Ny receiver, 15-30k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver, 15-30k

Jeg har snust litt på DENON AVC-A11XV og HK AVR 7300

Det som appellerer mest med denon er avansert romkorreksjon, jeg har ikke sett romkorreksjon nevnt om hk'en og lurer på om den har det.

Rom korreksjon er et must da jeg har et veldig akustisk ukorrekt rom :shock:

Ellers er jeg åpen for forslag, hvis en receiver til 10-12k kan gi nesten samme ytelse som en til 20k kjøper jeg gjerne den.

Har idag HK AVR 7000, endel software feil så jeg er litt skeptisk...

Mottar linker til tester av receivere med ærbødig bukk og takk

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger input her folkens

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR7300 har romkorreksjon. Test i nyeste dvd 6 hjemmekino.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr7300 har vel ikke romkorreksjon men autosetup av høytalernivåer. ingen EQ så vidt jeg kunne få med meg. mulig jeg er blind da :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ny receiver, 15-30k

Sitat Opprinnelig postet av phonar
    Har idag HK AVR 7000, endel software feil så jeg er litt skeptisk...
    Dersom software feil er det eneste som gjør deg skeptisk til HK så er det kanskje lurt å lytte til en passende modell fra Pioneer . Disse har mye av tyngden fra HK men kombinerer det med en større porsjon raffinement i de øvrige frekvensområder .

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke spesielt imponert over musikk kvaliteten på hk'en, men så har jeg ikke testet all verdens av høyttalere heller så det kan bare være en dårlig match. Jeg har et 5.1 phonar sett. Skal bygge bel 2,5 i sommer, det blir spennende å høre dem mot phonar p40s.

Kan ikke huske å ha lest at avr 7300 har romkorreksjon med mic og eq. Link?

Hva synes dere om DENON AVC-A11XV?

Hvor stor er forskjellen mellom denne og 3805?

Er det "ulurt" å kjøpe en 3805 nå?

Burde man gå etter det aller nyeste for best mulig romkorreksjon?

Når vil DTS plus og DD hd være tilgjengelig?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden det finnes et eksemplar av a11xv i scandinavia og den er i sverige, er det vel neppe mange som kan mene noe om a11xv annet en at den har ganske så imponerende spesifikasjoner.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det Jørn? Jeg var nemlig innom hi-fi klubben i grensen, der sa de at de hadde levert sitt demo eksemplar til test hos dvd&hjemmekino :?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville lytta til Marantz SR-8500 og Pioneer VSX-AX5i-S.
    Eller hvorfor ikke kjøpe Denon AVR-2805, og bruke den kun som forforsterker, og handle på enten Rotel 1075 effektrinn, eller NAD S250 (meget bra lyd i denne). Tipper det kan bli heftig.. om romkoreksjonen til Denon funker når du kobler til effekttrinn da.

Lykke til... når du har budsjett opptil 30.000kr, ja da har du mye snax å teste .

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Er du sikker på det Jørn? Jeg var nemlig innom hi-fi klubben i grensen, der sa de at de hadde levert sitt demo eksemplar til test hos dvd&hjemmekino :?
    siden det er jeg som skal teste den og ikke har hørt noe(kan hende den plutselig står i redaksjonen) så tviler jeg litt. de vet vel uansett ikke forskjell på l&b og oss.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville lytta til Marantz SR-8500 og Pioneer VSX-AX5i-S.
    Eller hvorfor ikke kjøpe Denon AVR-2805, og bruke den kun som forforsterker, og handle på enten Rotel 1075 effektrinn, eller NAD S250 (meget bra lyd i denne). Tipper det kan bli heftig.. om romkoreksjonen til Denon funker når du kobler til effekttrinn da.

Lykke til... når du har budsjett opptil 30.000kr, ja da har du mye snax å teste .
    Min *host* bedre *host* halvdel insisterer på en boks...

30 er maaax og da skal det være en sinnsykt produkt, som tidligere nevnt skal receiveren kjøre BEL front, center og bak høyttalere med tiden. Jeg har lite erfaring med forskjellige receivere og forskjellen mellom dem.

Vil disse høyttalerne spille MERKBART bedre på en reciever til 20k contra en til 12?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-AX5i-S blir erstattet av en ny modell temmelig snart, så den ville jeg ikke kjøpt med mindre det var et "gi bort" tilbud. 7300 ble testet i siste nummer av Hemmabio, de likte den, og den leverte en nesten perfekt effektkube. Så hvis du har et par tungdrevne høytalere bør den være med i vurderingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    VSX-AX5i-S blir erstattet av en ny modell temmelig snart, så den ville jeg ikke kjøpt med mindre det var et "gi bort" tilbud.
    Nettopp dette er et godt argument for å kjøpe AX5i-S . Når etterfølgeren lanseres er det rom regel alltid noen forhandlere som er redde for å "brenne" inne med en modell , derfor kan en ofte gjøre særdeles gode kjøp på utgående modell .

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal ha romkorreksjon, så synes jeg definitivt man skal ta med Pioneer i betrakningen. Det er lett å velge bort Pioneer fordi det er et vanlig merke i kjedebutikkene, men etter min mening har de levert temmelig bra kvalitet kontinuerlig i mange år, og bør i de prisklassene de opererer definitivt være med.

Denon 3805 har jo også fått skryt og kan brukes til Bi-amping for dem som trenger det.

Da er jeg mye mer tvilende til H/K. Synes blant annet de har en dårlig track record når det gjelder brum i trafoene, samt at de etter min mening er mindre raffinerte i lydbildet generelt.

Ellers ser jeg ikke noen grunn til å se helt bort fra Yamaha RX-V2500RDS heller.

Egentlig synes jeg du med prisområdet du angir velger bort en del gode integrerte produkter. Jeg synes det er mye bra integrert i området 10k-15k. Over 20k er man over i en verden der det er interessant å tenke separate prosessorer. Jeg ville nok vurdert å kjøpe en surroundreceiver med fokus på forforsterkerdelen, prosessering og romkorreksjon i området 10-15k og heller vurdert å hekte på ekstra effekt til frontene ved behov.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstatteren for AX5ai kommer ikke før til høsten(sep,okt) til Norge så vidt jeg vet. AX5ai er jo strøm sterk (32A) og har en bra effekt kube 130 W(8 Ohm), 203 Watt(4 Ohm) den å. Meget bra kalibreringssystem. Bedre enn 3805 og HK DPR 2005 i den testen i hi og musikk. Kan BI-ampe AX5ai også funker bra Meget fornøyd med den sålangt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gobble
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    VSX-AX5i-S blir erstattet av en ny modell temmelig snart, så den ville jeg ikke kjøpt med mindre det var et "gi bort" tilbud.
    Nettopp dette er et godt argument for å kjøpe AX5i-S . Når etterfølgeren lanseres er det rom regel alltid noen forhandlere som er redde for å "brenne" inne med en modell , derfor kan en ofte gjøre særdeles gode kjøp på utgående modell .
    Det er vel nettopp det jeg sier

rs_banditt: Har du hele effektkuben for AX5, 8-1ohm og alle punktene på fasen?

32A er ikke så voldsomt mye, jeg har ikke noen eksemplarer av Hemmabio her jeg sitter nå, men det er vel ca i klasse med RX-V2400. Vil mene å huske at feks AVR8500 leverte ca 80-90A.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har effekt kuben. De effekter jeg oppgav var de laveste på 8 og 4 ohm. Effektkuben er alle tall 60 deg cap, 30 deg cap, 0 30deg ind og 60 deg ind: 8 Ohm: 135,130,130,131,132W, 4 Ohm; 216,207,203,211W, 2 Ohm: 176,256,232,233,82W, 1Ohm; 13, 22,30,13W (stengt i praksis på 1Ohm).

Merk: dette er målt med den "gamle kuben" til Hifi og musikk. Så i et senere blad at f.eks 2014 var betydlig sterkere enn AX5ai på alle Ohm utenom 1ohm hadde en helt "flat" kube langt over det den skulle levere Leverte også mer strøm hvis jeg ikke husker feil ca 50A(stor klype salt).

Denon AVR leverte 25A. 114(laveste 8Ohm), 143(laveste 4Ohm), 165(laveste 2Ohm) og 127(laveste 1 Ohm)= Penere kube!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at 2014 måler bedre enn AX5 kan jeg nesten tro på, AreaDVD testet en bunch med receivere, deriblant 2014 og AX5. Nå drar jeg dette fra hukommelsen, men jeg vil mene at de fant 2014 bedre enn AX5.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for input, min innstilning nå er å kjøpe en i klassen 10-15k og heller legge penger i andre komponenter.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye som tar over etter rx-v2500? Den kommer nok til å ligge i 10-15k sjiktet. Ser du nevner musikk, og da bør jo Yamaha tas med i duellen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •