H/K AVR-635 vs. Yamaha RX-V2500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei det var kun for min egen del å høre 235 mot 757 som koster det samme men som har oppgitt vidt forskjellig effekt. hele poenget mitt er at folk ikke må lese seg blinde på oppgitt effekt men dra å høre ting selv. jeg synes uansett at yamaha burde stole så mye på egne ferdigheter at de burde slutte å oppgi lekewatt sånn som de gjør nå.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watt oppgivelser er generelt ubrukelige, og det er kun i Europa at Yamaha briljerer med DIN oppgivelsen. I USA er det de mere realistiske 7x100 som er oppgitt.

Saken er at 7x100w i 8ohm er det riktige tallet, og at 7x50w i 8ohm stemmer for 235 er jeg også rimelig sikker på. Hvor de skiller seg ad er oppførselen når impedansen kryper nedover, men det er det ingen produsenter som oppgir noen tall for desverre.

Uansett så kan ikke en effektmåling gi deg hele sannheten om hvordan en forsterker spiller, den kan i beste fall brukes til å unngå at du kjøper et par for tungdrevne høytalere til en forsterker for liten effekt.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K 635 ser ut til å være den receiveren som desidert er best til å drive tungdrevne høyttalere hvis jeg forstår dere rett.

Og hvis jeg har forstått noe annet rett også vil 635 pumpe vel så mye lyd i en høyttaler med 92 db følsomhet som 2500 kan i en høyttaler med 90 (ref 803D).

Jeg hadde en lyttetest på Proson Reality 63 MkII med DPR2005. Det var saker med trykk i til film. Det er i alle fall helt sikkert. Skal prøve å få til en lyttetest med AVR 630/635 og 62 MkII så snart som mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting du kan ha i bakhodet når du skal kjøpe receiver er om du skal ha en subwoofer eller flere i anlegget. HK's største styrke ligger nok i litt mere bass, dette kan du kompansere for med en sub. Det var min tankegang da jeg skiftet over fra HK AVR430 til RX-V1500. Hvis du skal kjøre uten sub og har et par relativt tungdrevne høytalere vil nok HK være det riktige valget. Hvis ikke så kan du unne deg luksusen med å velge den du synes spiller penest.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    En ting du kan ha i bakhodet når du skal kjøpe receiver er om du skal ha en subwoofer eller flere i anlegget. HK's største styrke ligger nok i litt mere bass, dette kan du kompansere for med en sub. Det var min tankegang da jeg skiftet over fra HK AVR430 til RX-V1500. Hvis du skal kjøre uten sub og har et par relativt tungdrevne høytalere vil nok HK være det riktige valget. Hvis ikke så kan du unne deg luksusen med å velge den du synes spiller penest.
    Jeg er veldig usikker nå. Jeg vurderer nå AVR 635 først og fremst fordi fyndborsen plutselig ikke lenger hadde RX-V2500 som jeg har ønsket meg hele tiden. Alternativt kan jeg jo handle RX-V1500.

Jeg skal lytte til kombinasjonen AVR-635 og Proson Reality 62 MkII så snart som mulig, men jeg vet ikke om noe sted hvor jeg kan høre samme høyttaler mot RX-V. Noen som vet?

Planen min er uansett å vente litt med sub. Regner med å glede meg et års tid på til handle inn en SVS.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pnerbye: Ta deg en tur til øker'n! absolute Hi-Fi selger RX-V2500 til 8290,- sist jeg var der. (og kjøpte en slik en )

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som jeg har forstått det så virker det som du får mest ut av å kjøpe HK. Du sier du kommer til å bruke den 99% til film og da er nok HK det rette valget. Og i tilleg til de høyttalerne du skal kjøpe deg, så er nok hk'n best for de!

Jeg hadde uten tvil gått for Harman/kardon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner jeg ikke de Proson høytalerene, men jeg kan se at de er 4-8ohm. De burde dermed ikke være noe problem å drive med RX-V2500, og nok heller ikke RX-V1500 for den saks skyld. Men jeg tror (vet ikke) at HK nok vil gi deg noe mere fylde i bunnen. Nå når 2500 ikke er til å kjøpe fra Fyndbørsen lengre blir vel den kanskje like dyr som 635? Hvis det er tilfellet hadde jeg nok gått for 635.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller for den saks skyld, 435. Eneste forskjellen de to i mellom er vel litt effekt og noen andre småting?

Newcomer N-EoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/K vs Yamaha

Ej he en H/K AVR 3500 so e 4x45W i 8ohm (2x55W i stereo) (dobbel watt i 4ohm) Den knuse nestn alle 5x100W redcivera ej he hørt! Min drege 480W frå strømnette å ej såg på en Sony her en dag so va oppgitt til 6x150W å den drog mellom 230 å 280W frå nette.. (huska ikkje heilt) Yamaha måle watt på samme måte som f.eks Sony... Dei fleste recivera ej he sett he målt effekta me en kannal dreven i 6ohm... H/K måle ALLE kananla drevne i 8ohm...
    H/K sine nyeste modella kan oxo fint måle sej me Yamaha (å mange andre) på stereo lyd!!! Absolutt å anbefale!!! Sjøl dei minste H/K reciverane drive store høyttalera me enorm kraft!

Enkel oppsummering av H/K:
    SERRIØSE å EKTE Watt (sånn so f.eks NAD)
    Overlegne på heimekino!
    Bra nokk til musikk for dei fleste!
    Drive store høyttalera fint som berre pokker!
    He krafti strømforsyning! (so e SINNSJUKT vikti for å få effekt!!!)

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha 2500 har: Power Consumption 500 Watt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal ikke se seg blind på power consumption heller. Kan aldri tenke meg at noen trenger like mange watt i alle kanaler PANG på en gang!

Men det er klart at det er viktig med tilstrekkelig kraft!

Først skal jeg lytte på 635 (/435) og Proson Reality 62 MkII (som er drittbillige på fyndbørsen forresten). Er jeg ikke fornøyd med den så får jeg se om det er mulig å få testet RX-V2500 mot samme høyttaler hvis det lar seg gjøre.

Mistenker at jeg vil like 635. Liker litt trykk og er igrunn et loudness-menneske! ops:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •