Hvilken forsterker Til cv CLS 215 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    110 dB er enkelt med et par CLSC-215. Du trenger bare en middels receiver for å få til det. Så sant rommet ikke er veldig stort.....
    10-15kvm så jeg vurderer en mindre høyttaler... men da får jeg ikke trykket i brystkassa da.... har faktisk sett på DALI AXS10K... sammen med en brukbar sub. kanksje 15" til CV, og forsterker da såklart. det blir jo omtrent det samme prisen som CLSC-215 og forsterker(e) til de.... kan jo bytte ut DALI AXS10K med concept 10 da. spiller de bedre?

et spørsmål: hvor høyt må man spille for at det skal begynne å "skure"..... i øret azza. (ikke at det er målet....hehe)
    skal nokk ikke så ekstremt mye til det.. å jeg må anbefale deg å ikke spille meget høyt over lengre perioder.. er ikke mer enn 22 selv men har nedsatt hørsel på høyre øre og får skurring i den øra ganske kjapt.. jeg får enten skylde på at jeg har jobba uten hørselvern eller på de al1000 jeg hadde på et 10kvm rom med 300watt rms på hver :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    Sitat Opprinnelig postet av oddis89
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    110 dB er enkelt med et par CLSC-215. Du trenger bare en middels receiver for å få til det. Så sant rommet ikke er veldig stort.....
    10-15kvm så jeg vurderer en mindre høyttaler... men da får jeg ikke trykket i brystkassa da.... har faktisk sett på DALI AXS10K... sammen med en brukbar sub. kanksje 15" til CV, og forsterker da såklart. det blir jo omtrent det samme prisen som CLSC-215 og forsterker(e) til de.... kan jo bytte ut DALI AXS10K med concept 10 da. spiller de bedre?

et spørsmål: hvor høyt må man spille for at det skal begynne å "skure"..... i øret azza. (ikke at det er målet....hehe)
    skal nokk ikke så ekstremt mye til det.. å jeg må anbefale deg å ikke spille meget høyt over lengre perioder.. er ikke mer enn 22 selv men har nedsatt hørsel på høyre øre og får skurring i den øra ganske kjapt.. jeg får enten skylde på at jeg har jobba uten hørselvern eller på de al1000 jeg hadde på et 10kvm rom med 300watt rms på hver :P
    for sent... skurrer veldig lett ved høye frekvenser på høyre øre oss meg. er nok etter alle kveldene på ungdomsklubben her. tror faktisk de hadde CV der, vet jeg husker den kule røde ringen på basseren. er noen år siden sist nå... hehe men 120/130db i 6/7 timer hehe er ikke sunt

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke lyd trykket som ødlegger hørselen, men at lyden vrenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    det er ikke lyd trykket som ødlegger hørselen, men at lyden vrenger.
    kan det vrenge i ørepropper koblet til data for der begynner det VELDIG lett å skure på høyre øre hos meg. pleier som regel å skru ned 16k hz jeg eller så hører jeg ikke annet en skuring hehe. skrur den ikke helt ned da :P

SRY for alt "maset" men det er inntresant hehe.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt kan så klart vrenge. pc er ikke no problem å vrenge fordi man hører kanskje på musikk med dårlig kvalitet og har pc med dårlig lydkort baller det jo på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men nå mener jeg sån forsterker vrengning.... 400W strøm også sender vel pc'en ut MAX 10W elns... det går vel ikke.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker godt det med forvrenging via pc. Hadde fest i helja å da brukte jeg pcen til lydkilde i stede for cd-spilleren. Kunne ikke skru opp så høyt før det vrengte. :x

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?:
    det sitter jo en forsterker på hodetelefonutgangen på pcen også. den kan også vrenge. putter du en cerwin inni hvert øre så trenger du ikke mer enn 1w for å herpe øra heller.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •