Lyd i subèn.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lyd i subèn.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i subèn.

Heisan tenkte at det sikkert er noen der ute som kan hjelpe meg med å få lyd i min nye sub, som jeg fikk hjem i forige uke. Jeg har en Yamaha RX-V620RDS og kjøpte en XTZ 12 Remote hos Fyndbørsen. Har kobla den sammen men det er dårlig med lyd. Har prøvd å gå inn i menyen til Yama`n men får ikke no lyd. Den slår seg ikke på automatisk heller. Har bruk for hjelp nå, kjøpte resiveren på Elkjøp, å kunnskapen står ikke i høysetet der heller. :cry:

Newcomer C.F. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mener subben trenger lyd inn på V/H for å slå seg av/på automatisk, (dette fikser du enkelt med et y-ledd).

(Regner med du koblet fra pre-out på forsterkeren til sub.)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lønner seg å sjekke at man har koblet subben til riktig fra forsterkeren. Og så gå inn på menyen og sette subwoofer på yes, og så sjekke at kabelen er festet riktig på subben. Så hadde jeg satt på en cd med mye bass i for å sjekke om den spilte, kan hende det er dårlig kontakt noen steder inne i subben hvis det fortsatt ikke spiller, så prøv å skru den av og på eller vri på knottene, bruk fantasien. Hvis ikke noe skjer, sjekk subben, kanskje noe er defekt eller at noe inni subben ikke sitter som det skal eller har falt ut! Sjekk så om elementet spiller!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått inn i menyen på forsterkeren å satt alt til det laveste Hz som er å få. Spiller Yello så det dundrer men til ingen nytte, det er litt liv men mine gamle Yamo høytalere spiller like mye bass som XTZèn, å da er vel ikke alt ok? Den burte høres litt mer?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett alt på fult. Både HZ fordeling i receivaren og subben. Start med volumet lavt. Jobb deg oppover. Da skal det vere lyd fra subben. Seinare Yamaha receivara kan du sette til "both". Kva står den på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står på¨sub nå men har prøvd den på both også. Gutta på Fyndbørsen sa at jeg skulle prøve å koble den på high level inn å sjekke så jeg får vel prøve det å, men det skulle vel ikke være meningen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •