Problemer med Vincent SV-388 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har både butikken og neby sagt sitt i saken.

Min far ringte til butikken og forklarte alt slik det var. Butikken ringte til Neby for å sjekke hva som egentlig var gjort på reperasjonen forklarte dette i lette trekk til min far. Videre ble han satt i direkte kontakt med Neby som forklarte inngående hva som var gjort på reperasjonen og at det ikke var noe mer å gjøre med forsterkeren.

Neby hevdet følgende:

"Det lille poffet i høyttaleren er ikke noe problem, det er helt normalt og skal være sånn. Det at det kun skjer i venstre høyttaler kan komme av at det er den enkleste veien for strømmen å gå. Jeg sa at det tidvis kom et voldsomt smell og at elementene i høyttaleren iblandt hadde bunnet, svar: Umulig! Det er ikke tilfelle, det er kun et lite puff som IKKE gjør noen som helst skade på høyttaleren."

"Det at lave lyder blir borte kommer av bananplugger og dårlige tilkoblinger."
    Jeg skrudde av bananpluggene og sørget for at alt satt som støpt, men uten resultat. Når jeg skrur opp volumet på forsterkeren meget høyt og skrur ned ingangsignalet fra pc til et minimum. Så får jeg opphakket lyd med normalt volum der kun bass og de kraftigste lydene høres. -Så min konklusjon her er at det er en feil i dekodingen.

Min telefonsamtale i ettertid for å forklare dette etter min fars samtale med Neby ble kort da plutselig reperatøren måtte noe annet. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    "Det at lave lyder blir borte kommer av bananplugger og dårlige tilkoblinger."
    Ja det er jo klart, når det er dårlig kontakt, er det bare diskant og mellomtone som kommer igjennom. Herregud! :? :!:
    Den kommentaren der tror jeg hadde fått meg til å eksplodere ivertfall.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Neby provoserer meg

Jeg må bare si det igjen !
    Du skal forholde deg til butikken !
    Dersom de nekter deg erstatning/ny vare tar du saken videre til forbrukermyndighetene.
    En fin side å lese på er www.forbrukerportalen.no.
    DET ER IKKE DU SOM SKAL VÆRE NØDT TIL Å SNAKKE MED VERKSTEDET.
    Nå har de fått sin mulighet til å rydde opp i saken, men viser elendig service. Dersom de ikke er villig til å møte dine krav, sender du en skriftlig klage til butikken, og ber om en skriftlig redegjørelse på deres syn i saken. (Formular finnes på www.forbrukerportalen.no)Husk å gi de en tidsfrist (max 14 dage, men 1 uke er tilstrekkelig).
    Derretter sender du hele saken skriftlig til ditt lokale forbrukerråd.
    Her er det helt klart mye muffens, og ugler i mosen.
    Uansett hva du gjør, og hvordan de forholder seg til saken, er det veldig viktig at du ikke gir deg, at du forholder deg saklig, og er høflig.

Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    De ba meg ringe Neby som er neste skritt nå....

Hva bør jeg gjøre nå?
    Det er ikke du som skal ringe, men butikken ! Uansett hva som skjer så er det selger som skal ordne opp!
    Det er selger som er ansvarlig oven for deg som kunde, og uansett hvordan verksted og leverandør forholder seg til garantier, og reklamasjonssaker så er det selger som skal vise service, og sørge for at du får det du har krav på ihht. lovverket.
    Hvordan de rydder opp med verksted/leverandør, er ikke ditt problem i det heletatt, så dersom det er dette som kommer på banen ved en senere samtale, så kan du bare si at du skal forholde deg til selger og at du har Forbrukerrådet i ryggen.
    Et lite tips dersom det føles vanskelig er å bringe fram i en liten bisetning, at du er i dialog med forbrukerrådet i denne saken, og vurderer å la de kjøre saken for deg. Dette pga at du føler deg tilsidesatt i saken, og at verksted, og transport etc. koster for mye tid og penger.

Verkstedet har allerede hatt en kjangs til å rette feil, og dersom feilbeskrivelsen som de fikk, var like utfyllende som det du skriver i begynnelsen av tråden, då er det rart at de ikke har tatt det til følge.
    Men jeg har opplevd det samme selv i Tønsberg, og det er bare å stå på kravene.
    Det virker som om de kan prøve seg for å se hvor langt du er villig til å gå, bare for å spare seg noen små kroner.
    Selv sendte jeg et klagebrev pr. post og e-mail, med kopi til forbrukerrådet i Vestfold, og Forbrukerinspektørene, og TV2 Hjelper deg.
    Da gikk det ikke lang tid før saken var ryddet opp i :lol:
    Litt idiotisk at en er nødt til å "være sleip", men dersom kundeservicen er helt bak mål, så er det desverre det eneste som hjelper!

(BTW. Jeg er litt nyskjerrig, men hvilken butikk er det du forholder deg til?)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok telefonen til Neby på nytt og nå ble alt så mye bedre, vi snakket ihvertfall en halv time. Og det ble flere konklusjoner

Smell i høyttaler:
    ukontrollert utladning, da neby testet måtte de legge øret inntil høyttaleren for å høre poffet, derfra det "lille" poffet. Mitt poff kan høres gjennom vegger. Vi avtalte at jeg skulle måle spenningen ved poffet mitt, var det over 2,83v var det noe galt.

Lyd borte ved lavt volum:
    da jeg sa at susingen i høyttaleren ble helt borte når det inntraff ble det stille, det skulle den jo ikke bli! Jeg skulle åpne opp forsterkeren og se om det lille styrereleet slo til når lyden ble borte. Gjorde det det ville det være noe galt med styretrafoen og dens kobberbaner. Videre forklarer han at både 6ch analog og digitalt fra dvd-forsterker igjen blir gjort om til digitalt signal i forsterkeren. Da skulle jeg teste lavt signal på stereo-inngangen som forblir analogt tvers igjennom forsterkeren. Blir ikke de lave lydene borte da, så er det dsp'en i forsterkeren som skaper problemer.

Jeg måtte gi en tilbakemelding når jeg hadde testet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Jeg måtte gi en tilbakemelding når jeg hadde testet.
    Sett i gang og test :shock:
    Helt klart at du har utstyr som ikke fungerer som det skal.
    Det er bare å stå på, og ikke la det gå dødtid slik at butikken kan snakke det bort!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har så mye fast salg til særlig centerkjeden at de driter i enkeltindivider og "småsaker"...
    men får du utbedret det meste slik at den er i fungerende tilstand kan du f.eks selge den billig og kjøpe en ny identisk en fra kina. tipper den koster under 5k levert.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de har så mye fast salg til særlig centerkjeden at de driter i enkeltindivider og "småsaker"...
    men får du utbedret det meste slik at den er i fungerende tilstand kan du f.eks selge den billig og kjøpe en ny identisk en fra kina. tipper den koster under 5k levert.
    Her snakker de service, moral og etikk og du kommer med forslaget om å selge forsterkeren til en intetanende og kjøpe en ny? *twothumbsup* :wink:

Ikke sikkert du mente det slik jeg oppfattet det, men det beste må nå være å få butikken til å enten fikse den 100% eller kasere boksen og fikse nytt.

Jeg vet heller ikke om jeg hadde godtatt at jeg selv måtte begynne å måle på forsterkeren. Dette burde være enten butikken eller leverandørens verksteds oppgave. I værste fall kan de bruke det mot deg igjen at du har vært å "fiklet" i forsterkeren. Man vet aldri med folk som fra før av virker lite kundevennlig.

DrE

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg vet heller ikke om jeg hadde godtatt at jeg selv måtte begynne å måle på forsterkeren. Dette burde være enten butikken eller leverandørens verksteds oppgave. I værste fall kan de bruke det mot deg igjen at du har vært å "fiklet" i forsterkeren. Man vet aldri med folk som fra før av virker lite kundevennlig.

DrE
    Det er det som er så viktig i slike saker! Husk at det er selger som er den eneste du skal forholde deg til.
    Det er de som skal rydde opp i slike saker, og dersom problemer oppstår, og de ikke viser noen antydning til å rydde opp i egen kundeservice, så må du bare kontakte forbrukermyndighetene.
    Det er ikke første gang denne butikken får minus poeng på elendig kundeservice.
    Det er ihvertfall helt essensiellt at de ikke er du som skal fikle i forsterkeren.
    Dette er også et brudd på garanti og reklamasjonsvilkår, og kan resultere i at du ikke får noenting tilbake!
    Sånn kundeservice gjør meg så inn i hampen forbanna :evil:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

DrE
    Det eneste jeg prøver på nå er å skaffe ordentlige beviser på at forsterkeren har mangler. Og neby karen hjalp meg godt på vei til å finne ut hvordan jeg skulle klare dette. Butikken har beklaget seg på vegne av sin nyansatt som sendte meg videre til neby ved første telefonsamtale og det er akseptert. De henviste meg også nå til neby, men denne gangen for å slippe å gå gjennom butikken som ville blitt ett tidsstjelende mellomledd. Nå er planen å holde en god dialog med neby og finne og dokumentere feilene. For så å levere forsterkeren personlig på neby om det finnes feil. Butikken sa seg villig til å betale fraktutgifter og beklaget seg nok en gang for det som har skjedd.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send den inn og ikke plukk av lokke selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de at skruer er blitt løsnet, kan de si at det ikke går på garanti siden den har blitt åpnet.
    Enkelte verksted godtar ikke at ting har vært åpnet. Du kan miste hele garantien.
    Ikke stol på Næby. Jeg har selv ikke akkurat gode erfaringer med dem ang. garanti og reparasjon.
    Jeg måtte gå til elektronikkforbundet for å få hjelp til å få reparert en 1 år gammel CDspiller til 6-7tusen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt av lokket tidligere og satt inn gummilist for det vibrerte noe.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de har bedt deg plukke inni så kan de ikke komme med det i ettertid uansett. En annen ting er at de skal kunne påvise at du har gjort noe som har ført til feilen. Gummilistene er neppe årsaken.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt i saken:

Fikk bestillt meg et dyyrt kalibrert FLUKE multimeter for å måle spenningen på utgangen. Det var dette neby anbefalte meg å gjøre, ifølge dem var alt over 2,83v en feil.

Bombe, eller ikke kanskje...men jeg målte...se vedlegg :?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lest alle innleggene,men du skriver i første innlegg at høyttalerne dine muligens har fått seg en trøkk.
    Bør ikke du få nye høyttalere av Neby?
    Det burde jo være uproblematisk siden Neby er importør av Audio-Pro.

Jeg synes også du bør få en helt ny forsterker som et plaster på såret for all kjøringen,telefonene og måten du er blitt behandlet på.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Nå har ikke jeg lest alle innleggene,men du skriver i første innlegg at høyttalerne dine muligens har fått seg en trøkk.
    Bør ikke du få nye høyttalere av Neby?
    Det burde jo være uproblematisk siden Neby er importør av Audio-Pro.

Jeg synes også du bør få en helt ny forsterker som et plaster på såret for all kjøringen,telefonene og måten du er blitt behandlet på.
    Og når jeg i tillegg så meg nødt til å bruke nærmere 3000kr på et instrument (siden jeg avtalte med neby at jeg skulle få prøvd å måle spenningstoppene) for å bevise feilene... Og når jeg i tillegg finner de feil jeg har hevdet gjennom hele prosessen så er dette soleklart. JA, her bør butikken i ryggen av Neby opptrå proffesjonelt og gi meg det jeg det jeg fortjener. Dette kommer jeg IKKE til å gi meg på.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000spenn på anbefaling fra neby :shock:
    et clas meter til 99.- ville nok gi samme målingen. at de i det hele tatt gir DEG beskjed om å kjøpe noe slikt er helt latterlig.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt forbrukerrådet NÅ!
    Dette er over enhver kritikk!
    Godt at du forteller oss om dette, så vi slipper å handle hos en butikk bed denne innstillingen til kundeservice! :evil:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Kan bli fin tv-underholdning dette. Slik oppførsel fra forhandler fortjener nesten utdriting på tv2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    3000spenn på anbefaling fra neby :shock:
    et clas meter til 99.- ville nok gi samme målingen. at de i det hele tatt gir DEG beskjed om å kjøpe noe slikt er helt latterlig.
    Tviler på at et billig-meter klarer å vise slike spenningstopper, må nesten ha et skikkelig apparat som kan logge spenningen.

Men uansett, her er jo det masse fine grunner for å gå til forbrukerrådet som FallenA sier, det at du har utlegg pga at bedriften sier at du skal teste/gjøre noe selv er jo direkte uhørt, minimumskravet her er ihvertfall at dei dekker utstyret. Har høytaleren tatt kvelden pga feilen i forsterkeren er det en følgeskade som og skal dekkes siden grov feil er avdekket, selv etter at emne har vært til "undersøkelse og reparasjon".

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •