Hvilken forsterker Til cv CLS 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker Til cv CLS 215

Hei

Skal kjøpe nytt Stereo anlegg, og i den anledning har jeg bestemt meg for
    Cerwin vega cls 215 høytalere, men problemet er hvilken forsterker jeg skal
    velge, tenkte på nad C372, men ser at det er en del som sier at den vil bli for
    Svak for disse beistene.
    Har ikke akkurat så mye penger så er det en annen forsterker til max 7000k
    som noen vil anbefale ?

anlegget skal forresten stå i ei stue på ca 35m2

vil nadc372 og c272 få fram gromm lyden i Cv'ene ?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, å nei!!! De NADene der er alt for svake til å få det gode ut av clsc-215. Til og med 2xNAD 218 er for lite. Sats på en kraftig PA forsterker (gjerne Carver for dem passer til CV) Er bare med kraftige, dyre high end eller PA forsterkere du kan bli fornøyd med til disse. Vil personlig ikke si at CV fortjener high end så da er PA tingen. :wink: Jeg hadde NAD 218 før på CV å det var ikke bra! Så jeg annbefaler ikke å kjøpe NAD.

Har en Carver PA forsterker til salgs som spiller fletta av de NADene du nevner. Selges for 6000 så bare send pm/mail om du er interresert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Carver PM950 funker bra til CV CLSC-215. MYE bedre enn de NADene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neste ICEpowermoduler funker best, de har en dampingsfaktor på 1500-2000(mot Carver sine >600). Der koster 2x600watt ca14000kr (dette er frosterkere med HIGH-END ambisjoner).

Ah, leste ikke at maxpris var 7000kr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad blir nok litt for dårlig ja.. ville kjørt på med en hifi forsterker fra Parasound f.eks.. disse spiller så det griner etter, og koster ikke mange kronene heller. jeg vil også anbefale DP forsterkere (pga kontroll).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, er ikke rommet større, så burde di sjekke ut Classic 15 istede, får utrolig mye mere trykk ut av de med mindre forsterkere. classic 215 hører hjemme i idrettshaller . Greit nok, brifefaktoren er større, men tviler på at du spiller noe høyere enn hva du kan gjøre med classic 15.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLSC-215 flytter jo mye mere luft enn clsc-15. 2x15" mere. Men så klart begge spiller jo med mye trøkk og begge flytter mye luft.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Må bare gi en liten erfaring med clsc215. Hadde dem i en måned men synes aldri lyden var bra i dem, man måtte spille øredøvende høyt med dem før de begynte å trøkke, men da spiller de også. Men hvis du skal høre på disse til vanlig på normalt volum så ville jeg valgt singel 15 eller til og med clsc12 med sub. Jeg har nå vært så heldig at klubben ville ta inn igjen mine 215 høyttalere for de gikk meg på nervene. Nå har jeg clsc 12 og clsc155s og er dobbelt så fornøyd. Jeg har 2xc272 forresten.
    Har også prøvd stor carver forsterker på de 215 men jeg ble ikke fortrolig med disse.

Virker nesten som clsc 12 også spiller dypere til og med uten sub men ikke så høyt da.

Daydreamer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nok mer snakk om rom og plassering. CLSC215 spiller endel dypere enn clsc 12 . Subben er en fin ting da...

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Nei, å nei!!! De NADene der er alt for svake til å få det gode ut av clsc-215. Til og med 2xNAD 218 er for lite. Sats på en kraftig PA forsterker (gjerne Carver for dem passer til CV) Er bare med kraftige, dyre high end eller PA forsterkere du kan bli fornøyd med til disse. Vil personlig ikke si at CV fortjener high end så da er PA tingen. :wink: Jeg hadde NAD 218 før på CV å det var ikke bra! Så jeg annbefaler ikke å kjøpe NAD.

Har en Carver PA forsterker til salgs som spiller fletta av de NADene du nevner. Selges for 6000 så bare send pm/mail om du er interresert.

Heh.. du mener 2 x NAD 218 er for lite? Tydelig at du er kåt på å få solgt forsterkeren din.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener jo selv at 2 stk nad 218 er for lite. men alt er jo smak og behag da :lol: :lol: :lol: :lol:

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 870 trenger jo mer enn det du forer de med..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor trenger CV så inni granskugen mye effekt? er jo litt dum å kjøre 750W ut på en høyttaler som har peak på 500W...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    hvorfor trenger CV så inni granskugen mye effekt? er jo litt dum å kjøre 750W ut på en høyttaler som har peak på 500W...
    Egentlig trenger de ikke så mye effekt for å spille høyt, de har jo meget høy følsomhet. Men for å få ut potensialet i de trenger de kraftige forsterkere......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    Det er strøm disse monstrene trenger, holder fint med en forsterker på 2-400watt på de, bare de leverer nok strøm. 2xNAD 218 holde rimegelig fint til de, men NAD 218 er godt overprisa på bruktmarkedet, så det blir rimeligere med Midgard eller brukte PA forsterkere (for de som er fornøyd med lyden de lager). Carver er dog av et bra kaliber, men ikke på høyde med NAD på diskant og mellomtone, og stereoperspektiv.

CV kan spille rimelig fint og de, bare de får forsterker som holder de i øra, og samtidig er av bra kvalitet (kontra bare kvantitet).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som har tenkt seg CV-clsc 12, 15 eller 215. Greit høyttalerene er billige, men de var ment å koste 12-14000kr(clsc 215), men pga at de produseres i kina ble det som det ble med prisen. Forsterere til slike koster MYE!
    "billige" høyttalere vil ikke si at det er billig å drive!

Ingen stereo låter bedre enn det dårligste leddet i kjeden.

CV classic 12,15 og 215 ( og andre store CV modeller) innebærer dyre investeringer, dette er ikke noe "snarvei" til billige trøkkmaskiner! Men det du sparer på de ifra det de ordinært skulle koste, må du nesten bruke på forsterkeri!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV classic 12,15 og 215 ( og andre store CV modeller) innebærer dyre investeringer, dette er ikke noe "snarvei" til billige trøkkmaskiner! Men det du sparer på de ifra det de ordinært skulle koste, må du nesten bruke på forsterkeri!
    gi meg noen tips til billige trøkkmaskiner da har tenk meg anleg på slutten av sommeren... men da vil jeg ha et anleg jeg virkelig kjennr i kassa/nyrer og at jeg kan spille høyt... har som mål å kommer rundt 110db...(ikke at jeg har bruk for det volumet men)

BTW: er 15 så sånne 100 000 opsett er uintresant. er ganske fersk på dette drevet et år.... jeg kjenner jo at det trykker i kasse med 6*10" også men det trykker ikke nok ... må vel også ha noen andre kasse for å komme opp i det volumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110 dB er enkelt med et par CLSC-215. Du trenger bare en middels receiver for å få til det. Så sant rommet ikke er veldig stort.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    110 dB er enkelt med et par CLSC-215. Du trenger bare en middels receiver for å få til det. Så sant rommet ikke er veldig stort.....
    10-15kvm så jeg vurderer en mindre høyttaler... men da får jeg ikke trykket i brystkassa da.... har faktisk sett på DALI AXS10K... sammen med en brukbar sub. kanksje 15" til CV, og forsterker da såklart. det blir jo omtrent det samme prisen som CLSC-215 og forsterker(e) til de.... kan jo bytte ut DALI AXS10K med concept 10 da. spiller de bedre?

et spørsmål: hvor høyt må man spille for at det skal begynne å "skure"..... i øret azza. (ikke at det er målet....hehe)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •