.

Å bytte DVD-spiller for at den skal spille bedre på Mp3-låtene dine kan du også glemme. For etter å ha lest de siste trådene, tror jeg det er rimelig åpenbart hva problemet på musikkavspilling var......... :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han finner nok en 2910 til samme prisen om han søker litt på bruktmarkede.. og da vil jeg heller anbefale den enn, en 2900...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke se at mp3ene er feilen i seg selv. et dolby digital spor er jo komprimert ihjel!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •