Erfaring med dialogue lift/presence?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med dialogue lift/presence?

Yamaha RX-V1500/2500 har begge dialogue lift.

Finnes det noen andre receivere som har dette?

Setter pris på tilbakemeldinger om erfaring med dialogue lift eller lignende løsninger.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen???

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Erfaring med dialogue lift?

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Yamaha RX-V1500/2500 har begge dialogue lift.

Finnes det noen andre receivere som har dette?

Setter pris på tilbakemeldinger om erfaring med dialogue lift eller lignende løsninger.
    Hva mener du med det ?

RX-V650 har noe som heter "Presence", som er ment til å bedre dialogen på lerretet!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence høyttalere kan man ha øverst foran på hver side. Skal visstnok gi en høydefølelse i tillegg til surround, trodde ikke det var for dialogen, men mulig jeg tar feil der. Men på de fleste Yamahaene må man velge mellom surround back eller Presence. Tror du må opp i den største forsterkeren for å kunne kjøre 9.1 med presence i tillegg til surround back.

Jeg legger opp til 9.1 i den nye hjemmekinoen, mulig jeg får testet ut å 7.1 med presence versus 7.1 med surround back på min Yamaha 2400.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Presence høyttalere kan man ha øverst foran på hver side. Skal visstnok gi en høydefølelse i tillegg til surround, trodde ikke det var for dialogen, men mulig jeg tar feil der. Men på de fleste Yamahaene må man velge mellom surround back eller Presence. Tror du må opp i den største forsterkeren for å kunne kjøre 9.1 med presence i tillegg til surround back.

Jeg legger opp til 9.1 i den nye hjemmekinoen, mulig jeg får testet ut å 7.1 med presence versus 7.1 med surround back på min Yamaha 2400.
    På min RXV650 er det faktisk 7.1 + Presence.
    Dette tapper jo effekt fra de andre kanalene dersom dette benyttes, men etter som jeg leste i manualen var de ikke rare effekten som gikk ut til presence kanalene.
    Men i praksis gir jo dette et 9.1 system.
    Jeg testet dette, men for meg blir det 5.1 framover, da jeg må finne en finurlig måte å legge opp nye kabler på :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    ... på de fleste Yamahaene må man velge mellom surround back eller Presence. Tror du må opp i den største forsterkeren for å kunne kjøre 9.1 med presence i tillegg til surround back.
    Det er jo et poeng ja! Jeg vurderer RX-V1500. Må sjekke manualen litt da. Det er jo 9.1 jeg tenker på. Har og vurdert H/K AVR635. Litt usikker på om den har presence. Dialogue lift er sikkert "yamaha'sk".

Har tidligere tenkt på center over/under lerret, men hvis presence funker så går jeg heller for det. Kommer også sannsynligvis til å kjøre effektforsterker på frontene, så jeg sparer jo noe kraft der hvis 9.1 er krevende.

Edit: RX-V1500 kan ikke samtidig bruke presence og surround back. *sukk*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •