Forsterker til Dali 5.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dali 5.1

Heisann.
    Jeg har vært litt rundt omkring og hørt på forskjellige høytalere.
    Siden lommeboka ikke er den aller største for øyeblikket så faller valget på Dali Concept 10. MEN! Jeg er veldig usikker på hva slags forsterker jeg skal gå for. Jeg skal også kjøpe DALI Concept CT Senterhøyttaler. Har ikke helt bestemt for hva slags høytalere jeg skal ha bak.
    Takler NAD C372 dette? Eller bør jeg satse på en annen forsterker? Selv har jeg ikke peiling

Ang. bakhøytalerene; Kan jeg bruke Dali Concept 2 (stativhøytalere) som bakhøytalere?

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det MÅ ikke være en forsterker, kan godt være en reciever og.

Newcomer betjenten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den NAden er jo bare to-kanals?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg har ikke peiling. Det er derfor jeg spør.
    2 kanals? Dvs? At den kan kjøre 2 høytalere? Me know nothing. ops:

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje du burde satse på en Yamaha. du finner de ganske billig på komplett eler MPX.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er omtrent like fersk som deg, men har fått uvurderlig hjelp fra brukere på forumet til å få et surroundanlegg i hus.

Etter mange tips, hundre timer med surfing og sikling på ulike oppsett, endte jeg opp med Yamaha RX-V750 bestilt fra Fyndbörsen i Sverige. Latterlig lav pris (sparte ca. 2500,- i forhold til butikkpris...), god service, ingen trøbbel med toll og avgifter (betaler kun norsk moms, den svenske trekkes fra) og en liten fortjeneste pga. lav kurs. Jeg er UTROLIG impnert og fornøyd med denne receiveren, men de fører selvfølgelig mindre modeller også. 750 har mulighet for pre-out for evt. senere effektforsterker, YPAO høyttalerkalibrering (automatisk oppsett for lyden) m.m. Du finner mer info på: http://www.yamaha-hifi.com/index.php...O&idcat1=1
    Min Yamaha funker veldig bra på musikk også...

Høyttalerproblematikken min var ganske lik din, men jeg endte opp med noen hurrakjøp som har gjort det hele til et herlig oppsett:
    kjøpte et par Dali 606 brukt for en slikk og ingenting, brukt selvbyggsenter og et par Dali R1000 bakhøyttalere fra HiFiKlubbens ryddesalg, og vips: ferdig 5.0-oppsett til 2500,-!

Mitt forslag er med færre ord å sjekke http://www.fyndborsen.se og de utallige bruktbørsene på nett, f.eks. finn.no. Sjekk også ryddeslaget på "klubbens" hjemmsider og lenkene på forumet.

Lykke til!

J+

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 2 kanals stereo forsterker bruker du til å gi lyd i 2 kanaler. Skal du drive oppsettet ditt, trenger du en suround reciever som kan gi deg lyd i 6 kanaler; 5 + subwoofer.

Du kan fint bruke concept 2 som bakhøyttalere. Ingen spesielle krav til en bakhøyttaler bortsett fra at den gir lyd! Hovedtyngden av lydbildet ligger som oftest også på front og senter høyttaleren, derfor går det strålende med mindre bakhøyttalere enn front høyttalere.

Concept 10 er en forholdsvis stor høyttaler, så den trenger du en kraftig forsterker til. Her kan det hjelpe hvis du sier hvor mye penger du har tenkt til å bruke på den! Her er det mye å velge i, du kan ha en reviever som gir deg 5.1, 6.1 eller 7.1, altså 5 kanaler + subwoofer, 6 kanaler + sub... osv. Mange kommer også med auto-oppsett og egen mikrofon, som stiller inn lydnivå og til visse grader også korrigerer for rommets påvirning på lyden (romkorreksjon)

Så kom med et bursjett på forsterker/reciever, så blir det enklere å komme med en anbefaling!

evnt noen av disse:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5314

http://www.hificenter.no/shop_item.c...96&id=1216

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •