Yamaha med nye modeller snart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha med nye modeller snart?

Ser at prisene på Yamaha har sunket relativt greit i det siste.

Etter å ta ha tenkt på dette hele lørdagskvelden kom jeg frem til at dette mest sannsynlig skyldes at det er nye modeller rett rundt hjørnet. :wink:

Noen som har specs på de nye modellene, og om dette innebærer store kvantesprang og masser av må-ha-teknologi i de nye modellene?
    Sikler på en 1500... Ser at den ligger på under seks lapper (SEK) på fyndbörsen, og det tilsvarer vel en fin anledning til å ta tralla over grensa for å fylle opp med lyd, øl og kanskje en tur på høna.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tradisjonen tro så burde 1500 og 2500 også bli byttet ut før jul. Jeg har dog litt problemer med å se hvilke nye features de skulle kunne få uten å gjøre 4600 overflødig. Det eneste muligheten jeg ser er enten HDMI switching, eller ilink.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvilen gnager i meg.
    fyndbörsen frister mer og mer med en 1500, men saken er denne:

Skal spille på klipsch rf-15, rc25/rs25.
    Rommet herligheten er ca 11 kvm
    Vil en 1500 bli overkill i dette rommet (750 blir jo da et annet alternativ) eller bør jeg gå for den store mtp fremtidige oppgraderinger etc?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Tradisjonen tro så burde 1500 og 2500 også bli byttet ut før jul. Jeg har dog litt problemer med å se hvilke nye features de skulle kunne få uten å gjøre 4600 overflødig. Det eneste muligheten jeg ser er enten HDMI switching, eller ilink.
    Er ikke 4600 en 2500 med HDMI-switching og digital radio da? Jeg er nemlig veldig spent på hvordan 4600 blir priset. Særlig etter at fyndborsen sluttet å selge 2500 for 2 dager siden. Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe nå for å få mye lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skalleknarpen
    Tvilen gnager i meg.
    fyndbörsen frister mer og mer med en 1500, men saken er denne:

Skal spille på klipsch rf-15, rc25/rs25.
    Rommet herligheten er ca 11 kvm
    Vil en 1500 bli overkill i dette rommet (750 blir jo da et annet alternativ) eller bør jeg gå for den store mtp fremtidige oppgraderinger etc?
    Selv en 2500 vil ikke bli overkill hvis du tenker effektmessig. Men hva bildeprosessering og inn/utganger angår, er avhengig av hva som skal kobles til....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De amerikanske versjonene får støtte for xm radio som er satellittbasert (jeg tror det gjelder hele serien fra 457 og opp). Dette kommer ikke i de europeiske versjonene.

På papiret er 4600 en 2500 med HDMI switching og ilink. Men forskjellen i veiledende pris får meg til å tro at det er noe mere der som vi ikke ser. Det kan være at Yamaha gjør som Pioneer og oppgir nesten samme effekt for alle sine receivere, og lar forskjellen ligge i strømforsyningen.

Nå drar jeg tallene fra hodet, men jeg tror den veiledende prisen for 4600 er ca 2/3 mere enn hva 2500 koster. I praksis vil det si at den vil komme til å koste det dobbelte rett etter at den er lansert, men at prisene vil falle.

At Fyndbørsen har fjernet 2500 fra hjemmesiden undrer meg. Yamaha lanserer som oftest nye produkter lenge før de kommer i butikken, og jeg tror ikke en erstatning for 1500/2500 vil komme i butikkene før ca november.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4600 er ikke verdt det du antyder, så jeg håper du tar feil!

Har begynnt å se meg om etter alternativer, og AVR 635 har jo dukket opp med EZ-setup. Tror jeg skal ta en lyttetest av denne gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den får en kraftigere strømforsyning, og man har et par besværlige høytalere er den verdt de ekstra pengene. Den kommer nok da til å stille i klasse med feks Marantz 8500.

Men skulle det kun vise seg å være HDMI og ilink så blir jeg skuffet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •