Defekt forsterker? Tips/forslag til ny+B&W P6 råd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekt forsterker? Tips/forslag til ny+B&W P6 råd.

Heisann, jeg kjøpte for litt siden et par B&W P6, eller mulig de heter P8, iallefall den største modellen i serien. Disse ble mine første ordentlig høytalere trodde jeg, kjøpte de for en grei pris med noen småbulker i diskantene så var de supre.

Jeg har til nylig drevet de på min Denon AVR-900 surround-reciver (US-modell).
    Ja, jeg vet det ikke var særlig lurt av meg og det kan se ut til at forvrengingen har skadet et av diskantelementene - akkurat som i orginalanlegget i Passat'en min får man noen småsure pipetoner nå å da. Derfor, kan jeg om jeg satser på ny forsterker få byttet disse for en rimelig penge - jeg er nemlig svært fornøyd med resten bl.a. mellomtonene med kevlar-membran.

Som sagt var Denon'en en US-utgave og kjøres derfor over en konverter (110V->220V), det er mulig denne som er gåen, men har Denon'en ellers noen form for sikringer jeg kan sjekke. Den sluttet plutselig å virke en gang - uten noe som helst for forvarsel (den var ikke i hardbruk da dette skjedde). Jeg har også lyst på ny forsterker forøvrig - jeg har siklet på en nyere NAD stereoforsterker, helst noe sånt som C352 eller C372.[/b]

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte du forsterkeren fra USA? Kan være bra med en ny kansje NAD er jo et bra merke som skal klare og levere og når jeg var innom så anbefalte de NAD husker ikke hvilken men det var en som lå på prisen rundt 6000 husker ikke helt hvilken den var men fikk god forklaring og detn kan anbefales men det kan hende du kan se hvordan de virker med høytalerne da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •