Klarer RXV650 å hamle opp med en 30 år gammel forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klarer RXV650 å hamle opp med en 30 år gammel forsterker?

Jeg har nå hatt en Yamaha DVRS120 DVD reciever i et og et halvt år og har vært ganske fornøyd. For et halvt år siden oppgraderte jeg høyttalere fra noen små satelitter til Gale 3040. Jeg har vært helt greit fornøyd.
    Så for noen dager siden bestemte jeg meg for å låne pappa en min sin stereo forsterker for å sjekke om det ble noen forbedring i lyden. Dette var en Sansui AU-519 fra 1978.
    Jeg koblet opp og startet og spille. På forhånd hadde jeg forventet en forbedring i lyden, men det var langt over forventning! Plutselig hørte jeg bassen som hadde nesten vært totalt fraværende uten bruk av sub. Stemmene ble klarere og med mer tyngde. Jeg hørte gjennom noen CD`er og ble bare mer fornøyd jo mer jeg hørte. Etter hvert koblet jeg om tilbake til Yamaha`en, det låt tynt, kaldt og lite spennende.
    Vil jeg kunne forvente å få forbedringer på høyde med det jeg hørte med f.eks en Yamaha RXV-650? Jeg har lest at de nye surround recieverne ikke har sjangs til å hamle opp med selv gamle stereoforsterkere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vasnskelig å gi noe entydig svar da jeg hverken kjenner DVD-receiveren eller den gamle Sansuien. Men jeg hadde tidligere et lite "Hjemmekino"-anlegg fra Yamaha, og jeg merket meg at DVD-spilleren der låt så dårlig at det var omtrent ugjenkjennelig. DACen i den var rett og slett det verste jeg har hørt med god margin, så det er ikke sikkert det er noen dum tanke du leker med der (å kjøpe forsterker).

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg har fått inntrykk av at Harman Kardon sine surroundforsterkere låter litt mer vintage enn yamaha, eller er jeg helt på villspor her?

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er vasnskelig å gi noe entydig svar da jeg hverken kjenner DVD-receiveren eller den gamle Sansuien. Men jeg hadde tidligere et lite "Hjemmekino"-anlegg fra Yamaha, og jeg merket meg at DVD-spilleren der låt så dårlig at det var omtrent ugjenkjennelig. DACen i den var rett og slett det verste jeg har hørt med god margin, så det er ikke sikkert det er noen dum tanke du leker med der (å kjøpe forsterker).
    Jeg brukte Yamahaen som CD spiller og da den innebygde DAC`en til Yamaha`en på begge forsterkerne..!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon har en mye mer "rockende" lyd, i motsettning til yamaha som har en mildere lyd. Harman Kardon har store strømforskyninger og trekker masse strøm fra strømnettet, H&K amper er ofte oppgitt til lite watt, men det er råspreke watt. H&K sies at er råere enn yamaha på film, men det kommer jo veldig an på åssen lyd du liker. Jeg vil si at Yamaha spiller finere/klarere enn H&K. Det er likevel krefter i yamaha også, kjenner en som drar værstingene til Cerwin Vega (clsc215) med en yamaha Rx-v650, det spiller utrolig mye bedre enn det specs vil tilsi.

Mvh
    De La Patos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •