Marantz SR8500!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR8500!?

Vurderer å kjøpe en 4mnd gammel Marantz SR8500, men skulle gjerne hørt hva andre med kjennskap til denne mener. Har en Harman/Kardon avr 4550, og vil ha noe nytt og samtidig ha noe jeg kan forstsette å ha noen år fram i tid.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikkert jeg får kjøpt den, men likevel greit å vite...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes ikke Marantz er noe, Syntes Marantz skal bli plasert på et sove rom hvor man skal ha rolig og fin lyd, Mens h\k er det litt mere fart i.

Marantz er klart en god forsterker men passer ikke meg, Det er min mening, Sikkert mange som liker Marantz bedre en h\k sånn er det bare :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men chris, forsterkeren koster 15000,- ny på Hifi Center! Uannsett må den være bedre enn H/K'en jeg har pr idag! Og den er jo THX godkjent, så noe må den da ha som er verdt å gå etter. Er fan av H/K selv, men har ikke hørt noe dårlig om Marantz heller. Alle skal jo ha det til at alle merker er roligere og finere enn H/K. Spurte på forumet her angående mulig bytte til Yamaha, men de var mye tammere enn H/K, har spurt andre steder om merker som Pioneer, samme svar. Og nå med den nye toppmodellen til Marantz. Er Harman/Kardon virkelig det eneste som er verdt å statse på i hjemmekinoen??? :S

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er ikke kun H/K som er noe å satse på i hjemmekinoen. Jeg har dog ikke prøvd denne saken, men jeg synes den ser unektelig spennende ut. Marantz er godt likt på forumet her.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Men chris, forsterkeren koster 15000,- ny på Hifi Center! Uannsett må den være bedre enn H/K'en jeg har pr idag! Og den er jo THX godkjent, så noe må den da ha som er verdt å gå etter. Er fan av H/K selv, men har ikke hørt noe dårlig om Marantz heller. Alle skal jo ha det til at alle merker er roligere og finere enn H/K. Spurte på forumet her angående mulig bytte til Yamaha, men de var mye tammere enn H/K, har spurt andre steder om merker som Pioneer, samme svar. Og nå med den nye toppmodellen til Marantz. Er Harman/Kardon virkelig det eneste som er verdt å statse på i hjemmekinoen??? :S
    Neinei, Marantz er en KJEMPE bra forsterker, men jeg liker H\K bedre, Tror du bør høre på den, jeg syntes det blir litt tamt. Og at Yamaha er tammere en H\K tviler jeg sterkt på. Jeg hadde Yamaha RX-V1400, mens onklen min hadde H\K AVR7000, jeg syntes Yamaha hadde en MYE morsomere lyd en H\K, det sier jeg ikke fordi jeg hadde Yamaha sjøl, men fordi det er sant :wink:

Men det er klart en samaks sak.

Hør på den Marantzen nå, Enten blir du kjempe fornøyd eller skuffa, sånn er det bare, Liker du H\K veldig godt tror jeg Marantz blir litt tamt :roll:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. For jeg spurte nemlig litt lengre ned på dette forumet om det var verdt å bytte til en Yamaha RX-V2500, men Yamaha var visst en finere type enn H/K ble jeg fortalt. Må innrømme jeg stusset litt, men som sagt har jeg liten erfaring med både Yamaha og Marantz.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At dere i det hele tatt sammenligner Marantz med H/K på musikk, er etter min oppfatning helt utrolig. H/K sine modeller er mer "kino-maskiner" enn de er brukelige på film. Men hver sin smak!

Marantz 8500 er en knall receiver. Nok av krefter, og klarte godt å drive Dali Helicon 800 hos jfinneru når vi hørte på den der. Menysystemet på Marantzen synes jeg er litt tungvint som ny bruker, men er sikkert som alt annet lett når du har funnet ut/lært om det.

Og Chris; å skrive at Marantz 8500 er grei når du vil ha rolig lyd på et soverom, er jo fullstendig svada. Har du ingen erfaring med et produkt, bør du heller la være å skrive noe. For dette er tull!

Om den er bedre enn RX-V2500, er det vel delte meninger om. Men dersom jeg selv skulle velge ny reciever i den prisklassen, er det vel egentlig bare Arcams AVR300 som stiller foran i køen..... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Og Chris; å skrive at Marantz 8500 er grei når du vil ha rolig lyd på et soverom, er jo fullstendig svada. Har du ingen erfaring med et produkt, bør du heller la være å skrive noe. For dette er tull!

Jeg må få låv til og si det vel, jeg syntes Marantz passer inn der hvor du bare skal nyte rolig pen lyd!

Det er min mening!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Jeg må få låv til og si det vel, jeg syntes Marantz passer inn der hvor du bare skal nyte rolig pen lyd!

Det er min mening!
    Og min mening er at jeg er helt uenig med deg.

Marantz sine modeller er kanskje ikke de råeste kino-maskinene, men at en H/K i samme prisklasse skal klare seg like bra på musikk, er etter min mening utenkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe og bli så gretten for det da :? Må jo tåle at folk har ver sin mening!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe og bli så gretten for det da :? Må jo tåle at folk har ver sin mening!
    Har ikke blitt gretten jeg, Chris! Uttaler bare at jeg er uenig med deg, og at kommentar som "rolig lyd på et soverom" angående SR8500 er useriøs!

Back to topic; Tordenskiold; om det er et godt kjøp avhenger jo også av hvilken pris de forlanger for en 4 mnd brukt SR8500. Men det er et godt produkt.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte først Marantz SR5200, byttet til HK 7500. Siden jeg synes HKen var nokså ubrukelig til musikk, byttet jeg til Marantz MM9000, en 5-kanals effektforsterker(+SR5200). de styrker og svakheter jeg kan kommentere er :

HK: meget sterk på dynamikk, og generelt sett meget kratige forsterkere. syntes den var litt vel tilbaketrukket i diskanten.
    svak dypbass, dårlige justeringsmuligheter.(7500 kostet 12k da jeg kjøpte den, burde hatt individuell delay fro bakkanaler.)

Marantz: Ikke like dynamiske som HK, men veldig fin klang om man også skal bruke den til musikk. av receivere under 12K er marantz den jeg synes høres best ut til musikk av det jeg har hørt. Åpent lydbilde, kraftigere i bassområdet enn HK.

Om du bytter til marantz tror jeg du vil like den til musikk, men det er fare for at du kan komme til å savne dynamikken i film.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for engasjement angående emnet. Hyggelig med ulike meninger. Har nok hakket mer lyst på Marantzen enn Yamaha. Men begge har så fine kvaliteter. Og siden H/K'en min er utdatert så er begge ett bedre valg enn å baholde den jeg har. Når det er snakk om hvilke som er best på musikk og film så er det litt vanskelig. Siden jeg hører mye på musikk, og omtrent like mye på film(kanskje litt mer film). Skal ta turen innom Hifi center for å ordne med en demolytt før jeg tar den avgjørende beslutningen. Men intil da er jeg forstatt glad for tilbakemeldinger og innlegg.

Newcomer mortenr sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SR8500

Byttet ut min gamle Marantz SR5200 og Adcom 5 Kanals effektforsterker med en SR8500 for 14 dager siden, og har ikke blitt skuffet.

SR8500 spiller veldig bra med pondus og mye detaljer på mine Canton Ergo RC-L både i HiFi og Hjemmekino sammenheng.

Regner med at SR8500 med sin ringkjerne trafo har litt mer bånn en SR7500 (Uten Ringkjerne trafo) uten at jeg har hørt SR7500'n

Og så er det jo kjekt med innebygd DVi switching også :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke noe dårlig kjøp med andre ord. Kjekt å vite :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne tråden nå som jeg har ansaffet en SR8500 selv. Men først så må jeg ta med denne kommentaren fra tidligere i tråden:

Jeg syntes ikke Marantz er noe, Syntes Marantz skal bli plasert på et sove rom hvor man skal ha rolig og fin lyd, Mens h\k er det litt mere fart i.

Marantz er klart en god forsterker men passer ikke meg, Det er min mening, Sikkert mange som liker Marantz bedre en h\k sånn er det bare :wink:
    Backfired den Chriz, nå som du sitter med noe av det fineste Marantz har produsert......:wink: (NB! Humoristisk ment, Chriz/Majesty)

Det lille jeg har testet av denne foreløpig virker veldig bra. God byggekvalitet, flusst av innganger og mulighet for DVI-switching av bildekilder. Fjernkontrollen virker avansert, om enn noe treg på noen taster.

Foreløpig er denne kun testet ut på musikk i stereo sammen med Jungson Moon Harbour, men om kort tid vil den få en gjennomgang og sammenlignes med AVR200 og A32 på musikk.

"I'll be back"......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield lenger oppe i denne tråden
    Men dersom jeg selv skulle velge ny reciever i den prisklassen, er det vel egentlig bare Arcams AVR300 som stiller foran i køen.....
    Hva skjedde med Arcam AVR 300?

PS: Du må få oppdatert signaturen din, kompis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva skjedde med Arcam AVR 300?

PS: Du må få oppdatert signaturen din, kompis.
    Problemet med å få tak i en billig nok på bruktmarkedet er en ting. Det andre er rett og slett lysten til å forsøke et Marantz-produkt igjen.

Signatur oppdateres i kveld, SIR!!!!:wink:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at Marantz er gode forsterkere, som trekker bra og spiller fint. Tror ikke at du vil gjøre noe "katta i sekken" ved å velge Marantz
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •