Trenger noen råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger noen råd

Skal nå etter sommeren innvestere i annlegg viss pengene strekker til. Har forøvrig ett Bose annlegg, men er langt i fra fornøyd med lyden.

Planen er å starte helt fra bunn og bygge meg oppover. Tenkte å starte med forsterker/reciever og fronthøytaler. Problemet er det att jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter :shock: . Det skal brukes omtrent 60/40 til musikk og film. Musikken jeg hører på er for meste rock som foreksempel Pink Floyd, The Doors, Led Zeppelin osv... Annlegget bør spille rent, men også med endel punch. Diskanten bør heller ikke være for kvass.
    Jeg har tenkt å bruke omtrent 40 000 til sammen på fronthøytaler og forsterker.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Med det budsjettet vet jeg hva jeg hadde kjøpt ihvertfall. Da hadde det blitt martin logan clarity (29000,-) og Hegel h1 integrert forsterker, men du er vel helst ute etter surround ser det ut som. Vet lite om surround forsterkere, men hvis du klarer å dytte inn MLene i prisen så har du etter min mening en av verdens beste høytalere. Disse spiller så fantastisk bra, og med rikelig trøkk i bunnen, samt at de kan spille sykt høyt hvis det er av interesse. Må høres.
    Lykke til med anlegget

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et såpass stort budsjett bør du definitivt dra rundt til forskjellige forhandlere å prøvelytte!
    Jeg bor langt nord i landet og har ikke mulighet til prøvelytting.
    Hadde jeg hatt 40000 kr til anlegg,så hadde jeg tatt fly til Oslo en helg og dratt rundt til alle forhandlerne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp AVI forstekren og BW 704, dette spiller helt rått!

http://www.norskhificenter.no/forsterkere.asp <-- AVI (nederst)
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...lere.htm?id=86 <-- BW 704

Har selv NAD Silverline serien på BW 703, dette er helt konge. Pink Floyd, roger waters, Eric clapton var noen av referansene jeg brukte i mitt valg. MEn AVI forsterekrn spiller bedre, men NAD'en er kraftigere..
    BW 704 er en konge høyttaler. Kjøp gode kabler! .
    Er du mer på utkikk etter mer "live" følelsen i lyden, da er Klipsch en vei å gå. De har en modell som passer, RF-5. Denne koster 17000kr hos www.audioconcept.no

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=558 <-- dette er også en god forsterker!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som jeg har skrevet før, ikke la oss villede deg, vi har alle forskjellige meninger. Så du burde gjøre som de andre sier, ta deg en tur å lytt selv! Vi kan bare gi deg anbefaleringer på utstyr vi syns du burde sjekke ut, men kan godt være at det ikke passer deg i det heletatt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen +/- 20k synes jeg Sonus Faber Concerto Domus og JMlab Cobalt 826S er verdt en kikk (har levd med 816S en stund nå, og regner med platesamlingen består av rundt 50% syttitallsrock). Men nå er ikke jeg noen bassfrik heller da, mulig disse har for lite trøkk for din smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp AVI forstekren og BW 704, dette spiller helt rått!
    Har sett på de høytalerne, men har ennå ikke fått hørt. Skal ta meg en tur ut på hifiklubben å få gjort det.

Er det noen leverandør av de overnevnte klipch, jmlab, sonus faber i Stavanger området? Skulle fått hørt de også

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for AVIen og Audiovector Mi3 Super, blir omtrent 40 000,- tilsammen.. så kan du oppgradere høyttalerne etterhvert om behovet melder seg.

http://www.hificenter.no/shop_item.c...,72&id=871

http://www.audes.no/avi.htm

Har selv AVIen og den er sinnsykt bra. Vurderer å kjøpe meg Audiovector Mi3 Avantgarde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen plasser her i Stavanger det går ann få en demonstrasjon av disse nevnte høytalerne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •