"Hidden THX" på NAD T773v2...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Hidden THX" på NAD T773v2...

Har oppdaget noe ganske pussig på min T773. På HTR-2 fjernkontrollen er det vitterlig en tast som er merket med THX. Ikke videre mystisk dette, da HTR-2 er en universal fjernkontroll og ikke et NAD produkt...

Sjekket displayet på recieveren, og der er alle "standard" logoer som DTS ES, Dolby Digital EX...og THX!!

Forundrer meg noe på om NAD egentlig i utgangspunket hadde påtenkt recieveren for THX sertifisering...mangler ikke krefter da, men mulig det berømmelige salæret til gamle Lucas som har fått NAD til å skippe dette...

Noen som kjenner til historien her? :roll:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Har den en storebror? Eller mulig det kommer en?

Felles display for flere modeller vil få ned produksjonskostnader, sikkert det de har gjort. Mulig displayet også finnes hos andre produsenter...

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme med min T752. Sikkert samme display.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra klubben:

"Hej Rolf
    Årsagen til at THX ikke er en feature NAD har lagt vægt på i deres A/V-receivere i denne serie, er et spørgsmål om prioritering af ressourcerne. THX certificering koster penge. Først fremmest er der nogle krav der skal efterleves (hvilket i sig selv ikke er en voldsom udfordring for NAD) - dernæst skal der betales royalty til Lucasfilm for denne feature.

NAD er udmærket klar over fordelene ved THX, men den bedre performance vejet op mod den extrapris THX vil påføre hvert enkelt produceret apparat - har NAD ikke vurderet har været prisen værd. Selv uden THX specifikationer - er der ikke tvivl om at NAD performer temmelig godt. Det ved jeg af egne erfaringer med T773v2, som jeg nu har haft fornøjelsen af at lytte til siden den blev introduceret for ikke så længe siden.

Displayet der anvendes er forberedt for THX-visning - men da NAD ikke har denne feature i T773v2, aktiveres dette dog ikke.

Tag en tur ind omkring nærmeste Hi-Fi Klubben butik og oplev T733v2 - jeg er sikker på du vil blive temmelig imponeret over hvor meget lydkvalitet du får i denne 7-kanals fuldblods receiver.

GOD JAGT på en ny receiver!!

Hilsen
    Hi-Fi Klubben

Henrik Thue Nielsen
    Administrator"

Edit: Han har nok misforstått meg noe også her...da jeg allerede har T773v2 :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok heller svaret er at dette displayet og denne fjernkontrollen også blir brukt av andre merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke husker helt feil så hadde min første surround receiver, en Sherwood med 2x120+1x50+2x35w en THX logo i displayet som man kun kunne se vha lommelykt. Så dette er ikke noe som er unikt for nad.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm dette minner meg om da jeg fant "skulte" funksjoner på den gamle Yamaha recieveren min (rx-v396rds). Kjøpte ny Yamaha reciever (rx-v640rds), den nye hadde noen få funksjoner den gammle modellen ikke hadde. Som f.eks "Mute" og mulighet for å velge radiokanal direkte ved å trykke på det nr. på fjernkontrollen som radiokanalen var lagret som. Vel, ved å bruke fjernkontrollen til den nye recieveren kunne jeg plutselig få "Mute" på den gamle recieveren, (stod Mute i displayet og hele pakka) i tillegg til de radiofunksjonene som den nye recieveren hadde. Rart ikke sant?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig at samme funskjonalitet er på flere produkter av samme produsent (sikkert mellom produsenter også) men ikke vist/spec'et/ikke betjenbart.

Selv kjøpte jeg en billig Sony CD spiller (tror det var i 1989) med helt grei funksjonalitet. En kammerat hostet opp endel mer og kjøpte en større variant med mer funskjonaliteter. Der var også samme display brukt, men jeg fikk ikke brukt alt da fjernkontrollen ikke hadde de rette knappene. Men med fjernkontrollen til den større modellen kom også de 'utvidede' funksjonene. Så i CD spilleren var det brukt samme kontroller-chip uten at funksjonene var disablet.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det er ikke uvanlig at samme funskjonalitet er på flere produkter av samme produsent (sikkert mellom produsenter også) men ikke vist/spec'et/ikke betjenbart.

Selv kjøpte jeg en billig Sony CD spiller (tror det var i 1989) med helt grei funksjonalitet. En kammerat hostet opp endel mer og kjøpte en større variant med mer funskjonaliteter. Der var også samme display brukt, men jeg fikk ikke brukt alt da fjernkontrollen ikke hadde de rette knappene. Men med fjernkontrollen til den større modellen kom også de 'utvidede' funksjonene. Så i CD spilleren var det brukt samme kontroller-chip uten at funksjonene var disablet.
    Er vel masseproduksjon inn i bildet ja. Litt kjipt å tenke på da, att man kanskje sitter med ett produkt som har flere "options", men som du ikke har mulighet til å bruke. :roll:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garrantert masseproduskjonseffekt. Det er spinndyrt å utvikle unike styringer for hvert produkt. Da er det enklere å dytte full-funksjonalitet inn i lowend-segmentet for så å disable funksjonenen ved hjelp av f.eks flashminne (bios-aktig) eller bare fjerne knappene for betjening.

I mitt tilfelle: Tror det var at hans CD spiller hadde en funksjon som gjorde at sangene kunne fordeles på to minner, perfekt for kopiering til kassettspiller side A og B. I dette tilfellet var det en funskjon som gjorde at jeg "bare måtte" oppgradere... så den funksjonen ble med på ønskelisten da jeg skulle brenne av noen penger året etterpå (kjøpte en Onkyo).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •