Problemer med en Denon Avr 3300, hva skal jeg gjøre??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med en Denon Avr 3300, hva skal jeg gjøre??

Hei.
    Jeg har et problem med et Denon AVR 3300 som jeg kjøpte i september 2000.

Denne forsterkeren har jeg nesten aldri fått brukt fordi den bare slår seg av pga overoppheting. Når jeg var innom Hifi klubben fikk jeg bare beskjed om at forsterkeren stod for trangt slik at det fikk nok luft. Ok tenkte jeg, dermed stolte jeg på de. Så anlegget blei stående der, og det blei brukt til å se på en film i nye og ne. For 1 ½ år siden flyttet vi da kjøpte jeg meg en ny tv benk som har ingen dører og er heit åpen bak, den er også så pass brei at jeg har dvd spilleren stående på siden. Her tenkte jeg at det måtte komme nok luft til, men den skrudde seg fortsatt av(ca en 30 cm opp til platen den tv står på fra forsterkeren). Snakket med de i en lokal Hifi senterkjeden butikk (hifi klubben ligger 45 min kjøretur unna) og de anbefalte meg og fylle ut et skjema (garantiskjema) og levere det inn til reparasjon på Straks. Etter mye purring så fikk jeg det tilbake etter 6 mnd fra Straks, da fikk jeg ikke lyd i det en gang. Satte meg i bilen og dro til Hifi klubben med det og der bare lo de fordi det var noen deler som ikke var skrudd sammen. Da skulle alt virke, men når jeg kom hjem slo det seg fortsatt av. Kjørte det tilbake til Hifi klubben så skulle de se på det. Etter noen mnd fikk jeg det tilbake og da skulle det virke, MEN nei da det virket fremdeles ikke. Sint og sur dro jeg tilbake og da skulle de se på det igjen. Fikk det tilbake nå i januar og da sa de at det skulle virke 100% denne gangen fordi de hadde modernisert vifta slik at det gikk heilt svakt heile tiden.

Dreit i heile anlegget og satte det inn på boden, fordi jeg hadde handlet meg nytt på hifi senterkjeden.
    Tenkte jeg skulle selge det så da lot jeg det stå å svive i ganga i ca 3 timer uten at det slo seg av, jøss det virket jo.
    En kompis av en nevø av meg hadde lyst til å se på dette, da fikk jeg en telefon av han på kvelden at det bare slo seg av. Hentet dette og satte det inn i tv benken, der stod det å spilte på P4 i 3 ½ time så slo det seg av igjen. Da blei det spilt på et par lettdrevne SA høytalere.
    Hver gang det har vært til rep har de byttet vifte men den sistegange moderniserte de den også.

Da kommer mitt spørsmål, hva gjør jeg nå??
    Burde jeg ta kontakt med Hifi klubben sentralt eller burde jeg ta kontakt med de der jeg har levert det??
    Kan jeg kreve å få en ny forsterker eller en prosentvis sum penger igjen??
    Har aldri vært i slik situasjon før så her vet jeg ikke hva burde gjøre.

Beklager at det blei så langt men jeg håper noen kan hjelpe meg med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke fem år på elektriske artikler i kjøpsloven da??
    Hadde selv en sånn forsterker for many years ago.....hadde samme problemet nesten......den ble fort opphetet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres skikkelig dritt ut at alt tok så lang tid.
    Jeg foreslår at du kansje kontakter tv2 hjelper deg selv om noen kansje synes dette er en dum idee men siden det har tatt så lang tid vil det nok hjelpe.
    Kansje du da får en ny forsterker eller pengene tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innleggene.
    Skal sette meg ned å lese på kjøpsloven og se hva det står i den.
    Hvis dette ikke ordner seg får jeg ta kontakt med TV2 hjelper deg, da pleier det å bli fart i sakene.

Takker for hjelpen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lære deg å stå på krava gutt.. når de fant ut at ting ikke var godt nok skrudd sammen inni kassa så hadde jeg hevet kjøpet samme F hvor lenge jeg har hatt den.
    Jeg har f.eks. hevet kjøpet på en cdspiller på klubben, den var godt over 1 år. Kosta vel rundt 4-5000kr. (Men nå er jeg en god kunde der ellers da ).
    Nå er det NAD S200 effektforsterkern som står for tur (er noe during i den). De har sjekka den 2 ganger, sist gang skifta de trafo uten at det hjalp. Så nå ser det ut til at det blir penga tilbake der og... surt, liker den VELDIG godt (og den er jo ute av sortemanget ).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir bra det om du får kontakten tv2 hjelper deg mange som får det de vil ha gjennom dem. Du med naden kansje du kan finne den brukt noe sted på nettet

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et lignende problem med min AVR3300. Etter en tids spilling ble det bare skurring i bakkanalene, mens alt virket fint i stereo. Dette ordnet seg når forsterkeren ble slått av og fikk kjøle seg ned en stund. Dro til Hi-Fi klubben og fikk de til å se på problemet. Da var det hovedkortet i forsterkeren som var røket. Forsterkeren var da ca 3 år gammel og jeg forberedte meg på å måtte kjempe for å få noen erstatning, men neida. HiFi-klubben imponerte stort. De ringte meg opp og sa hva som var feil og at dette falt innenfor "5 års reklamasjonsfrist". Jeg kjøpte da en Denon 3803 og betalte bare mellomlegget på kjøpesummen av 3300 og 3803 (ca 1500kr). Ok deal for meg.

Husk at dyrt elektrisk utstyr er det BESTANDIG 5 års reklamasjonsrett!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •