Valgets kvaler: Ny forsterker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler: Ny forsterker!

Er ikke så alt for lenge til feriepengene begynner å brenne i lomma, og i den forbindelse er vel ingenting mer naturlig enn å handle inn nye hifi-komponenter.

Hadde i utgangspunktet planer om å satse på surround, men med tanke på at forholdet mellom musikk og film for min del er ca 80/20 har jeg bestemt med for å satse på et skikkelig stereo-oppsett i stedet. Har tenkt å for et par Patos Lyric 402 og sonderer i disse dager bruktmarkedet for å finne en passede forsterker; prisklasse 5000-7000kr. Modellene som ser mest aktuelle ut er:

Electrocompaniet ECI-3
    Hegel H1
    Vincent SV-236
    Densen B-800

Setter pris på om noen kan komme råd/innspill om hvilke av disse forsterkerene som vil fungere best sammen med Patos'ene. Forslag om andre aktuell modeller settes også pris på.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg at du burde satse på et skikkelig stereoanlegg.. Alle de forsterkerene du har nevnt der er meget bra, selv liker jeg EC'en og Densen forsterkeren meget godt. Aldri testa de på Lyric 402, men de har aldri skuffa på høyttalere ifra Audiovector og BW(700 serien) iallefall.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eci-3 går for å være "den veikeste 70watteren jeg noen gang har prøvd" opptil flere ganger. så tror ikke den holder til 402.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •