Pioneer VSX 859(THX) eller ny Yamaha RX-V450(457)??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX 859(THX) eller ny Yamaha RX-V450(457)??

Topicen sier vel det meste.

VSX-en kostet vel ca. 10 000 for noen år siden, og er 5x100w.
    Er THX-godkjent, og burde vel spille bra..

Skal bare ha et par PROSON STRATEGO TOP 10 eller GENEXXA GX1000 høyttalere. De spiller ikke fint, bare høyt og dunker bra.

Men ville en ny RX-V450 evt den nye 457 spilt bedre enn den gamle vsx-en?? Den yter vel 5x85RMS.. Vil den spille bedre med 85RMS enn 100w??

PM meg! På forhånd takk..

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer'en er bra, men mener da bestemt at det var en 7 kanaler! Tror de gir nokså likt med effekt. O, du får en slik til 2500-3000 ville jeg gått får den. Men yamaha'en er jo også en grei liten sak da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ditt mål kun er max trøkk og lyd i stereo på partyplatene, ville jeg gått for den av de to som har den største strømforsyningen. 85 og 100 watt er ikke all verden i forskjell uansett. se bakpå begge - hvilken trekker mest strøm fra nettet?

At en komponent er thx godkjent betyr at den klarer å levere et lydsignal ut som avviker mindre enn en gitt grense fra innsignalet. (forvrengning, lydstyrke osv.)

Ingen av disse to forsterkerne er noen tungvektere. skal du spille høyt i stereo, gå for en stereoforsterker med litt kraft. Du må legge mye mer penger på bordet for å få samme kraft i en hjemmekinoreciever.

Anbefaling mellom de to du nevner: har yamaha selv, men her ville jeg kanskje valgt pioneer hvis den er krftigere, og de er eneste målet..

Dersom du har planer om kino ville jeg valgt den som har pre out, dekoding for DD og DTS og kanskje mere til.

Lykke til med valget!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •