Rotel Forsterkere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si jeg er ganske uenig med flagreborg jeg også, skjønner ikke at du kan bare si nad er bedre enn rotel uansett hva dere sier? Jeg vil nå påstå at rotel vinner på nesten alle områder ta en titt på forforsterkeren og prossesorene til rotel og nad? og effekttrinn? C 372?? RB 1080? 1075?

Jeg skjønner at det er uenigheter her, men etter min mening er NAD noe av det kjipeste man kan kjøpe, eneste som kan være noe er å kjøpe effektforsterkerne til surroundhøyttalere eller center.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns NAD 352, 372 er utrolig gode, spessielt 352. Men de lager også ganske gode effekttrinn, eks:
    NAD T973
    NAD S250 (grom lyd)

Hjemmekinoforforsterkere er heller ikke ille ifra den kanten:
    NAD T163v2 er helt ok til 6000kr.

Men jeg liker NAD foran f.eks HK og da, siden jeg syns HK blir for skarpt i lyden. gjenlder surround da.
    Rotel lyden er jo helt ok den, men kan ikke si den er noe bedre enn NAD. Når vi holder oss i nogenlunde samme prisklasse.

Men smaken er som baken. Skal væra lov å mene ting .

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hjemmekinoforforsterkere er heller ikke ille ifra den kanten:
    NAD T163v2 er helt ok til 6000kr.
    ville ikke akkuratt påstå at denne har så mye å stille opp med i forhol til Rotel sine surround prosessorer... rsp 1098 er det ikke den den heter? og 1088 eller 68?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men siden B&W 604 S3 er litt tungdrevene så vil det kanskje funke å bruke mine to nad forsterkere med å kjøre biamping der 272 kobles til Bassene og 372 til Diskant og Mellatone. Tru om dette vil fungere ?

MVH

Eirik

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cube
    Men siden B&W 604 S3 er litt tungdrevene så vil det kanskje funke å bruke mine to nad forsterkere med å kjøre biamping der 272 kobles til Bassene og 372 til Diskant og Mellatone. Tru om dette vil fungere ?

MVH

Eirik
    Det skal gå fint det.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad og rotel er samme triste greierne de alltid har vært. rotel har brukt omtrent de samme kretsene i 20år, og se utseendet da

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    nad og rotel er samme triste greierne de alltid har vært. rotel har brukt omtrent de samme kretsene i 20år, og se utseendet da
    Kan ikke si meg enig.
    Nad, ja det er trist, mye grunnet den ekkle fargen de har bestemt seg for å bli asossiert med.
    Men rotel ser da aldeles ikke "Jævli" ut??
    Skjønner at smaken er som baken her også.
    Men jeg må si at rotel faller rett hjem til meg.
    Og i ett fint rack så ser det absolutt smakfult ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes designet på NAD er veldig pent jeg.. synes faktsik rotel er "styggere"... er jo ikke stygt designet på rotel heller da....

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stygge disse? Nå tøyser du einis.
    Nad forsterkeren jeg bruker til frontene mine (604 S3) derimot er stygg.

Så jeg bruker altså Nad til frontene mine (trengte litt mer krefter) og RMB 1075 til små høyttalerene.
    Synes jeg NAD eller Rotel passer til B&W? Ja, jeg synes det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ikke den naden så så ille ut jeg. den naden som står i bakgrunnene er det C270/C272 ?????

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke, orket ikke ta bilde av min egen så jeg fant et bilde på nettet. Kjører forresten Rotelkomboen som er avbildet øverst og ikke nad receiver.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde sier mer enn 1.000 ord. Rotel er vakker som en gresk gud. NAD ser ut som en utgått dregg :twisted:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD, Rotel og HK har vel en litt forskjellig filosofi mht. utseende og innpakkningen. Nad sin filosofi var vel oprinnelig å produsere vellydende enkel elektronikk i billige kasser (gjerne i farger som minner litt om en blanding av forsvarets sommer og vinter kamuflasje...), og jeg husker første gang jeg lyttet til en Nad 3020 tidlig på 80 tallet, ble meget imponert over pris ytelses forholdet på denne lille forsterkeren.
    Den billige innpakningen går vel litt ut over holbarheten til kanpper og volumkontrollen ol., men jeg har gode erfaringer med holbarheten allikevel.

Når det gjelder Rotel, er ikke mine første lytteopplevelser like gode (synes de eldre modellene ofte hørtes mer grovkornet og harde ut) , men rotel har vel også en filosofi hvor man ikke lager for mye dill med innpakkningen, men lager det enkelt og fungsjonellt. Tror man belaler litt mer for innpakkningen på Rotel komponenter i forhold til NAD, men man må vel velge utstyr både etter økonomi, fornuft, følelser og lydkvalitet.
    Synes Rotel virker ganske så godt laget når det gjelder holbarhet på knapper og volumkontroller osv.

H/K er etter min mening enda lenger i retning av å legge penger i mange fungsjoner, imponerende frontplater med masse lysende knapper osv Man betaler vel ganske mye for innpakkningen og alle fungsjonene og kanskje mindre i gode komponenter som har gode lydegenskaper. Det er vel ofte sånn at ting som det kan gå galt med, en eller annengang vil det gå galt med også, noe som vel ofte også gjenspeiler seg i holbarhet. Mine erfaringer her, trenger jo ikke å representativ, men har også lest en del inlegg om frustrerte Hk brukere.

Tror derfor det ikke er noe fasit svar for hva som er best, svaret ligger langt på vei i å matche de andre komponentene i anlegget og velge det som gir best resultat, ut i fra alle de kriterier man velger utstyr etter.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sagt noen av de er stygge, enno. men med zzz filosofi og uten forandringer.
    rotel sine effektforsterkere derimot, syns jeg er stygge. der blir 320bee pen i sammenligning. hva gjør den greia mitt i der, og hva er pent med falske kjøleribber i fronten av alle plasser?
    hadde en ra972 en gang, som forsåvitt var helt ok til prisen.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    har ikke sagt noen av de er stygge, enno. men med zzz filosofi og uten forandringer.
    rotel sine effektforsterkere derimot, syns jeg er stygge. der blir 320bee pen i sammenligning. hva gjør den greia mitt i der, og hva er pent med falske kjøleribber i fronten av alle plasser?
    hadde en ra972 en gang, som forsåvitt var helt ok til prisen.
    Du får sagt det du einis. Rotel er da mykje flottare å sjå på en NAD da. Designet er ikkje så gammalt... Men eg bryr meg svert lite om kva du meinar. :wink:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så uvant at den karen skal motsi alle og være ufattelig sær..for de av oss som kjenner til historien hans..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ufattelig sært design mener du vel...
    og designet er 6år gammelt. kanskje utenom sølvfargen de har gitt i mitten :lol: de nye integrerte er ok. men effektforsterkerene er horvelig stygge.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden dere skal lage så stor sak utav det, for å ta et eksempel, fra samme importør, samme effekt og akkurat samme pris:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker man først om design er visuell matching viktig, og dårlig med surroundprocessorer fra Vincent gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man regner ut hvor bra designet er på produkter i forhold til hvor gammelt designet er så må nad være ganske så ubrukeli( no offens nad users)

syns rotel har noe av markedets feteste design! liksom litt uvanlig noe folk nessen ikke kan gå for bi og overse. mens f.eks de vanlige sølvfargete ampene er ikke like spennende og de fins jo over alt!!!

1 ting er sikkert rotel rocker og fokker så det mokker 8)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •