Enkel 30watts forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkel 30watts forsterker?

Jeg trenger en helt enkel forsterker, som leverer på ca 4ohm, ca30watt eller mer.

Det jeg skal bruke dette til er å koble til en mikrofon, hvilket er det eneste. Mic inn...signal ut til en 30watts høyttaler.....Så dette bør jo være noe veldig enkelt, lite og billig? Men jeg finner det ikke noe sted.

Ellers så har jeg en bilforsterker, som jo er liten. Jeg tenkte å bruke den, men den har jo line-inngang. Finnes det noe enkel og liten og billig dings for å omgjøre micsignal til line-nivå????

Vil helst ha svar på begge spm, omformer og forsterker..takk takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags mikrofon?
    Er det omformer fra XLR til RCA du mener?
    Dessuten må du jo ha en strømforsyning til forsterkeren.

Om det idet hele tatt eksisterer PA-forsterkere med så lite effekt som 30 watt, kan man jo lure på. Den billigste jeg kan komme på i farten er STK V-2 til 2250 kr. Den er på 2x90 watt i 4 ohm.
    Ellers så kan du jo bruke en omformer og bruke Cambridge A300, som koster 1500 kr. Den er på rundt 2x45 watt i 4 ohm. Skulle likt å se noen som hadde montert rack-vinkler på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo snakk om en alminnelig dynamisk mikrofon.
    Den praktiske årsaken til at jeg trenger dette er det samme som om man skulle brukt en megafon, men det vil jeg ikke ha. Og siden det ikke går an å koble en mikrfon direkte til en forsterker med line-inngang, så lurte jeg på om det finnes noe dings som kun er laget for å gjøre mic-nivå til line-nivå, slik at jeg kan koble den mellom mic'en og forsterkeren.
    Jeg har strømforsyning til den bilforsterkeren jeg snakket om...den var en del ganger større en forsterkeren, men det bør vel være mulig å finne mindre strømomformere enn som så.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville trdd man hadde slikt på clasohlson og biltema etc. Men fant ikke noe passende på hjemmesidene deres.

Problemet med Camebridge forsterkren er at den blir altfor klumpete, skulle hatt noe mer mobilt enn som så.

Det må da finnes noe bærbar liten forsterkerdings som ikke nødvendigvis leverer noe bra lyd, men som bare kan forsterke signalet uten å være fin eller stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudia har jo veldig mye av den typen utstyr.... Også i rimelig prisklasse.

http://www.ljudia.no/no/online/af0no/index2.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •