Billig receiver/forsterker til og drive CV V12-F?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig receiver/forsterker til og drive CV V12-F?

Som overskriften sier..

Lurer også på om den avr 2105 vil kunne gi bedre lyd og bass enn en "vanlig forsterker" på 2*75 DIN Watt..

nåværende forsterker er foresten Pioneer A-607R og må snart levere den tilbake, muttern er lei av ventinga :P

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøve clsc 215 på min 1905 og det var faktisk ikke så ikke, så din 2105 burde drive de v12 ganske greit, men om du slenger på med mer kraft gjør ikke det noe, men jeg hadde testet for jeg tror det går bra!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clcs 215 på 1905 ?! det skal du ha meg til å tro? Fikk jo ikke clsc 15 til å fungere tilfredsstillende på 2805 engang jo. ikke stram bass i det hele tatt. 2105 vil jo greie å dytte på v-12f, men ikke noe spessielt bra, og da blir det som mange gjør feil og tar konkluksjoner: CV sug. Selv om høyttalerene er rimelige, så er det ikke altid at forsterkern kan koste rundt samme pris leie. Sett på en NAD 272 du, så får du gitt de det di trenger!
    Eller skaff deg en NAD surround amp, som har oppgitt effekten når ALLE kanalene driftes!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVa slags NAD surround amp/receiver tenkte du på?
    Har lite med penger og kan vel få brukt rundt 4-5 tusen kr..
    Er student med dårlig råd for tida..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det noen som har andre forslag til en billig og grei receiver som klarer og drive mine høytalere sånn helt ok?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er nok veien å gå hvis du skal bruke lite penger og ha endel kraft. Gå så høyt opp du kan. Iallefall når du vil bruke rundt 5000.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kjøp en billig reciever (gjerne brukt), og kompletter med et billig PA-sluttrinn. Bang for the buck!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billige PA forsterkere gjør ikke akuratt CV'ene bedre på lydkvalitet akuratt.. PA må koste endel før det er bra... De billige får jo CD'er til å låte som dårlige kasetter...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...all&page=1

Kjøp den du, så skal du fanden med se at det blir liv i V-12F.. 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Billige PA forsterkere gjør ikke akuratt CV'ene bedre på lydkvalitet akuratt.. PA må koste endel før det er bra... De billige får jo CD'er til å låte som dårlige kasetter...
    En normal PA forsterker gir like mye lydkvalitet på Cv høyttalerne som Nad gjør... kraft og kontroll= lydkvalitet på CV.... + at lyden er ikke akkuratt mindre oppløst med pa enn nad

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    clcs 215 på 1905 ?! det skal du ha meg til å tro? Fikk jo ikke clsc 15 til å fungere tilfredsstillende på 2805 engang jo. ikke stram bass i det hele tatt. 2105 vil jo greie å dytte på v-12f, men ikke noe spessielt bra, og da blir det som mange gjør feil og tar konkluksjoner: CV sug. Selv om høyttalerene er rimelige, så er det ikke altid at forsterkern kan koste rundt samme pris leie. Sett på en NAD 272 du, så får du gitt de det di trenger!
    Eller skaff deg en NAD surround amp, som har oppgitt effekten når ALLE kanalene driftes!
    lyden var ikke tilfredstillende, men det kom lyd og det gikk å høre på musikk ved lavt og normalt nivå... men noe kraftoverskudd var det vel ikke

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en kraftig nok receiver blir for dyrt, noen som kan anbefale en forsterker som passer? Gjerne noe med litt "futt" i :P

Hjemmekinoen får jeg ta når jeg får mere penger, og kanskje litt andre høytalere med klarere lyd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Ser ut som en kraftig nok receiver blir for dyrt, noen som kan anbefale en forsterker som passer? Gjerne noe med litt "futt" i :P

Hjemmekinoen får jeg ta når jeg får mere penger, og kanskje litt andre høytalere med klarere lyd
    Hvor mye penger tenker du på å bruke da?? for 4000/4500 får man jo mye snadder... ta foreks, den Gemsound forsterkeren som er link til før i denne tråden.. eller så får du sikkert en brukt 218, eller C 272 får du nok lett.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på 4000-5000 kr... jeg har hørt at på CV høytalere så teller strømmen mest, riktig?

Så jeg så etter strømsterke forsterkere og fant denne : Harman Kardon HK 3480

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,83&id=851

Er denne noe bra? Og ville den vært bra ved fremtidig høytaler bytte?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren er absolutt til å anbefale, du vil få meget ut av den, den er også veldig strømsterk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Tenkte på 4000-5000 kr... jeg har hørt at på CV høytalere så teller strømmen mest, riktig?

Så jeg så etter strømsterke forsterkere og fant denne : Harman Kardon HK 3480

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,83&id=851

Er denne noe bra? Og ville den vært bra ved fremtidig høytaler bytte?
    Denne vil nok fungere greit med dine cv'er, vil nok også fungere greit på andre høyttalere, men blir nok litt liten hvis du ser større cv'er i den framtidsskyen.

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    "Jeg prøve clsc 215 på min 1905 og det var faktisk ikke så ikke", "Den forsterkeren er absolutt til å anbefale"
    Kan du bygge opp setningene litt bedre? :wink: Jeg blir bare frustrert av å se slikt :roll:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry jeg skal ta et norsk kurs.... Jeg blir like frustrert når alle her sier at nad C370/270/372 osv fungerer bra til store CV høyttalerer.. Jeg skrev i et tidligere inlegg at det kom lyd og at ved musikk på lavt og normalt volum går greit å høre på men at lyden ikke tilfredsstilte meg... hvis jeg skal bruke noen ord som andre brukete her... Men som en permantent forsterker er det ikke å anbefale, hvertfall ikke til 215...! Men å høre på msuikk eller se en film fungerer. Hvis man mener at det ikke går bør man ikke ha cv clsc 215 for da er man ikke optatt av de kvalitetene den høyttaleren har. For ønsker man ytligere med lydkvalitet så bør man gå for et annet merke!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •