Problemer med Vincent SV-388 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er fristet til og sende neby en e-post og spøre om hvorfor de begynner og få et dårlig rykte blant oss hi-fi/hjemmekino nerder. mon tro hva slags svar jeg hadde fått igjen? :?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bør du få dekket evt. skade på høyttalere, ny forsterker, betaling for multimeteret (siden du måtte kjøpe dette selv når det er de selv som egentlig skal utføre denne målingen) og evt. andre utlegg du har hatt.

Fint at du sier fra så vi vet hvor vi ikke skal handle om du ikke får dekket dette.

Lykke til.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klodrik
    er fristet til og sende neby en e-post og spøre om hvorfor de begynner og få et dårlig rykte blant oss hi-fi/hjemmekino nerder. mon tro hva slags svar jeg hadde fått igjen? :?
    ENIG!

Dette går over alle støvleskaft!
    Det skal ikke være nødvendig å finne seg i sånn behandling.
    Det kan virkepå det somkommer fram her at Neby mangler all kunnskap om kundeservice, og forbrukerkjøpsloven.

Dette må være et sammensurium av misforståelser. For hvis ikke så bryter jo forhandler helt bevisst, de fleste av de reglene de skal forholde seg til.

At Neby i det heletatt vil vedkjenne seg en så dårlig kundebehandling som her kommer fram i lyset virker på meg, og alle de jeg har snakket med helt vanvittig !

Hadde det vært meg ville jeg ikke lenger funnet meg i dette, ogoverlatt resten av saken til forbrukerrådet.

FA

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte de nettopp en e-post anngående nebys seriøsitet. skal bli spennende og lese hva jeg får til svar. :twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke allverdens lurt å sette slike spørsmålstegn basert på en enkelt sak, som i tillegg bare er belyst fra en side!

Tror ikke det hersker tvil om at Neby Hi-Fi Concept drives seriøst, om du henvender deg til bransjen og spør.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spør bransjen? syns e hører centerkjeden "janei neby er useriøst greier.."
    når de driter i enkeltsaker og utav desse eksemplene ber kunden om å bruke penger sier det vel det meste.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Kanskje ikke allverdens lurt å sette slike spørsmålstegn basert på en enkelt sak, som i tillegg bare er belyst fra en side!

Tror ikke det hersker tvil om at Neby Hi-Fi Concept drives seriøst, om du henvender deg til bransjen og spør.
    Neby er vel det som trykt kan kalles "Velrenomert", etter å ha drevet i over 30 år i bransjen.
    MEN!
    Tidene endrer seg, og det gjør også de som jobber i en bedrift.
    Firmaer som før viste god service, og godvilje er gjerne omstrukturerte, og full av nye folk, og stor gjennomtrekk når det er snakk om personale.

Forhåpentligvis er dette bare en enkeltsak, som er full av misforståelser.
    Uansett så er det viktig å belyse noe som kan se ut som mangel på kunnskap om Forbrukerens rettigheter.
    Jeg mener derfor at det er på sin plass å gjøre Neby oppmerksom på at deres kundeservice er under diskusjon.
    Neby kan kanskje da rette opp i det som kan se ut som "kluss" i systemet!

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare understreke en ting:
    Det Fluke multimeteret jeg kjøpte var ikke Neby sin ide. Det var helt og holdent min ide, men Neby Syntes det var et godt forslag om jeg kunne få målt spenningen.

Jeg kommer ikke til å forlange mer eller mindre enn det som er rimelig etter alt dette rotet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av brutusmcgregor
    Jeg fant det jeg pratet om her.

Spørsmål: Skal butikken dekke utgifter til transport når du leverer inn en reklamasjon?
    Svar: Ja, selger skal dekke utgiftene som du har til en reklamasjon, så lenge det er noe feil på produktet. Det betyr at han da enten skal hente gjenstanden hjemme hos deg, eller dekke dine utgifter ved å levere tingen i butikken - for eksempel bensinutgifter.

Håper du får et nytt produkt.
    Jeg reagerte på akkurat det punktet der. Det høres svært usannsynlig ut, og minner ikke om den praksis som har vært vanlig. For eksempel om man reiser langt for å handle en vare vil det medføre svært store kostnader for forretningen. Dersom en har kjøpt bildeler og gjort en heller slett jobb med monteringen er det nesten umulig å bevise. Hvis forretningen da skal dekke full reparasjon av skadene med jobb betyr jo dette at man kan utnytte ordningen til de grader. Det ville jo vært drepen for hele den delen av håndtverksbransjen som selger varer over disk. Folk ødelegger varene, reklamerer på dem og prøver igjen. Det kan ikke bevises at de har ødelagt dem, men erfarne montører ser det med en gang. Jeg tror rett og slett TV2 har tråkket i salaten ved å feiltplke regelverket her.
    Det finnes sikkert eksempler på gråsoner, men prinsippet er greit nok: Kunden har betalt en pris for en vare, og skal ikke belastes ytterligere hvis det viser seg å være feil på varen. Dette med egenmontering av bildeler betyr ikke at butikken som solgte delen skal dekke utgifter ved feil montering, men hvis selve delen hadde feil i utgangspunktet (f.eks. feilborrede monteringshull, feil dimensjoner etc i forhold til spesifikasjonen), så må de belage seg på å dekke utgifter til de ulempene som har oppstått på grunn av feilen. Problemet er vel heller i forhold til bevisbyrden: Hvem har forårsaket feilen på produktet?

Synes likevel at dette er ganske enkelt i forhold til ferdige elektronikkprodukter. Er det feil på produktet, skal alle utgifter i forbindelse med å gjøre produktet fullgodt dekkes av den profesjonelle selgeren. Kundens reisevei for å kjøpe produktet første gang er en ulempe han har tatt på egen kappe ved kjøpet. Kunden skal ikke belastes ytterligere for reiser i forbindelse med utbedringer. Skulle man være i tvil, så er det vel bare å bruke satsene til profesjonelle befraktere, da. Det er jo en akseptert form for frakt i Norge, også ved reklamasjonsretur av varer.

MEN: Er det IKKE feil på produktet, så har ikke kjøperen krav på noe, og må sannsynligvis betale for feilsøkingen, frakten etc selv.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, mac.
    Måtte sende en mail til neby..

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Sorry, mac.
    Måtte sende en mail til neby..
    :roll:

Neby fortjener ikke mer negativ omtale. De har nå gjort sitt og jeg synes de har opptrådt profissjonellt. Bare man har dem på "sin" side så går alt bra. Har hatt en god dialog med servicemannen som med tiden har blitt veldig imøtekommende.

Siste nytt i saken: Det ble funnet feil på forsterkeren og den blir kreditert butikken, dvs. jeg må i samarbeid med butikken finne en ny forsterker.

Skal bli interessant

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som en unge. Marantz SR8500 på vei 8) Tror den kan passe min AudioPro V.2 ypperlig. Trenger ikke så voldsomt forsterkeri når man har innebygget 175w i frontene. Nå blir det mange go' stunder med musikk :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se frem til mange gode film, og spesielt musikkopplevelser med den kombinasjonen.
    Marantz og Audio Pro er veldig bra sammen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da fikk vi alle en lykkelig slutt.