3805'en gikk føyken...hva nå? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var og leverte forsterkeren på Klubben i går (først gå til toget, så tog, så buss og så gå til kubben, alt med en 17kg eske i armene. Dager som dette jeg ønsker jeg hadde lappen og bil :roll: ).
    Uansett, jeg leverte den til selgeren og forklarte at jeg hadde nappet ut en ledning ved et uhell og prøvd å sette den inn igjen, hvorpå han svarte at "det er jo sånn som går bra 99 av 100 ganger".
    Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, om det går på garantien eller ikke. Men jeg må uansett få den reparert så jeg bare leverte den inn.

Er bare å sitte og vente i ti virkedager på at den skal bli klar... :cry:

PS. Han karen sa også at den hadde gått inn i "Proetction Mode". Kanskje det er derfor displayet ikke lyser..?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Ja er mulig den har gått in i Proetction Mode. Men den pleier jo å slå seg ut når du slår av og på forsterkeren igjen.

Du får skrive et innlegg når har fått vite hva som var galt, er litt nyskjerrig. :-)
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kanskje den ikke skrur seg på igjen så lenge det er en sikring som har gått e.l. pga brannfare. Er jo uansett ikke noen vits å kunne skru på en forsterker som ikke funker... Nei, ikke veit jeg, tiden vil vise.

Skal oppdatere når jeg får den igjen :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, såvidt meg bekjent er garanti ment mot fabrikasjonsfeil.
    Brukere som driver å kobler med strøm på, det kalles brukerfeil og er IKKE garanti. Hva de driver med i sjappene til Hi-Fi klubben er fordi de ikke vet bedre. Det er ikke den forsterker i verden som tåler korslutning av utgangene.(Bortsett fra 70 talls forsterkere med kondensator eller trafo på utgangen) Det finnes ikke beskyttelse kretsløp i verden som kan gi en fullgod beskytelse mot dette.

Når det gjelder AVR forsterkerene til Denon så er det brukt Darlington transistorer i utgangene. "Protect" kretsløpet overvåker midtpunkt og hvilestrøm. Kortslutter du høytaler terminalene ryker disse Darlington transistorene og drar med seg transistorer, kondensatorer og motstandere langt inn i forforsterkeren. I de værste eksempler har jeg måttet skiftet motstandere og transistorer i power og "protect" kretsløp.

Protect kretsløpet slår til slutt av forsterkeren. Men da er skaden skjedd.
    Det værste er at man kan slå på forsterkeren igjen og gjøre enda mere skade.

Displayet på forsterkeren henter spenning i "nærheten" av protect kresløpet. Denne har sikring, så da er kanskje denne også røket.

"Protect" kretsløpet i Denon sine forsterkere kunne vært bedre.
    Men det er ment å beskytte høytalerne, ikke å beskytte mot kunden sine sprell.

Dessverre har det blitt slik idag at alle slike sprengte utganger blir tatt på garanti. Verken jeg eller noen andre orker å slåss med kunden.
    Det fører ikke noe godt med seg. Ingen vil vel ha TV2 hjelper deg på døra. Da er det bedre å svindle Denon for reperasjonen istedet for å miste en kunde.

Dette gjør vi selv om jeg så utmerket godt vet at sprengte utganger i forsterkere er brukerfeil i 99,9 % av tilfellene.

Hvordan vet jeg alt dette. Jo fordi jeg reparerer MANGE slike AVR forsterkere til DENON. Dette er GODE produkter hvis de blir behandlet rett.

Og dette er uten tvil kanskje en av grunnene til høy avanse som ble kritisert i en annen tråd.

Hilsen en som driver service.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge forsterkeren selges med en krets som skal beskytte den mot slikt, og den ryker som følge av noe denne kretsen skulle beskyttet den mot så er det fortsatt fabrikasjonsfeil.

Jeg har kortsluttet Oberon, The End, Zap Pulse, Cambridge P 500, Krell KAV 300i, NAD 216, en drøss med bilforsterkere, receivere og andre forsterkere og ingen har tatt skade. Det at du har reparert så mange slike forsterkere er vel i seg selv ikke et godt tegn eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Denon forsterker selges med beskyttelses kretsløp for å beskytte
    høytaleren hvis det blir feil på forsterkeren.
    Og det fungerer glimrende.

Kortslutter man terminalene da ryker VELDIG mange forsterkere.
    Denon sine forsterkere har ikke beskyttelse kretsløp mot kortslutning av terminalene.
    Og det har aldri vært garanti.

Ja, det er et dårlig tegn at så mange kommer inn på service med sprengte utganger.
    Det betyr at brukere ikke har fått med seg regel nr. 1 i elektronikk verden : Koble med strøm av!!!!!!

NAD 216 ville jeg vært uhyre forsiktig med å kortslutte terminalene på.
    Den har en kompisert utgang som ofte er vrien å få opp å gå igjen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har kortsluttet Oberon, The End, Zap Pulse, Cambridge P 500, Krell KAV 300i, NAD 216, en drøss med bilforsterkere, receivere og andre forsterkere....
    Shit!
    Er det en del av hobbyen din? :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    få deg en onkyo. de er skuddsikre.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Advarsel

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Den eneste gangen jeg har klart å kortslutte skikkelig var med bananplugger. De var av den typen der hele pluggen var av metall. Så klarte jeg å miste en skrutrekker elns. ned bak der som kortsluttet bananpluggene. Det gnistret skikkelig kan man si ops:

Heldigvis la den seg ikke permanent over bananpluggene og effektforsterkeren var klar igjen etter at jeg slo den av og på.
    He-he, havde du hatt en Krell PFB 600 havde skruetrekkeren blitt sveiset fast ![/quote]

Hadde ett par Mourdant Short høyttalere for noen år siden, stod en stor advarsel på baksiden av kassene, do not connect to mains !!

:lol: :lol:

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP???

Har det skjedd noe nytt her Perminator?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Denon

Sitat Opprinnelig postet av ChrisHesby
    Ja er mulig den har gått in i Proetction Mode. Men den pleier jo å slå seg ut når du slår av og på forsterkeren igjen.
    Det er akkurat det samme jeg tenkte da jeg knerta en forsterker for første gang... En gammel Pioneer stereoreciever... Ble lei av å bytte glass sikringer så jeg "lagde sikringer" selv :P
    Samme dag begynte min jakt etter ny forsterker. :cry: Da fant jeg en 10 år Yamaha surround forsterker som har gått igjennom mye juling. Har kortsluttet den sikkert 20 ganger, men den funker fortsatt. :wink:
    Hvis en 10 år gammel forsterker tåler sånt burde din reciever tåle det også... Det er en Denon! Er ikke Denon er vel teknisk ledende på markedet i den prisklassen?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er teknisk avansert betyr jo ikke at den hindrer brukerfeil..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon er åpenbart ikke teknisk ledende når de ikke klarer å beskytte for noe som skjer relativt ofte.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RJEL
    Ja, det er et dårlig tegn at så mange kommer inn på service med sprengte utganger.
    Det betyr at brukere ikke har fått med seg regel nr. 1 i elektronikk verden : Koble med strøm av!!!!!!
    Om jeg ikke hadde fått med meg "regel nr 1" før så har jeg til de grader fått den med meg nå....

Sendt mail til Dalens i dag og fikk vite at forsterkeren kanskje er klar til juli, og at det ikke vil gå på garantien, men snarere koste 2000,-.

Vet om ganske mye annet jeg kunne tenke meg å bruke de 2000 kronene på.

Deprimerende...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man tryker inn clutchen på bilen i 100 km/t og setter inn førstegir, for deretter å slippe clutchen igjen.. skal man da gå til bilbutikken og syte fordi girkassen ligger igjen på E6? Ikke bli helt amerikaniserte, folkens. Det er lov til å tenke selv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vega, jeg vet godt at det var idiotisk gjort, og jeg er enig i at dette ikke er en garanti-sak. Alt jeg gjorde var å levere den inn og håpe i det lengste at det gikk på garantien. Nå gjorde det ikke det, og da er det greit, jeg har aldri syti over det...

Men det forandrer ikke det faktum at 2000,- kroner er sure penger, som kunne blitt brukt på mye annet i stedet. F.eks. 40 halvlitere 8)

Det holder vel egentlig med innlegg som skal forklare hvor idiotisk dette var nå. Tror poenget etter hvert har kommet fram...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min gamle rotel integrert hadde en krets fra 70tallet elns, likevel tok den alle kortsluttningene uten å kappe annet enn glassikringen, bra gjort.
    har også en amp til 180kr som er idiotsikker...

denon :?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Om man tryker inn clutchen på bilen i 100 km/t og setter inn førstegir, for deretter å slippe clutchen igjen.. skal man da gå til bilbutikken og syte fordi girkassen ligger igjen på E6? Ikke bli helt amerikaniserte, folkens. Det er lov til å tenke selv.
    Prøv. Det funker ganske dårlig, nyere biler vil ofte ikke la deg gjøre sånne feil.. Du får ikke dratt den i gir.

Har forsøkt på en gammel mazda, men eneste som skjedde var at sykroniseringen i kasse ulte opp til ett turbohvin, og den gikk ikkei gir fordi den ikke ble synkronisert... :shock:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte en nyere passat som det liksom ikke skulle gå ann å få i første, klarte å bomme på tredje(fra fjerde, tror jeg).... ops: ...og rett i første! null problem det

slapp ikke klutsjen helt ut heldigvis :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Prøv. Det funker ganske dårlig, nyere biler vil ofte ikke la deg gjøre sånne feil.. Du får ikke dratt den i gir.

Har forsøkt på en gammel mazda, men eneste som skjedde var at sykroniseringen i kasse ulte opp til ett turbohvin, og den gikk ikkei gir fordi den ikke ble synkronisert... :shock:
    Du har ikke prøvd hardt nok

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •