Rotel Forsterkere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan iværtfall si med sikkerhet at Rotel RMB-1075 ikke spiller spessielt bra med mine electra 926. Det var spisst i toppen å slapt i bånn. Jeg ble egentlig ganske skuffet, jeg trodde nemlig Rotel skulle ha så store strømreserver :?
    I løpet av et par uker skal jeg få testet:
    -Parasound A52
    -Cary cinema 7
    -Vincent SP-331
    -Theta Intrepid

Det blir sikkert noen flere amp`er til test før jeg bestemmer meg, men ett sted må jeg jo begynne :lol:

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    og dårlig med surroundprocessorer fra Vincent gitt.
    Vincent har båte surr. recievere og surr.pre amp`er. Er dette en diskusjon om kvalitet eller design? Smaken er som baken og det er godt alle ikke har like annlegg!

Nad gir generellt sett valuta for pengene og drar det meste. En forsterker i denne prisklassen farger lyden for lite til at det er verdt en diskusjon. Synes min C370 hadde bedre resultat på B&W CDM 9NT til 22k, enn naboens pma-1500 som er dyrere. Hvorfor disse diskusjonene og ikke heller følge smaken og ikke minst ørene. Alt er relativt!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg kan iværtfall si med sikkerhet at Rotel RMB-1075 ikke spiller spessielt bra med mine electra 926. Det var spisst i toppen å slapt i bånn. Jeg ble egentlig ganske skuffet, jeg trodde nemlig Rotel skulle ha så store strømreserver :?
    I løpet av et par uker skal jeg få testet:
    -Parasound A52
    -Cary cinema 7
    -Vincent SP-331
    -Theta Intrepid

Det blir sikkert noen flere amp`er til test før jeg bestemmer meg, men ett sted må jeg jo begynne :lol:
    Electra serien er KRAVSTOR på elektronikk. Den fortjener bedre en Rotel kan ein sei.

Har stor tru på din Parasound der.

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Nad har flott design. Men HK derimot :x

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne88
    Syns Nad har flott design. Men HK derimot :x
    50% enig NAD har bra design det samme har H/K.. det nye til H/K er jo bedre en det gamle men med alle disse lysene så går det vel utover lydkvalitet og strømstyrke.....eller?...

silver serien til NAD er ikke så veldig pen da :P det er MIN mening da hehe

EDIT: omtrent omformulering av hele texten

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Hk er noe av det kuleste man får, den nye serien er helt rå, ser sinnsyk kult ut!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med oddis og bjarne. nad i titanium er ikke så gale. men hk har blitt altfor glorete, bare blålys. avr7000 derimot. den er kul. men ikke direkte pen :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    enig med oddis og bjarne. nad i titanium er ikke så gale. men hk har blitt altfor glorete, bare blålys. avr7000 derimot. den er kul. men ikke direkte pen :wink:
    hehe hvorfor er du enig med meg? :P hehe

jeg syntes både HK og NAD var like pent uansett modell.. silver serien til NAD synes JEG ikk er så pen da. mulig andre gjør det

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Hk har for mye lys. Det er jo ikke noe lampe man kjøper heller..

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes rotel forsterkere er kule å se på. var vel utseende som fikk meg interressert, før jeg fikk hørt på de. Høres bra ut og.

men jeg er personlig ikke så glad i mange og lysende knapper på en forsterker. (som f.eks h/k)

men smaken er som baken. delt.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen passer rotel sammen med dali?
    hvis jeg skal ha rotel blir det rb1090 og hvis dali blir det helicon 800 eller kaaaaaanskje euphonia ms5

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvilke høytalere skal du eventuelt bruke Rotel samme med? Hvilken Rotel er det snakk om?

Det er viktig med matching. Rotel er kjente for å inneha endel muskler, men de driver likevel ikke hva som helst (i hvert fall ikke de som er spesifisert til multikanel). Rotel markerer seg også ved at de ligger rundt den prisengrensen hvor du fremdeles får mye for pengene og derfor er de ofte meget gode kjøp.

Til flageborg@flageborg.no: Utsagt som "B" er bedre enn "A" uansett hva dere sier, er ikke særlig konstruktivt. Utsagnet har heller ingen verdi for trådstarter dersom du ikke begrunner dette. Vennligst tenkt over det i framtiden.
    Multikanel? Er det noe som har med grøt å gjøre? ;D

(sorry usaklig innlegg, var bare litt morsomt)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rotel sjøl og er fornøyd me den, men so har eg ikkje testa so mangen andre

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min hk dpr2005 er etter min mening noe av det mer strømlinjeformede som er.

lyset kan man jo slå av..

de nye modellene derimot har fått knapper tilbake

oi, svarer vel ikke helt på spm her nei

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er best av forsterkere kommer jo helt an på hvilket utstyr du har eller har tenkt å kombe den med, og ikke minst hvilke preferanser du har. Dette kan ikke folk fortelle deg, men du må gjøre opp din egen mening.

Utsagnet fra flageborg er vel bare ment som en provokasjon, og det har tydeligvis fungert (?)

Hvilke høyttalere har du tenkt å kombe dette med, var det B&W 604 S3?

Vær obs på at B&W eier/er del-eier av/i Rotel og Classê, og at det er samarbeid mellom disse firmaene. Fikk høre at B&W's høyttalere under 800/Nautilus serien er "designet" for å fungere best med Rotel, men 800/Nautilus serie er designet for å fungere best med Classê og visa versa. Om man selv synes disse kombinasjonene er gode, er opp til en selv å bedømme og det finnes ingen fasitsvar.

Personlig synes jeg B&W 600 serie låter utrolig godt med Rotel elektronikk, men dette betyr ikke at du vil synes dette.
    På 604S3; du vil ikke kjørt en kraftig tokanaler på dem istedenfor (?), de er nokså glad i strøm Evt en 1080 (brukt 1090) senere etter at du har kjøpt 1075?

Har prøvd 1075, og vil si den gjorde en god jobb på de høyttalerne vi prøvde den på. I den prisklassen er det også veldig mange gode eff. trinn å velge mellom, men dog ikke så mange (integrerte) multikanals løsninger, uten at det fort blir dyrere. Hvis du blir fornøyd med 1075, så ser jeg ingen grunn til å oppgradere siden eller å kjøpe noe dyrere, men hvis du skulle bli lysten på noe kraftigere og bedre til frontene, så er det verdt en kikk på monoblokker og stereotrinn fra forskjellige merker.

Det viktigste er at du finner noe DU liker, og noe du har glede av i lang tid. Ikke fokuser på hva som er dyrest og "best", dette er så relativt og subjektivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Labbetuss (eller andre som har peiling): tror du Rotel RA-06 har nok juice til å drive B&W DM603 S3?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanskelig å vite slikt uten å ha prøvd, men teoretisk sett så vil den sikkert drive dem tilstrekkelig, men ikke nok til å få de fulle potensiale ut av dem mtp kraftressurser.... men sikkert en fin kombinasjon lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cube
    Høyttalere jeg har vurdert en del B&W DM604 S3, Klipsch RF-35 og Dali 8008. Rotel forsterker og prosessoren jeg tenker på er RSP-1068 og RMB1075. Vurderer jo dette til en hjemmekino.

MVH

Eirik
    Til Klispch RF-35 tror jeg 1075 vil fungere veldig bra, iallfall mtp kraftressurser og evne til å få utnyttet høyttaleren. Spørsmålet med denne komboen er om du liker liker lyden den produserer, Rotel og Klipsch blir veldig moro og gjerne litt rockete, men kan ha en tendens til å bli litt mye i toppen for enkelte (alt ettersom hvilken elektronikk man har på dem) - det spørs hva du liker og verdsetter. Matching av Klipsch og forskjellig elektronikk er en viktig faktor, siden dem er nokså følsom i forhold til hvilken klangkarakter elektronikken man putter på dem har (gjelder forsåvidt de fleste høyttalere).

(Når du først er inne på RF-35, vil anbefale en lytt til RF-82 som for meg framstod som en mer komplett høyttaler enn RF-35).

Er dog litt sprik mellom egenskaper og karakter på de høyttalerne du kikker på, så tror en lytterunde er å anbefale? (Skjønner du ligger noe ubeleilig til), men tror det vil være verdt det - om ikke annet få et inntrykk av hvordan høyttalerne er (med mindre du allerede har hørt dem?).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjeeelp:P

Sliter veldig med å finne effektforsterker til Dali concept 6.. Noen forsterkere jeg har sett litt på er Vincent sp-331, sp-996, nad 272 og Rotel RB-1070 ! Men det er jo nesten umuli å finne noen seriøse tråder:P.. Jeg har null peiling på nevnte forsterkere og trenge hjelp til valg ! Hvilken spiller best med mine høytalere?

Grunnen til jeg vil ha effekttrinn er: Skarp lyd, lite power, lite bass osv..(bruker Denon 1906, og er lite fornøyd..)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Sliter veldig med å finne effektforsterker til Dali concept 6.. Noen forsterkere jeg har sett litt på er Vincent sp-331, sp-996, nad 272 og Rotel RB-1070 ! Men det er jo nesten umuli å finne noen seriøse tråder:P.. Jeg har null peiling på nevnte forsterkere og trenge hjelp til valg ! Hvilken spiller best med mine høytalere?

Grunnen til jeg vil ha effekttrinn er: Skarp lyd, lite power, lite bass osv..(bruker Denon 1906, og er lite fornøyd..)
    Rotel har en tørr og brukbar nøytral lyd.
    Har selv en RB-1070 og en RA-1062.

Om rotel passer på Dali vet jeg ikke

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •