Component singnal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Component singnal

Hei
    Jeg har koblet XBOX på component in og Projektor på component Out.
    Er det muligt å få et out singnal i et annet format en component, så lenge som XBOX`en er koblet til component ? Jeg ønsker å kunne bruke XBOX en på en vanlig TV, for å spare PJ sin pære ved visning av menyer og div.

Spørsmål: går det ann å få component singnal ut til TV som s-Video eller composit

Please hjelp før ongane bruke opp perå på Ole brum filmer.

ONKYO TX-SR602E

Hilsen KAN

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har Component video upconversion with TBC (Time Base Corrector), så da kan jeg nesten garantere at den kan konvertere komponent til s-video eller kompositt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor out

Når jeg velger å koble TV til monitor Out kan jeg se det som er koblet til S-video inngangene, men ikke xbox som er koblet til component.
    På Pj som er koblet til component out ser jeg alle singnal typene.
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan rute component singnalet ut til monitor out S-video eller composit.

Har prøvd å lese i medfølgende bok, men finner ikke noe om dette

Noen som kan hjelpe?

Hilsen KAN

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Monitor out

Sitat Opprinnelig postet av kan
    Når jeg velger å koble TV til monitor Out kan jeg se det som er koblet til S-video inngangene, men ikke xbox som er koblet til component.
    Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan rute component singnalet ut til monitor out S-video eller composit.

Noen som kan hjelpe?

Hilsen KAN
    Mange forsterkere kan oppkonvertere signaler til bedre typer. Jeg har dog ikke sett noen som kan nedkonvertere fra komponent til dårligere typer. Vil tro at du må bruke S-video-utgangen på Xboxen for å få TV-bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Component singnal

Hei
    Jeg har koblet XBOX på component in og Projektor på component Out.
    Er det muligt å få et out singnal i et annet format en component, så lenge som XBOX`en er koblet til component ? Jeg ønsker å kunne bruke XBOX en på en vanlig TV, for å spare PJ sin pære ved visning av menyer og div.

Spørsmål: går det ann å få component singnal ut til TV som s-Video eller composit

Please hjelp før ongane bruke opp perå på Ole brum filmer.

ONKYO TX-SR602E

Hilsen KAN
    Det enkleste er å bytte kabel bak på XBOX'en når du skal spille på TV'en. Få tak i deg en Joy-tech RGB-Scart til 200.- på Elkjøp eler no.... Fungerer greit her....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel til Xbox

Litt dumt å måtte skifte kabel på Xboxen, når jeg har investert i component kabel.
    Tror faktisk at den greieste løsningen blir å kjøpe en til Xbox for å ha under TV`en.

Hilsen KAN

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kabel til Xbox

Litt dumt å måtte skifte kabel på Xboxen, når jeg har investert i component kabel.
    Tror faktisk at den greieste løsningen blir å kjøpe en til Xbox for å ha under TV`en.

Hilsen KAN
    En xbox til? Det blir meget bra bilde med en RGB-scart kabel på en "vanlig" tv. Jeg har en Xbox til salgs jeg.... ligger på avtorget..... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Hilsen KAN
    En xbox til? Det blir meget bra bilde med en RGB-scart kabel på en "vanlig" tv. Jeg har en Xbox til salgs jeg.... ligger på avtorget..... :wink:
    Får vel best bilde av Xbox med bruk av component, og siden jeg har kabelen som kostet 600 kr , føler jeg at det er litt dumt å finne frem den gamle kabelen som fulgte med boksen.
    Det er og litt tungvint å måtte skifte kabel vær gang jeg ville sende ut singnal fra xbox og ut på antenne boksene i huset.
    Jeg bruker Xboxen som mediasenter og har flere tver i huset.
    Noen forslag til å kunne få singnalet ut på coaks kabelen i tv anlegget.
    Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Monitor out

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo

Noen som kan hjelpe?

Hilsen KAN
    Mange forsterkere kan oppkonvertere signaler til bedre typer. Jeg har dog ikke sett noen som kan nedkonvertere fra komponent til dårligere typer. Vil tro at du må bruke S-video-utgangen på Xboxen for å få TV-bilde.
    Tekte litt mer på kombinasjonen component og compesit.
    Hvis jeg hadde en DVD spille koblet til med component kabel, hadde jeg da ikke mulighet for å ta opp DVD på videokasset. VHS spilleren ville jo vært koblet til forsterkeren ved S video eller composit.
    I instruksjons boken står det at ved bruk av component inn, må tv også kobles mot component out.
    Noen som har lyst å tenke litt

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

sliter med samme greia som du gjør.

Kjører xbox til spill og film, men litt mye stress å fyre opp proj bare for å skulle kjøre en sang i xbmc

Tenkte å kjøpe meg en slik skjerm til å montere på veggen for valg av sang.
    http://www.joytech.net/product_info....products_id=78

Jeg er veldig enig med kan at det er uaktuelt å ned på gulvet å bytte kabel for hver gang man skal bytte.
    har funnet f.eks denne som skal kunne gjøre nytten.
    http://www.consoleplus.co.uk/product...ation-for-xbox

Da kan man i teorien kjøre komponent til proj og så f.eks s-video til tv/miniskjerm. (NB scart'en kjører visst ikke RGB, men bare composite)

Har ikke fått testet den enda, tror nok desverre jeg må vente med å kjøpe skjermen til en annen lønning. Men tenkte nå jeg kunne tipse folk allikevel.

Vennligst kom med tilbakemelding om noen har eller kjøper kabelen. spent på om den klarer å kjøre ut to forskjellige signaler samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gollum
    Hei,

sliter med samme greia som du gjør.

Kjører xbox til spill og film, men litt mye stress å fyre opp proj bare for å skulle kjøre en sang i xbmc

Tenkte å kjøpe meg en slik skjerm til å montere på veggen for valg av sang.
    http://www.joytech.net/product_info....products_id=78

Jeg er veldig enig med kan at det er uaktuelt å ned på gulvet å bytte kabel for hver gang man skal bytte.
    har funnet f.eks denne som skal kunne gjøre nytten.
    http://www.consoleplus.co.uk/product...ation-for-xbox

Da kan man i teorien kjøre komponent til proj og så f.eks s-video til tv/miniskjerm. (NB scart'en kjører visst ikke RGB, men bare composite)

Har ikke fått testet den enda, tror nok desverre jeg må vente med å kjøpe skjermen til en annen lønning. Men tenkte nå jeg kunne tipse folk allikevel.

Vennligst kom med tilbakemelding om noen har eller kjøper kabelen. spent på om den klarer å kjøre ut to forskjellige signaler samtidig.
    Et lite tips hvis du har Xbox i nettverk med PC. Du kan styre XBMC ved hjelp av explorer. Dette funker fint til musikk.

En enkel måtte for meg er i grunnen å bytte til komposit kabel, da gis jeg muligheten til å sende ut samme singnal. Men jeg klarer liksom ikke å bytte ut den gode kabelen med en som er dårligere.

Hilsen KAN
    Jeg hadde lagt problemet litt på is

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Konrad

Hilsen KAN
    Får vel best bilde av Xbox med bruk av component, og siden jeg har kabelen som kostet 600 kr , føler jeg at det er litt dumt å finne frem den gamle kabelen som fulgte med boksen.
    Det er og litt tungvint å måtte skifte kabel vær gang jeg ville sende ut singnal fra xbox og ut på antenne boksene i huset.
    Jeg bruker Xboxen som mediasenter og har flere tver i huset.
    Noen forslag til å kunne få singnalet ut på coaks kabelen i tv anlegget.
    Hilsen KAN
    Du slipper å bytte i oppsettet hvis du får deg en Scert RGB kabel. Da er det bare å bytte om..... det er ingen vei utenom så sant du ikke kan kovertere nedover i forsterkeren....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote kan]
    Et lite tips hvis du har Xbox i nettverk med PC. Du kan styre XBMC ved hjelp av explorer. Dette funker fint til musikk.

Hilsen KAN
    Jeg hadde lagt problemet litt på is[/quote]

Hmm, interressant, hvordan gjør du det?

Einar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internet Explorer

Sitat Opprinnelig postet av gollum
    [quote kan]

Hilsen KAN
    Jeg hadde lagt problemet litt på is

Hmm, interressant, hvordan gjør du det?

Einar[/quote]

Hei
    Du går inn på settings i XBMC her aktiverer du web grensesnittet.
    Etter det starter du Internet Explorer og skriver inn Xboxens IP adresse og trykker enter, da kommer du inn på boxens meny.
    Du må også finne ut hvilke knapper du må trykke på for å starte XBMC for å slippe å ha en tv skjerm.
    Ellers er denne online boken bra å kjenne til.
    http://manual.xboxmediacenter.de/wak.../> Hilsen KAN

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •