PA forsterkere til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA forsterkere til hjemmekino

Går det ann og bruke PA forstrkere til hjemmekino?

Tengte for morros skyll på og kjøpe inn 4 2 kanalere på 2*300 watt i 8 ohm.

Blir det for kraftig til "normale" høytalere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er normale høyttalere? har du f.eks mulighet til biamping , så kan du få mere trykk og dynamikk ved å koble PA'saken til nedre frekvens på terminalene på høyttaleren (ikke det at alle PA forsterkere er så dynamiske, men mange er det).
    Har du f.eks PSB, BW, klipsch eller noe, så vil nok mye gå galt med lyden. Disse krever veldig bra forsterkere. Okei, PAforsterkere kan være bra, men da koster de også deretter.

Til mellomtone og diskant kommer oftest PA til kort for hjemmebruk. Med mindre du har PA hjemme da .

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: PA forsterkere til hjemmekino

Det er sjeldent et problem med for mye effekt..... det er som oftest for lite effekt som dreper høytalere. PA i hjemmekino fungerer fint, bare vær obs på at PA forterkere ofte har vifter som støyer en del..... har du mulighet til å ha de i et annet rom er det en fordel....

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk min hjemmekino

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg en PA-forsterker påmine clsc12, og synes det går helt fint.
    Bedre med for mye watt lite! :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker pa til frontene mine i mi hjemmekino. Det fungerer helt fint, viften aktiveres ikke før forsterkeren får virkelig mye å jobbe med, og det er skjeldent at det er filmer med masse lyd i lengre perioder. Dessuten blir det veldig høyt noen ganger og da orker ikke folk å se på mer, så da skrur jeg ned volumet. Så vifte støy har aldri vært noe problem hos meg.

Jeg og noen venner så på The Grudge med DTS lyd. Og Det var kult, satt på høyeste volum på Denon'en og på subben. Og det var så utrolig høyt og så mye dynamikk og trøkk at man ble 10x så redd hver gang det skjedde noe.

Så PA i hjemmekino er å anbefale.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kraftig og finspillende pa forsterker er genialt i hjemmekino sammenheng, dette fordi de har mye kraft kontra hi-fi forsterkere. merk også at det er store forskjeller på viftene i pa forsterkere, mine dp pa amper bråker fint lite i forhold til en carver jeg hørte her for litt siden, vet ikke hvilken modell denne var, men den hadde ihvertfall en 120mm vifte bak..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg og noen venner så på The Grudge med DTS lyd. Og Det var kult, satt på høyeste volum på Denon'en og på subben. Og det var så utrolig høyt og så mye dynamikk og trøkk at man ble 10x så redd hver gang det skjedde noe.
    the grudge er ikke så skummel da.... har ikke sett den med noe annet en ørepropper og mitt egret anlegg men alikevel....

de dere stønnelydene til kjærringa bar jo rett og slett plagsome :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    the grudge er ikke så skummel da.... har ikke sett den med noe annet en ørepropper og mitt egret anlegg men alikevel....

ikke alle som er så tøff som deg og øreproppene dine...

Ingen filmer er skumle hvis man ikke har litt skikkelig med lyd og bilde. Og hvis man sitter under en hel film og leker tøff og nei dette er ikke skummelt så er det jo ingenting som blir skummelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    the grudge er ikke så skummel da.... har ikke sett den med noe annet en ørepropper og mitt eget anlegg men alikevel....

ikke alle som er så tøff som deg og øreproppene dine...

Ingen filmer er skumle hvis man ikke har litt skikkelig med lyd og bilde. Og hvis man sitter under en hel film og leker tøff og nei dette er ikke skummelt så er det jo ingenting som blir skummelt.
    hehe har aldri blitt skremt av skrekkfilmer er noe drit ... er noen ganger jeg småskvetter litt... har ikke nerver på dette temaet har vel noe med at jeg har sett skrekkfilmer siden jeg var 10.... eneste filmen jeg faktsik har fått mareritt av er "det femte element" ops: ja ikke si noe.... hehe

er vel for dum.. skjønner ikke noen av skrekkfilmene :P

derimot PC-Spill lever meg godt inn i de for å si det sånn... på HL2 fyttu helveteog redd og nærvøs jeg var azz.... det begynte å bokstavelig talt renne svette nedover under aremene og fra panna.... også satt jeg og skiftet i fra varm/kaldt og greier... kaldsvette.. særlig i ravenholm...det var morro azz synd at HL2 var så kort...

BTW: dette er OFF-TOPIC deluxe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes så utrloig mange tåplige og ikke skumle skrekkfilmer... er bare å velge å vrake... sikkert den sjangeren med mest dårlige filmer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •